Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів іноземних мов за 2020-2021н.р.
У 2020-2021 н.р. методоб’єднання вчителів іноземних мов працювало над реалізацією завдань, поставлених законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», по формуванню і розвитку творчої особистості з громадян-ською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовкою до професійного самовизначення. ШМО працювало над такою проблемою:" Формування освітнього середовища для саморозвитку особистості на засадах гуманної педагогіки".
Перед вчителями МО були поставлені наступні завдання:
1) удосконалення науково-теоретичної, методичної і фахової підготовки членів МО;
2) здійснення методичного забезпечення педагогів;
3) узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності;
4) впровадження найбільш ефективних технологій навчання та виховання школярів;
5)удосконалення роботи вчителів щодо підвищення ефективності в набутті учнями міцних знань;
6) регулярно проводити огляд новинок методичної та художньої літератури, періодичних видань.
7) проводити індивідуальну роботу з обдарованими і з невстигаючими учнями.
8) організувати проведення у школі тижнів рідної мови, української та зарубіжної літератури .
ШМО продовжило впроваджувати ідеї гуманізації та особистісного підходу в практичну діяльність кожного вчителя; впровадження ними інноваційних технологій. Особлива увага приділялась заохоченню до участі учнів у творчих конкурсах, олімпіадах, бо це є результатом активізації пізнавальної діяльності.
Протягом навчального року були проведені відкриті уроки, заходи, змонтовано фільм про творчі здібності та володіння англійською мовою здобувачами освіти гімназії.
Під час проведення позакласних заходів усі вчителі враховували вікові особли-вості учнів, їх побажання. У результаті цих заходів учні збагатили свої знання з предметів, розширили кругозір та активізували свої розумові здібності для подальшого їх вивчення.
У січні на засіданні членів ШМО педагоги обрало нову тему на наступні п'ять років відповідно до обрання нової теми школи.... Тепер учителі іноземних мов працюють над методичною темою "Професійна майстерність вчителя іноземної мови як важлива складова розвитку НУШ та формування компетентно-успішного оздобувача освіти"
Також розглядалось питания проведення у лютому відкритих уроків учителями, що атестуються.
У березні члени ШМО на черговому засіданні обговорили результати проведення предметних тижнів, розглянули форми та методи організації контролю та корекції знань учнів на уроці. Учителі, що атестуються, ознайомили присутніх із власним творчим звітом і про підготовку до педради: «Захист портфоліо педагога».
У травні було підведено підсумки роботи ШМО за навчальний рік, переглянуто інструктивні документи з організації закінчення навчального року та ЗНО в 11 класах, обговорено стан виконання навчальних програм,
У 2020-2021 н.р. проходив атестацію вчитель учитель англійської мови ..., який підвищив категорію з другої на першу.
Протягом навчального року учні приймали участь та перемагали у всеукраїнській олімпіаді з англійської мови ( міський етап), на освітньому порталі "На урок", всеукраїнській олімпіаді "Грінвич".
У роботі застосовувалися такі інтерактивні форми діяльності , як круглі столи, семінари, тренінги, де здійснювалися практичні обговорення та аналіз змісту навчальних програм, надавалася дієва допомога членам МО в реалізації завдань, що стоять перед педагогами.
Проаналізувавши роботу методоб’єднання, визначаємо таку проблему:
1) мало уваги приділяється розвиткові та роботі з обдарованими та невстигаючими дітьми;
2) підготовці учнів до ЗНО та олімпіад.
У результаті проведеної роботи ШМО вчителів- філологів вдалося досягти наступ-них, поставлених на початку року, завдань:
1) удосконалена науково-теоретична, методична та фахова підготовка членів МО;
2)здійснено інформаційно-нормативне, методичне забезпечення педагогів;
3) впроваджуються найбільш ефективні технології навчання та виховання школярів;
4)удосконалюється робота вчителів щодо підвищення ефективності в набутті учнями міцних знань;
Обмін педагогічним досвідом між педагогами, надання практичних порад , проведення круглих столів, тренінгів, інших різноманітних видів роботи ШМОвчителів - філологів стимулює учителів до подальшої творчості , змушує досягати нових звершень.
Аналізуючи роботу МО можна зробити такий висновок, що поряд із використанням наявних програмнихпродуктів для вивчення нових тем вчителі практикують власні презентації для подачі матеріалу, а також залучають учнів до створення проектів, презентацій.
Це зацікавлює школярів,розвиває їхні творчі здібності, ініціативу, адже у процесі виконання завдання вони ознайомлюються з теоретичним матеріалом, опрацьовують рекомендовану літературу, добирають цікаві вправи, обмірковують, як усеоформити й подати.
Таким чином вчителі досягають реалізації важливих навчальних цілей, зокрема, формують в учнів мотивацію до навчання.
Учителі МО проводять апробацію різних типів уроків із використанням інформаційних технологій у навчальному процесі школи, аналізують переваги та недоліки, прогнозують результати.
У той же час проблемними залишаються:
•питання самоосвітньої діяльності вчителів;
• формування в них уміння аналізувати власну діяльність, стан навчально-виховного процесу та діяльність колег;
• концентрувати свої зусилля для досягнення поставленої мети, конкретність цілей, завдань;
• бачити, розуміти й усвідомлювати проблеми, виокремлювати пріоритети, вибудовувати завдання й знаходити адекватні їм ресурси;
• прогнозувати, проектувати й планувати свою роботу;
• володіти методами самоконтролю й самооцінки педагогічного діагностування