Звук [м], позначення його буквою «ем». Читання складів із вивченими буквами, звуковий аналіз слів. Словниково-логічні вправи

Про матеріал

Початкова школа вирізняється своїми особливими потребами через вік школярів, адже саме на цьому етапі їхнього життя учні опановують новий для себе вид діяльності – навчання. Саме в школі проходить особистісний і психічний розвиток дитини. В перші дні навчання в школі майже кожна дитина сумлінно ставиться до навчання, проте через деякий час ставлення до школи у деяких учнів змінюється. Як свідчать дослідження соціальних педагогів та психологів основною причиною даного явища є недосконалість навчально-виховного процесу, яка виявляється в недостатній активізації учбової діяльності учнів. Кілька років назад я почала використовувати на своїх уроках інформаційно-комп'ютерні технології. Спочатку просто для концентрації дитячої уваги, а потім і для розвитку логічних операції (узагальнення, синтез, абстракція), удосконалення смислової пам'яті (не просто механічного запам'ятовування, яке є характерним для даної вікової категорії, а саме для осмислення навчального матеріалу), та використання дитячої уяви ( вона є достатньо розвинутою в цьому віці). Саме тому уявні, казкові чи мультяшні образи можна використовувати для подачі інформації дитині.

Місце для використання ІКТ можна знайти на уроках математики, письма, образотворчого, але я особисто віддаю перевагу урокам навчання грамоти. Особливо активно я використовую презентації, котрі є актуальними для уроків будь-якого типу. І, в свою чергу, дають змогу вчителеві підвищувати інтерес до навчання, активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати творчі здібності, допомагає створити на уроці особливу атмосферу і настрій. А це так необхідно учням початкових класів.

За роки моєї праці в школі я впевнилась, що використання ІКТ полегшує роботу вчителя, а навчання дітей стає більш цікавим та ефективним. Мною були розроблені презентації до уроків навчання грамоти на введення нових літер.

Першим етапом такого уроку є видідення звука який вивчається. Ми можемо це робити наступним чином:

- відгадати загадку і у слові-відгадці виділити перший звук;

- прослухати цікаву казку або оповідання;

- за предметними малюнками назвати слова і визначити спільний звук;

- у вірші виділити звук, який найчастіше повторюється.

Другий етап

Прослухавши відеозапис визначити до голосних чи приголосних відноситься даний звук.

Третій етап

Діти знайомляться з літерою, яка позначає даний звук.

Четвертий етап

Хвилинка фантазії. Визначити на що схожа літера, з чим вона асоціюється.

П'ятий етап

Розучування віршика про нову літеру, який допоможе дитині швидше її запам'ятати.

Шостий етап

Гра «Впіймай звук»

Сьомий етап

Визначення за анімацією слів з даною буквою

Восьмий етап

Звуковий аналіз слів

Дев'ятий етап

Утворення і читання складів

Наступні етапи:

- читання слів:

- розучування скоромовок;

- розучування чистомовок;

- ігрові вправи і завдання тощо.

Перегляд файлу

Тема: Звук [м], позначення його буквою «ем». Читання складів із вивченими буквами, звуковий аналіз слів. Словниково-логічні вправи

Мета:  ознайомити учнів з буквою м (ем), її звуковим значенням, 

формувати уміння читати склади, слова; збагачувати навчальну діяльність позитивними переживаннями, інтелектуальними почуттями;

створювати умови для формування пізнавального інтересу та допитливості;

розвивати асоціативне сприйняття і образне мислення, фонематичний слух, фантазію, уяву; виховувати у дітей естетично-гармонійне сприйняття та зацікавленість у навчанні.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна, групова

Обладнання: фішки для звукового аналізу, малюнки, презентація«Літера М»

 

Хід уроку

І Організація класу

ІІ Мовленнєва розминка

1. Артикуляційні вправи

Шумить вітерець у лісі – ш-ш-ш,

Пролетіли птахи – шух-шух-шух,

Заспівав соловей – тьох-тьох-тьох,

Дзюркоче вода у струмочку – дз-дз-дз,

Тануть бурульки – кап-кап-кап,

Запросимо тишу – ц-ц-ц.

2. Робота над скоромовкою

☺У сестрички Люби

    Випадають зуби.

    І говорить Люба:

    - Я тепер бежжуба.

3. Гра «Живе речення»

ІІІ Вивчення нового матеріалу

1. Виділення звука [м]

 Сьогодні ми з вами побуваємо в гостях у лісовій школі. Послухайте, яке завдання пані Сова дала своїм учням.

…Добрий день!                             

 Візьмемось до літер.

Намалюю на пеньку,                      

Щоб завчить могли ми,                             

По бокам по стояку,                       

 Гойдалку між ними.                       

 Хто цю літеру не зна,

 Вчіть обовязково:

Це вона розпочина

Всім відоме слово,

Між словами усіма

Що найголовніше…

 

 Слайд 2

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 3

Кошеня підняло лапу і сказазало, що це слово «мишка».

Слайд 4

Ведмежатко – «мед»

Слайд 5

А Зайчик – «морквинка».

Слайд 6

- А ви як вважаєте, діти?

- Який звук ви чуєте на початку цих слів?

2. Артикуляція  звука [м]

- Який він за звучанням?

Слайд 7

- До яких звуків ми його віднесем?

3. Ознайомлення з буквою «М», «м»

Слайд 8

- Розгдяд букви, її будови

4. Хвилинка фантазії

Слайд 9

- Давайте пофантазуємо, на що схожа буква «ем»

5. Заучування вірша про букву «ем»

Два горби у верблюда,

Дві гори в степу.

Де не гляну, то усюди

Букву «ем»  знайду.

6. Гра «Впіймай звук [м]»

Мавпа вчила мавпеня

Умиватися щодня.

Мавпеня тепер уміє

Мити хвіст і мити шию

- Прослухайте віршик і запам’ятайте слова зі звуком [м].

- Визначте де у слові стоїть цей звук.

- Які ви знаєте слова зі звуком [м].

 

Слайд 10


7. Звуковий аналіз слів

Слайд 11

- Знайдіть слова зі звуком [м].

- Складання звукових моделей деяких слів

8. Розучування скоромовки.

Слайд 12

☺Мурлика муркоче, морозива хоче.

    Мурлико руденький, замерзнеш, маленький.

9. Чистомовка

Ма-ма-ма – вже скінчилася зима.

Мо-мо-мо – ми до лісу підемо.

Ми-ми-ми – між снігами талими.

Му-му-му – я квітку весняну візьму.

Мі-мі-мі – подарую її мамі.

Слайд 13

10. Відгадування загадки

- Якщо ви відгадаєте загадку, то зможите подивитися цікавий мультфільм

Вона рухає губами,

Корчить пики, робить міни,

Видає кумедні крики,

Полюбляє вітаміни.

Слайди 14-16

    

11. Читання складів

Слайд 17-18

      

12. Фізкультхвилинка

Раз – підняти руки вгору,

Два – нагнутися додолу.

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

Три, чотири – прямо стати,

Будем знову починати.

Хто зуміє присідати

І ногам роботу дати.

ІV Робота за Букварем

1. Читання «променевих» таблиць

2. Читання слів

3. Розглядання предметних малюнків, намальованих у «віночку»

4. Робота над віршем А. Камінчук «Морозиво»

V Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

Гра «Продовж речення»

  • Сьогодні на уроці ми вивчили …
  • Літера М схожа на …
  • Найбільше мені сподобалося …

     -    На наступному уроці хочу краще навчитися…

 

1

 

docx
Додано
22 липня 2018
Переглядів
9727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку