2 лютого о 18:00Вебінар: Самооцінювання управлінських та освітніх процесів: нормативні орієнтири та особливості проведення

Звіт практичного психолога Апостолівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Коваленко Ірини Анатоліївни за 2019- 2020 н.р.

Про матеріал
Робота практичного психолога Апостолівської ЗШ І-ІІІ ступенів № 4 проводиться відповідно до Положення про психологічну службу системи освіти України (наказ МОН України від 03.05.99 № 127, Закону України «Про освіту» від 23.05.91, Закону України «Про загальну середню освіту» від 13.05.99 № 651; наказу Міністерства освіти і науки України від 07.06.01 № 439 «Про внесення змін про положення про психологічну службу системи освіти України»), наказу Міністерства освіти і науки України № 649 від 10.11.05 «Про проведення інформаційно-освітніх заходів у навчальних закладах з питань запобігання торгівлі людьми», Типового положення про центри практичної психології і соціальної роботи (наказ Міністерства освіти і науки України від 14.08.00 № 38., плану роботи школи на 2019/2020 навчальний рік.
Перегляд файлу

         Звіт

практичного психолога

Апостолівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4

Коваленко Ірини Анатоліївни

за 2019- 2020 н.р.

Робота практичного психолога Апостолівської ЗШ І-ІІІ ступенів № 4 проводиться відповідно до Положення про психологічну службу системи освіти України (наказ МОН України від 03.05.99 № 127, Закону України «Про освіту» від 23.05.91, Закону України «Про загальну середню освіту» від 13.05.99 № 651; наказу Міністерства освіти і науки України від 07.06.01 № 439 «Про внесення змін про положення про психологічну службу системи освіти України»), наказу Міністерства освіти і науки України № 649 від 10.11.05 «Про проведення інформаційно-освітніх заходів у навчальних закладах з питань запобігання торгівлі людьми», Типового положення про центри практичної психології і соціальної роботи (наказ Міністерства освіти і науки України від 14.08.00 № 38., плану роботи школи на 2019/2020 навчальний рік.

Основною  метою  роботи  практичного психолога  є  здійснення психологічного супроводу інтелектуального та особистісного розвитку учнів на кожному віковому етапі, їх адаптація, формування в них психологічної готовності до життєвого самовизначення; сприяння оптимізації освітнього процесу.

  Практичний психолог досліджує проблему: «Допомога в соціалізації учнів під час навчально-виховного процесу в середній ланці».

У першій декаді вересня було складено план роботи на рік та на початку  кожного місяця  - план роботи на поточний місяць.

Практичний психолог працював над підготовкою до проведення тренінгів, індивідуальної  та групової психодіагностики, корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи з учнями, виступів, анкетувань та бесід з учнями, батьками (опікунами) та педагогічними працівниками.

Практичним психологом здійснювалися психологічні дослідження адаптації першокласників до нових умов навчання, дослідження адаптації учнів 5-х та 1-х класів  до нових умов навчання та діагностика готовності учнів 4 класу до навчання в середній школі.

Соціально-психологічною службою Апостолівської ЗШ І-ІІІ № 4 ступенів  було складено акти житлово-побутових умов учнів, що перебувають на внутрішньо-шкільному контролі та.

Соціально-психологічна робота проводилися з учнями, їх батьками  та з педпрацівниками. Проведення соціально-педагогічного дослідження щодо виявлення насильства в сім'ї, класі та позашкільному середовищі показало, що таких сімей не виявлено. Діагностика професійних інтересів учнів проводилась за допомогою різних методів для різних вікових категорій. Для учнів 1-4 класів було проведено заняття з підвищення професійної грамотності за допомогою знайомства із світом професій , для учнів 5-8 класів було використано ігрові технології для виявлення рівня професійної обізнаності; з учнями старших класів проводилися профорієнтаційні рольові ігри.

Значну увагу було приділено роботі з учнями, батьками, педагогічними працівниками для запобігання суїцидів, насильства в сім’ї, торгівлі людьми, вживання наркотичних речовин. Було проведено бесіди з учнями та батьками. Для учнів було проведене анкетування на ці теми, а також заняття з елементами тренінгу: «Попередження та корекція девіантної та агресивної поведінки», «Дружба», «Доброта та милосердя в кожному з нас», «Стоп булінг», «Насильство, жорстока поведінка: форми виявлення, профілактика, допомога», «Профілактика вживання психоактивних речовин серед учнівської молоді», «Вчимося жити в мирі та злагоді», «Чи вміємо ми спілкуватись?», «Шлях, який обираєш ти».

Практичним психологом проводилася просвітницька та профілактична робота. Було проведення ряд бесід в рамках тематичних тижнів. Наприклад,  бесіди з учнями щодо поведінки під час навчально – виховного процесу, зниження рівня успішності через погану поведінку, профілактики негативних явищ серед неповнолітніх: «Чим шкідливе вживання алкогольних, тютюнових виробів», бесіда з учнями та батьками «Суїцид неповнолітніх», «Вплив паління на організм людини», бесіда «Основні положення ООН та права дитини і норм родинного виховання», «Профілактика негативних явищ в учнівському середовищі». Методи первинної профілактики наркоманії та ВІЛ-інфекції, проведені уроки гендерної грамотності «Ми різні, але рівні», виступи на батьківських зборах, на класних годинах, відвідування сімей учнів, що потребують додаткової уваги. Тренінгові заняття «Найбільше щастя – це здоров’я», «Оминаймо гострі кути!» «Учень. Громадянин. Патріот.» Оперативно-просвітницька інформація соціально-психологічної служби висвітлювалася на спеціальному стенді «Кожна дитина має право» (інформація про права та обов’язки учнів; основні положення ООН та права дитини і норм родинного виховання). Крім цього, просвіта учнів та вчителів здійснювалася під час  бесід, консультацій.

Виступи на батьківських зборах, перед батьками майбутніх першокласників були спрямовані на підвищення соціальних, педагогічних та психологічних знань батьків, а також залучення їх до співпраці з соціально-психологічною службою школи; виступи на батьківських зборах на тему «Булінг – соціально – педагогічна та психологічна проблема. Профілактика та подолання

Консультації проводилися з учнями, батьками, вчителями за запитом. Індивідуальні консультації з учнями  проводилися з питань стосунків між подругами, професійне самовизначення,  за  результатами    діагностики тощо. Надавалася необхідна інформація, рекомендації, пропонувалася психологічна, етична та художня література. Основна тематика консультацій з батьками – це питання запобігання адиктивної  та девіантної поведінки дітей.

Основні завдання психологічної служби на 2020-2021 навчальний рік:

  • Здійснення психологічного супроводу адаптації першокласників до школи;  психологічний супровід розвитку молодших школярів (діагностика інтелектуального та особистісного розвитку);
  • Вивчення рівня адаптації  учнів 5 класу, допомога учням з ознаками дезадаптації;
  • Проведення роботи з обдарованими  дітьми;
  • Допомога в професійному та життєвому самовизначенні старшокласників;
  • Запобігання конфліктів в учнівському та педагогічному колективах;
  • Виявлення дітей та підлітків «групи ризику» та робота з ними;
  • Проведення профілактики адиктивної та девіантної поведінки;
  • Формування навичок здорового способу життя;
  • Психологічна підтримка та захист особистості дитини у важких життєвих ситуаціях;
  • Психологічна підтримка вчителя.

 

Практичний психолог          ___________      Коваленко І. А.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
18 листопада 2020
Переглядів
77
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку