Диференціація звуків [з], [з’]
Мета: вчити учнів розрізняти звуки на слух, у вимові та на письмі, знаходити
місце цих звуків у словах; закріпити поняття «твердий», «м’який» звук;
удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу та синтезу; розвивати
фонематичний слух, пам’ять, мислення, зв’язне мовлення.
Обладнання: індивідуальні дзеркала, предметні малюнки, картки, мікрофон,
літери, іграшки.
Хід заняття
-
Організаційний момент.
-
Нервово-психологічна підготовка.
Відгадування загадок.
-
Повідомлення теми.
-
Артикуляційна гімнастика.
Вправи: «Годинник», «Коник», «Усмішка», «Трубочка».
-
Розрізнення артикуляції звуків [з], [з’].
-
Яке положення займають губи при вимові звуків?
-
Яке положення займає кінчик язика при вимові звуків?
-
Робота з предметними малюнками. Вправа «Мікрофон».
-
Визначити місце звуків [з], [з’] у назвах предметних малюнків.
-
Гра «Злови звук».
-
Хлопнути один раз, почувши звук [з] у словах, два рази – [з’].
-
Дихальні вправи.
-
Вдих носом, видих носом.
-
Вдих носом, видих ротом.
-
Вдих носом, видих губами.
-
Гра «Стій іграшко, зупинись».
-
Вибрати і назвати іграшки звуками [з], [з’]. Визначити місце звуків [з], [з’] у назвах іграшок. Скласти речення з назвами іграшок.
-
Завдання на картках.
-
Записати слова у два стовпчики.
з з’
замок зірка
-
Підсумок заняття.