Звіт "Моніторинг ефективності впровадження STEM-підходу в роботу гуртків предметно - технічного профілю в 2021-2022 р."

Про матеріал
Головна мета STEM-освіти полягає у формуванні і розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей молоді, рівень яких визначає конкурентну спроможність на ринку праці; удосконаленні науково-дослідної та інженерної освіти в навчальних закладах. А також, підготовка учнів до післяшкільного навчання і працевлаштування відповідно до вимог 21-го століття.
Перегляд файлу

Моніторинг ефективності  впровадження STEM-підходу в роботу гуртків  предметно - технічного профілю в 202-2022 н.р.

(STEM - junior «Логіка та ази програмування» -  Пузенко Ю.В., «Робототехніка» -  Колесніков В.М., «Юні винахідники» - Колесніков В.М.)

 

Головна мета STEM-освіти полягає у формуванні і розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей молоді, рівень яких визначає конкурентну спроможність на ринку праці; удосконаленні науково-дослідної та інженерної освіти в навчальних закладах. А також, підготовка учнів до післяшкільного навчання і працевлаштування відповідно до вимог 21-го століття.

У педагогіці STEM-освіту розуміють як комплекс освітніх заходів, що сприяють вивченню комп’ютерних і природничих наук, інженерної справи і математики з використанням інноваційних технологій; вивчення природничих наук і технологій шляхом застосування технічної творчості та інженерингу, в основі яких лежать математичні розрахунки й моделювання та інтегроване використання різноманітних інструментів і засобів інших наук.

Об’єктивно менш заформалізований освітній процес у КЗ «СЮТ» створює більш сприятливі умови для впровадження в ньому STEM-навчання. Керівники гуртків мають ширші можливості щодо вибору навчальних програм, форм навчання, місць і часу проведення занять.

Серед особливостей STEM-навчання в гуртках «Робототехніка» та «Юні винахідники» (керівник Колесніков В.М.) КЗ «СЮТ» КМР варто виокремити такі, як закладання основ обізнаності зі STEM-галузями й STEM-професіями, формування навичок дослідницької діяльності під час навчання, збільшення поінформованості вихованців зі STEM-предметів і STEM-професій, підготовка учнівської молоді до професійного самовизначення й подальшого успішного кар’єрного розвитку, активне залучення до розроблення й реалізації практико-орієнтованих дослідницьких проєктів під час навчання.

Заняття в гуртках надає простір для вибору напрямку руху, а в перспективі - створення або винайдення нового. Одночасно з цим STEM-орієнтований підхід у навчанні сприяє популяризації інженернотехнологічних професій серед вихованців, підвищенню поінформованості про можливості їх кар’єри в інженерно-технічній сфері, формуванню мотивації у вивченні дисциплін, дослідженні явищ, предметів тощо, на яких ґрунтується STEM-освіта. Тобто вихованці опановують не абстрактні знання, а ті, що потрібні для роботи.

Організація STEM-освіти в гуртках сприяє розвитку у вихованців таких навичок, як співробітництво, адже співпраця учасників команди може бути більш складним завданням, ніж фактично те завдання, яке команда має виконати.

Для досягнення інноваційних результатів і вирішення складних завдань у групах гуртка «Юні винахідники» працюють вихованці з різним науковим і технічним бекграундом. Основною складовою співпраці є комунікативність, оскільки тактовне спілкування, а не тиранія в команді, сприяє продуктивній спільній роботі й зміцненню команди.

Серед особливостей STEM-навчання в гуртку STEM - junior «Логіка та ази програмування» (керівник Пузенко Ю.В.) КЗ «СЮТ» КМР варто виокремити такі, як активне використання в навчальному процесі розвивальних настільних ігор, конструктора «LEGO» тощо, формування навичок дослідницької діяльності під час навчання, активне використання мультимедійного навчально-методичного матеріалу під час занять.

STEM-освіту часто називають «навчанням навпаки», саме цим і користується керівник гуртка STEM - junior «Логіка та ази програмування» Пузенко Ю.В. Ланцюжок «від теорії до практики» зазвичай зворотній: спочатку – гра, придумування та майстрування пристроїв і механізмів, а вже потім, у процесі цієї діяльності, – опанування теорії та нових знань.

 Використання керівниками гуртків STEM-освіти надає широкі можливості для спілкування («сам на сам» і «один-багато»), творчості та критичного мислення. Творчість суттєво змінює будь-який науковий чи технологічний проект, указує на його ще не розкриті можливості. Критичне мислення дає здатність учасникам команди осмислювати, аналізувати й застосовувати знання вдумливо й обґрунтовано, ставити відповідні запитання та надавати докази своїх висновків, що дозволяє своєчасно приймати важливі рішення та швидко розвиватися.

 Важлива роль у досягненні позитивних результатів упровадження STEM-освіти у гуртках КЗ «СЮТ» належить засобам STEM-освіти, тобто сукупності обладнання, ідей, явищ і способів дій, що забезпечують реалізацію дослідно-експериментальної, конструкторської, винахідницької діяльності в освітньому процесі. Об’єктивна необхідність використання цих засобів зумовлена їх суттєвим впливом на процес розуміння й застосування інноваційних технологій. Вони виконують такі основні функції, як інформаційну, практичну, креативну, контрольну.

Серед різноманітних видів засобів STEM-освіти на заняттях у гуртках застосовуються: друковані методичні засоби (навчальні посібники, картки із завданнями, інструкції, алгоритми тощо); наочне приладдя (прилади, інструменти, матеріали, зразки, фотографії, постери, конструктори тощо); технічні засоби навчання (комп’ютери, телевізори, 3D принтери тощо).

Дієвим чинником впровадження STEM-освіти в освітній процес гуртків є розроблення науково-дослідницьких робіт вихованцями. Працюючи над науково-дослідницькими роботами вихованці розвивають творчу активність, логічне мислення, технічну грамотність, вчаться вирішувати конкретні проблеми, самостійно шукати нестандартні рішення.

docx
Додано
14 березня 2022
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку