Календарно-тематичне планування для 5-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова: 5– 9 класи / Г.Т. Шелехова, М.Я. Пентилюк, В.І. Новосьолова, Т.Д. Гнаткович, К.В. Тараннік-Ткачук, Н.Б. Коржова Н. К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Заболотний О.В. Українська мова. 5 кл: підручник для закл. заг. серед. освіти. загальноосвітн.навч. закл. / О.В.Заболотний, В.В.Заболотний – Київ: Генеза, 2018. – 208с.
У першому семестрі 4 год. на тиждень, у другому - 3 год.
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора
з навчальної роботи
___________________
«___» ________ 2018 року
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
з української мови
5 клас
на 2018-2019 навчальний рік
(І семестр)
Вчитель: Кабак Надія Олександрівна
УКРАЇНСЬКА МОВА
5 КЛАС
3.5 год. на тиждень (122 години на рік)
Календарно-тематичне планування для 5-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова: 5– 9 класи / Г.Т. Шелехова, М.Я. Пентилюк, В.І. Новосьолова, Т.Д. Гнаткович, К.В. Тараннік-Ткачук, Н.Б. Коржова Н. К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Заболотний О.В. Українська мова. 5 кл: підручник для закл. заг. серед. освіти. загальноосвітн.навч. закл. / О.В.Заболотний, В.В.Заболотний – Київ: Генеза, 2018. – 208с.
ОБОВ’ЯЗКОВА КІЛЬКІСТЬ ВИДІВ КОНТРОЛЮ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 5 КЛАСІ |
|||||
Форми контролю |
І семестр 4 год. 63 год. |
ІІ семестр 3 год. 59 год. |
|||
Фронтальні види контрольних робіт |
|||||
Перевірка мовної теми (контрольна робота) |
4 |
4 |
|||
Письмо |
Переказ |
1 |
1 |
||
Твір |
|
|
|||
Правопис |
Диктант |
1 |
1 |
||
Індивідуальні види контрольних робіт |
|||||
Говоріння |
Усний переказ |
1 |
|
||
Діалог |
1 |
|
|||
Усний твір |
|
1 |
|||
Читання вголос |
|
1 |
|||
РМ |
24 |
||||
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
|||
№ |
Дата |
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки |
І СЕМЕСТР |
|||
ВСТУП (1 година) |
|||
1 |
04.09 |
Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України. |
|
2 |
05.09 |
РМ № 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. Читання мовчки та вголос. Відповіді на запитання за змістом прочитаного. |
РМ № 1 |
3 |
06.09 |
РМ № 2. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично). |
РМ № 2 |
4 |
07.09 |
РМ № 3. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул). |
РМ № 3 Діалог колонка |
Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово. (2 години)
|
|||
5 |
11.09 |
Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення. |
|
6 |
12.09 |
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту. |
|
7 |
13.09 |
РМ № 4. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. Добір заголовка тексту. Колективне складання простого плану прослуханого або прочитаного тексту. |
РМ № 4. |
8 |
14.09 |
РМ № 5. Усна й письмова форми тексту (висловлення). Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища). |
РМ № 5 |
9 |
18.09 |
РМ № 6. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом. Особливості будови опису предмета (тварини). |
РМ №6 УП Колонка |
10 |
19.09 |
КР № 1. «Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово». Діагностичний контрольний диктант. |
КР1 ТО1
|
Лексикологія (8 год + 1 год. на повторення)
|
|||
11 |
20.09 |
Лексичне значення слова. Однозначні та багатозначні слова. |
|
12 |
21.09 |
Уживання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Тлумачний словник. |
|
13 |
25.09 |
Лексична помилка та її умовне позначення (практично). |
|
14 |
26.09 |
Гупи слів за значенням. Синоніми. (повторення й поглиблення). Ознайомлення зі словником синонімів.Складання й розігрування діалогу етикетного характеру з використанням синонімічних етикетних формул вітання, прохання, вдячності (у музеї, бібліотеці, магазині, спортзалі та ін.) з урахуванням віку та статусу співрозмовника. |
|
15 |
27.09 |
Антоніми. (повторення й поглиблення). Ознайомлення зі словником антонімів. |
|
16 |
28.09 |
Омоніми. (повторення й поглиблення). Ознайомлення зі словником омонімів. Лексичний розбір слова. |
|
17 |
02.10 |
Пароніми. Ознайомлення зі словником паронімів. |
|
18 |
03.10 |
Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія». Тренувальні вправи на повторення. Робота з деформованим текстом (заміна повторюваних слів синонімами, використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті).
|
|
19 |
04.10 |
КР №2 Лексикологія (тестування). Аудіювання й читання тексту, у якому використано слова, вжиті в переносному значенні. |
КР2
|
20 |
05.10 |
РМ № 7. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом). |
|
21 |
09.10 |
РМ № 8. Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
|
22 |
10.10 |
РМ № 9. Аналіз письмового переказу. |
ТО2
|
Будова слова. Орфографія. (9 год. + 1 год. на повторення) |
|||
23 |
11.10 |
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей). |
|
24 |
12.10 |
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення − значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей). Змінні слова й незмінні слова. Створення розповіді про відвідування зоопарку з використанням незмінних слів (назв тварин). |
|
25 |
16.10 |
Корінь слова. Спільнокореневі слова й форми слова.
|
|
26 |
17.10 |
Корінь слова. Спільнокореневі слова й форми слова. Редагування речень, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова.
|
|
27 |
18.10 |
Префікс.
|
|
28 |
19.10 |
Суфікс. Визначення в реченнях (текстах)і добір слів, що містять антонімічні суфікси та префікси. Створення казки, текст якої містить слова, що надають слову значення збільшеності та згрубілості.
|
|
29 |
23.10 |
Орфограми в значущих частинах слова.
|
|
30 |
24.10 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-.
|
|
31 |
25.10 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. Конструювання речень-компліментів (для привітання з днем народження, святом) з використанням слів із префіксом пре-.
|
|
32 |
26.10 |
Тренувальні вправи.
|
|
33 |
06.11 |
КР№ 3. Будова слова. Орфографія: тестування, виконання різнорівневих завдань.
|
КР3 |
34 |
07.11 |
РМ № 10. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі). |
|
35 |
08.11 |
РМ № 11. Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини)
|
ТО3
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.(30 год. + 2 год. на повторення)
|
|||
36 |
09.11 |
Звуки мови й звуки мовлення.
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки. Фонетична транскрипція. |
|
37 |
13.11 |
Приголосні тверді й м’які (повторення) |
|
38 |
14.11 |
Приголосні дзвінкі й глухі (повторення); |
|
39 |
15.11 |
їВимова звуків, що позначаються літерами ґ і г.Проговорювання скоромовок, виконання артикуляційних вправ. |
|
40 |
16.11 |
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. Позначення звуків мовлення на письмі. |
|
41 |
20.11 |
Позначення звуків мовлення на письмі. Упорядкування за абеткою імен героїв улюблених мультфільмів. |
|
42 |
21.11 |
Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). |
|
43 |
22.11 |
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення).
|
|
44 |
23.11 |
Склад. Наголос.
Склад. Види складів: відкриті і закриті. Основні правила переносу слів.
|
|
45 |
27.11 |
Основні правила переносу слів. |
|
46 |
28.11 |
Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Колективне укладання переліку часто вживаних слів, у наголошуванні яких трапляються помилки. |
|
47 |
29.11 |
Орфоепічна помилка (практично). Виявлення й аналіз помилок у наголошуванні слів у своєму мовленні та мовленні інших людей. Запис аудіолиста-привітання з дотриманням правил орфоепії. |
|
48 |
30.11 |
Орфограма. Основні правила переносу слова з рядка в рядок.
|
|
49 |
04.12 |
Орфографічний словник. Орфограма (практично). Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення.
|
|
50 |
05.12 |
Контрольний диктант №1
|
|
51 |
06.12 |
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів. |
|
52 |
07.12 |
Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. |
|
53 |
11.12 |
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. |
|
54 |
12.12 |
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків.
|
|
55 |
13.12 |
Уподібнення приголосних звуків. Вимова і правопис префіксів роз-, без-.
|
|
56 |
14.12 |
Спрощення в групах приголосних. |
|
57 |
18.12 |
Спрощення в групах приголосних. |
|
58 |
19.12 |
Тренувальні вправи на повторення. |
|
59 |
20.12 |
КР№4 «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (тестування, виконання завдань) |
|
60 |
21.12 |
РМ № 13 Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови. |
|
61 |
26.12 |
РМ № 14 Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.
|
|
62 |
27.12 |
РМ № 15. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму. |
|
63 |
28.12 |
Повторення та узагальнення вивченого за І семестр. |
ТО4
|