Звіт щодо ведення та перевірки зошитів із математики
в КЗ «Гімназія зі структурним підрозділом початкової школи № 21 Маріупольської міської ради Донецької області»
У 2020-2021 навчольному році в нашому закладі працюють два учителя математики: Гайтан Людмила Василівна, спеціаліст другої категорії, викладає математику у 5-а, 6-а і 6-б классах; алгебру і геометрію у 9-б класі та Хараман Світлана Михайлівна, спеціаліст вищої категорії, викладає математику у 5-б классі; алгебру і геометрію у 7-а, 7-б, 8-а і 9-а класах.
Вимоги до ведення та перевірки зошитів з математики регламентуються методичним листом Міністерства освіти і науки України від 27.12.2000 № 1/9–529 «Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5–11 класах» (окрім кількості контрольних робіт). Відповідно до цього листа, кількість робочих зошитів із математики визначається за класами:
Для контрольного тематичного оцінювання передбачаються окремі зошити для кожного предмета (математики, алгебри, геометрії), що зберігаються протягом навчального року в загальноосвітньому навчальному закладі. Тематичні контрольні роботи перевіряються в усіх здобувачів освіти з подальшою корекційною роботою в тих самих зошитах або у робочих зошитах. Бажано, здійснювати перевірку контрольних робіт здійснювати у термін до наступного уроку, але, враховуючи завантаженість учителя, не завжди так виходить.
Із метою забезпечення дотримання єдиного орфографічного режиму встановлено такий порядок ведення зошитів:
Сьоме вересня
Класна робота
Пряма. Промінь. Відрізок
Перше жовтня
Контрольна робота № 1 за темою «Нерівності»
Варіант ___
Необхідно звернути увагу, що після заголовків, назв видів робіт, підпису зошита крапку не ставлять.
Під час розв’язування вправ, задач позначати номер завдання (№ 16), а не уточнювати (задача 16 або вправа 16).
Зошити, у яких виконуються навчальні класні та домашні роботи, рекомендується перевіряти:
Ця рекомендація учителями виконується. У 5-6 класах зошити перевіряються, буває, частіше – з метою привчити дітей до правил ведення зошита та своєчасного виконання домашнього завдання.
Під час перевірки зошитів враховуються такі критерії:
Слід зауважити , що всіх цих вимог учителі математики дотримуються, але у зв’язку з карантином, домашні завдання, подекуди, задаються у більшому розмірі, із зіставленим зробленому на уроці. Нажаль, є такі здобувачі освіти, які часто забувають зошити вдома, не дотримуються єдиного орфографічного режиму, неохайно ставляться до них. Учителі звертають на цей факт особову увагу, намагаються виправити це і привчити дітей дотримуватися правил, встановлених для всіх.
Клас |
ПІ здоб.освіти, який сумлінно веде зошит |
ПІБ, учителя |
ПІ здоб.освіти, який неохайно веде зошит |
5-А |
|
|
|
….. |
|
|
|
9-Б |
|
|
|
Учителі перевіряють повністю домашні, самостійні та інші письмові роботи, але також можуть перевіряти та оцінювати частину письмової роботи (задачу, вправу, побудову графіка тощо). Не так часто, але практикується самоперевірка, взаємоперевірка, формуючи тим самим в учнів потребу здійснювати самоконтроль.
Оцінка за ведення зошитів із математики виставляється до класного журналу наприкінці місяця.
У робочому зошиті учитель робить запис: «зошит» і виставляє оцінку (наприклад: «зошит» — 9).
В кожному класі використовуються зошити із друкованою основою, які зберігаються протягом навчального року у здобувачів освіти. Тому, не є обов’язковим записувати до класної роботи усі правила, що заощаджує час для розв’язування вправ. Самостійні роботи з математики, тести, математичні диктанти, творчі завдання – здобувачі освіти виконують в робочих зошитах або на окремих аркушах (на розсуд учителя).
Для підвищення мотивації учнів щодо охайного ведення зошита, акуратності виконання записів, графіків та рисунків учителями використовувати вербальні звернення та оцінні судження, наприклад: «Молодець», «Намагайся писати охайніше», «Зверни увагу на...», «Будь уважнішим», «Рис. виконувати тільки за допомогою лінійки та олівця», тощо.
Керівник МО природничо-математичного циклу
Хараман Світлана Михайлівна