«Звук [л] у зв’язному мовленні»

Про матеріал
Матеріали даного заняття призначені для роботи вчителя-логопеда з дітьми із ЗНМ III рівня.
Перегляд файлу

    План-конспект логопедичного заняття для дітей із

                                    ЗНМ III рівня

                                                         Наталія Перон, логопед, учитель – методист

                                                                            Голенищівської спеціальної школи

                                                                            Хмельницької обасної ради.                                          

Тема "Звук [л] у зв’язному мовленні     

Мета заняття:

  • Закріплення правильної артикуляції звука [л] в слогах, словах та реченнях.
  • Розвиток зв’язного мовлення через використання слів із звуком [л].
  • Підвищення уважності та слухового сприймання.

Хід заняття:

1. Організаційний момент

  • Привітання з дітьми.
  • Створення позитивної атмосфери.
  • Уточнення теми заняття: "Сьогодні ми будемо вчитися правильно вимовляти звук [л] та говорити цікавими словами й реченнями".

2. Артикуляційна розминка

  • Пояснення правильного положення мовного апарату для вимови звука [л]: кінчик язика піднімається до верхніх зубів, а повітря проходить через проміжок між ними.
  • Заняття на розслаблення губ та мовних м’язів:
    • Легке рухання язика вправо-вліво, вперед-назад.
    • Звук [л] у спокійному режимі.
    • Повторення звука [л] на одному рівні гучності.

3. Артикуляційна гімнастика

  • "Летючі ластівки": мовний апарат імітує рухи крил, вимовляючи звук [л].
  • Вправи з чергуванням: "л" – "л" – "л". Мовний апарат працює по черзі, кожен раз роблячи більш чіткі рухи.

4. Закріплення звука в складах

  • Утворення складів зі звуком [л]: ла, ле, ли, ло, лю, льо.
  • Вимова складів по черзі, потім у швидкому темпі.
  • Переходження до складових із різними голосними: ля, ле, ли, лу, льо.

5. Слова з звуком [л]

  • Складання списку слів, що містять звук [л]: ліс, лампа, лелека, лінія, лікар, лід, лужа, лебідь.
  • Вимова кожного слова чітко та по складах.
  • Після цього запропонувати дітям придумати свої власні слова, що містять звук [л].

6. Вправа "Пошук слова"

  • Логопед вимовляє слово, в якому є звук [л], а діти мають знайти це слово на картинках або по підказках. Наприклад: "Яка тварина зібралася на літо?" (лелека).

7. Складення речень

  • Логопед разом з дітьми складає речення зі словами, що містять звук [л]. Наприклад:
    • "Лелека летить високо в небі".
    • "Ліс зелений і густий".
    • "Ласкаві лемури живуть в джунглях".
  • Діти повинні повторити речення за логопедом, акцентуючи увагу на чіткій вимові звука [л].

8. Слухові вправи

  • Логопед вимовляє слова без звука [л] і з ним, а діти повинні знайти, де є звук [л]. Наприклад:
    • Лев — Літо.
    • Лист — Тигр.
    • Літак — Камінь.

9. Підсумок заняття

  • Підсумок проведеного заняття: повторення важливих моментів.
  • Позитивний підсумок роботи дітей.
  • Завдання на наступне заняття або додаткові вправи на закріплення вимови звука [л].

Матеріали:

  • Картки із зображеннями тварин, предметів.
  • Малюнки для складання речень.
  • Картки з буквами для вправи з пошуком слова.

 

Рекомендації для батьків:

  • Практикувати разом з дитиною правильну вимову звука [л] в домашніх умовах: можна разом повторювати слова і складати з ними речення.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
8 січня
Переглядів
9
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку