Зворотній зв'язок в стосунках

Про матеріал
Яких помилок варто уникати при наданні позитивного та негативного зворотнього зв'язку в стосунках
Перегляд файлу

Для довготривалих щасливих стосунків в парі важливим є надавати партнеру та отримувати від нього зворотній зв’язок.

Зворотній зв’язок має бути як позитивний,  так і негативний.

Позитивний зворотній зв’язок є маркером того, що зі мною все ок, в наших стосунках ЗАРАЗ все ок так само, як і якийсь період тому, а також таким добривом, такою солодкою цукерочкою, яка тримає на висоті рівень задоволення відносинами.

І для вираження партнеру позитивного зворотнього зв’язку у нас є такі способи: похвала, компліменти, вдячність і захоплення.

Перша помилка, яка часто виникає в наданні позитивного зворотнього зв’язку – це відсутність його. Тоді немає впевненості, що все ок з нашими відносинами, і рівень задоволення відносинами знижується.

Другий нюанс в наданні позитивного зворотнього зв’язку – це надати похвалу, комплімент і захоплення саме партнеру, а не предмету. Тобто, замість того, щоб сказати:  ммм... яка смачна кава (це комплімент каві),

краще скажіть: Любий, ти для мене приготував дуже смачну каву сьогодні вранці. Я тобі вдячна за це. Я ціную, що ти попіклувався про мене.

І тоді ваш партнер, а не кава отримає від вас похвалу, вдячність і захоплення.

Також в стосунках має бути і негативний зворотній зв’язок.

Негативний зворотній зв’язок – це критика.

Багато хто критики уникає, бо вважає, що критика призводить до сварок та погіршення стосунків.

Насправді, важливість критики полягає в тому, що вона показує що пішло не так, над чим варто попрацювати, щоб підвищити якість стосунків та рівень задоволення ними.

А до сварок і погіршення відносин призводить форма, в якій ми звикли надавати критику. Це як правило звинувачення партнера, що супроводжується агресією і образами.

Це і є головна помилка. Щоб не припускатись її, варто навчитись надавати критику в ненасильницькій формі.

ННС (ненасильницьке спілкування) містить три пункти: факт, свої відчуття, прохання.

Приклад як не варто казати:«мене дратує, що ти постійно запізнюєшся». Тут тільки звинувачення і агресія.

Як перевести це в ННС:

  1. Факт: ти сьогодні запізнився більш ніж на 15 хв і не попередив про це.
  2. Свої почуття: я обурююсь через це, у мене псується настрій, це негативно відображається на якості нашого подальшого спілкування.
  3. Прохання: будь ласка, наступного разу я прошу тебе, приходь вчасно. Якщо запізнюєшся, повідом про це мене завчасно.

І тоді ми надали зворотній зв'язок без претензії і образ. А значить партнер з більшою вірогідністю дослухається до ваших потреб, ніж коли просто чує агресивне звинувачення.

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
13 червня 2023
Переглядів
291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку