26 жовтня о 18:00Вебінар: Сучасні методи та засоби організації уроку фізичної культури за стандартами НУШ

Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні

Про матеріал

повторити та поглибити знання, уміння та навички з тем звертання та вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні виховувати прагнення до самовдосконалення

Перегляд файлу

1

 

Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні. Складання листа до осені з використанням риторичних звертань та однорідних членів речення (письмово)

українська мова 6 клас

Мета:

навчальна: повторити та поглибити знання, уміння та навички з відповідних питань;

розвивальна: розвивати пізнавальні здібності;

виховна: виховувати прагнення до самовдосконалення.

Внутрішньопредметні зв'язки: граматика, пунктуація, орфографія, розвиток мовлення.

Міжпредметні зв'язки: мова, література, культура.

Тип уроку: систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Перевірка домашнього завдання

Вибірковий диктант із граматичним завдання (записати прості речення і підкреслити в них всі члени речення)

І літо минуло, і осінь прийшла і листя пожовклим всі стежки покрило (Л. Глібов). 2. Люблю, коли в вікно розкрите шумлять безжурно дерева (В. Сосюра). 3. Човен повернув гострий ріг піскуватої коси і вступив в Чорне море. 4. Я люблю чарівні мелодії української народної пісні, хвилюючу красу української лірики, прекрасну українську мову, народну говірку... (М. Горький)

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

 

IV. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ПОГЛИБЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Лінгвістичний аналіз

Запишіть речення. Підкресліть однорідні члени і поясніть розділові знаки при них.

На високих горбах шуміли під вітром віковічні дуби, липи, клени, ясени (А. Шиян). 2. Сніг лежить білий, сріблястий. Довго барилась зима, а оце впала на землю (Ю. Яновський). 3. Явором, чебрецем, м’ятою, любистком запахло літо (К. Гордієнко). 4. Над селами, над нивами, лугами та долинами велика хмара йшла (Л. Глібов).

Пошуково-розподільна робота

Випишіть, розставляючи розділові знаки, спочатку речення зі звертаннями, а потім зі вставними словами. Чи є звертання та вставні слова членами речення? Чи всі речення виписали? Чи якесь залишилось? Чому?

Ви певне помічали, що у нас буває і танцюють, наче діло роблять (М. Стельмах). 2. Там кажуть з гір всю країну видно (Леся Українка). 3. Зеленійся рідне поле, українська ниво! (І. Франко) 4. Світи нам день безсмертними огнями, шуміть сади роди зерно земля! (В. Сосюра) 5. Мені осіння ніч короткою здається (Леся Українка). 6. Промова здається удалась йому (М. Коцюбинський).

Робота в парах

Складіть речення зі звертанням чи з вставними словами, чи з однорідними членами і продиктуйте один одному (товаришеві по парті). Організуйте взаємоперевірку.

Робота за підручником.

Дослідження-відтворення

·         Відновити текст, доповнюючи речення однорідними членами. Накреслити схеми речень з узагальнювальними словами.

У чудових українських піснях, ..., ... зустрічаємо слова з пестливими, зменшувальними суфіксами. Це створює атмосферу доброзичливості і ... .

Українську мову шанують у світі. Твори українських письменників перекладено в багатьох країнах: ..., ..., ..., ... . У плідному спілкуванні з іншими мовами українська вбирає з них крилаті слова, ... . Такі запозичення притаманні кожній розвиненій мові (За Є.Чак).

    http://notatka.at.ua/_pu/28/s29621962.jpg 

 

 

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Рефлексія

Чи вмію я доречно використовувати у своєму мовленні звертання, вставні слова та різні однорідні члени речення? Як вони збагачують мою мову?

Тести
1. Звертання:
А) називає того, хтозвертається; Б) називає того, до кого звертаються;
В) виражаєставленнямовця до повідомлюваного ним.
2.Скласти реченняіззвертанням, звертанняпозначити,підкреслитиголовні і другорядні члени речення.
3. У реченнізвертання :
А) є головним членом речення; Б) є другорядним членом речення;
В) не є членом речення.
 4. Вставні слова і сполученняслів:
А) виражаютьставленнямовця до повідомлюваного ним;
Б) означають час, місце, умову, причину того, про щойдеться у реченні;
В) називають того, до кого звертаються.
 5.Скласти реченняізвставним словом чисполученнямслів, вставне слово (сполученняслів)позначити, підкреслитиголовні і другорядні члени речення.
6. На письмізвертаннявиділяються:
А) комами або знаком оклику залежновідінтонації, Б) лапками; В) тире.
 7. У реченні Мабуть, не з тієї ноги встав (Нар.творч.) вставне слово стоїть:
А) на початку речення; Б) у серединіречення; В) у кінціречення 

8.Звертанням у реченні Водичко, умиймоєличко є:
А) личко; Б) водичко; В) моє.
 9. Укажітьречення, у якомуреченні правильно підкресленівсі члени речення:
А) Йшла жорстка за правду війна. Б) Пожовклий лист у вікно моє влетів.
В) Пливла хмаронька над країною.
 10. Укажітьречення, у якому є одноріднічлени:
А) Лісякусьхвилину стояв нерухомо. Б) Мудрим ніхто не родився, а навчився.
В) Солов’їніпіснінавіювали на мене тепліспомини.
 11.Укажіть речення, у якому правильно розставленорозділовізнаки:
А) І плащі, й костюми, й блузки  усе цеможнакупити в магазиніодягу.
Б) Ми назбирали: боровиків, маслюків, лисичок, сироїжок.
В) Вийшов з хати Юрко, і побачиввеликукрижанубурульку.
 12.Укажіть речення, у якому правильно виділенезвертання: А) Нібрате , я не залишу тебе самого. Б) Їж , Мартине , матищепідкине.
В) Ловисьрибко , велика та все велика.

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа за підручником.

Напишіть міні-твір на тему «Я і українська мова й література», використовуючи однорідні члени речення, звертання та вставні слова. Правильно розставте розділові знаки.

 

docx
Додано
5 вересня 2018
Переглядів
7894
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку