Звуки [ л ], [л’], позначення їх буквою «ел». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів

Про матеріал

Початкова школа вирізняється своїми особливими потребами через вік школярів, адже саме на цьому етапі їхнього життя учні опановують новий для себе вид діяльності – навчання. Саме в школі проходить особистісний і психічний розвиток дитини. В перші дні навчання в школі майже кожна дитина сумлінно ставиться до навчання, проте через деякий час ставлення до школи у деяких учнів змінюється. Як свідчать дослідження соціальних педагогів та психологів основною причиною даного явища є недосконалість навчально-виховного процесу, яка виявляється в недостатній активізації учбової діяльності учнів. Кілька років назад я почала використовувати на своїх уроках інформаційно-комп'ютерні технології. Спочатку просто для концентрації дитячої уваги, а потім і для розвитку логічних операції (узагальнення, синтез, абстракція), удосконалення смислової пам'яті (не просто механічного запам'ятовування, яке є характерним для даної вікової категорії, а саме для осмислення навчального матеріалу), та використання дитячої уяви ( вона є достатньо розвинутою в цьому віці). Саме тому уявні, казкові чи мультяшні образи можна використовувати для подачі інформації дитині.

Місце для використання ІКТ можна знайти на уроках математики, письма, образотворчого, але я особисто віддаю перевагу урокам навчання грамоти. Особливо активно я використовую презентації, котрі є актуальними для уроків будь-якого типу. І, в свою чергу, дають змогу вчителеві підвищувати інтерес до навчання, активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати творчі здібності, допомагає створити на уроці особливу атмосферу і настрій. А це так необхідно учням початкових класів.

За роки моєї праці в школі я впевнилась, що використання ІКТ полегшує роботу вчителя, а навчання дітей стає більш цікавим та ефективним. Мною були розроблені презентації до уроків навчання грамоти на введення нових літер.

Першим етапом такого уроку є видідення звука який вивчається. Ми можемо це робити наступним чином:

- відгадати загадку і у слові-відгадці виділити перший звук;

- прослухати цікаву казку або оповідання;

- за предметними малюнками назвати слова і визначити спільний звук;

- у вірші виділити звук, який найчастіше повторюється.

Другий етап

Прослухавши відеозапис визначити до голосних чи приголосних відноситься даний звук.

Третій етап

Діти знайомляться з літерою, яка позначає даний звук.

Четвертий етап

Хвилинка фантазії. Визначити на що схожа літера, з чим вона асоціюється.

П'ятий етап

Розучування віршика про нову літеру, який допоможе дитині швидше її запам'ятати.

Шостий етап

Гра «Впіймай звук»

Сьомий етап

Визначення за анімацією слів з даною буквою

Восьмий етап

Звуковий аналіз слів

Дев'ятий етап

Утворення і читання складів

Наступні етапи:

- читання слів:

- розучування скоромовок;

- розучування чистомовок;

- ігрові вправи і завдання тощо.

Перегляд файлу

Тема: Звуки [ л ],  [л’], позначення їх буквою «ел». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів

Мета: ознайомити дітей з новою буквою «ел» та її звуковими значеннями; закріплювати уміння розрізняти функціональне значення звука і букви, вчити читати слова з новою буквою, розвивати мовлення, увагу, спостережливість, мислення, виховувати у дітей любов до природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна, парна

Обладнання: малюнки, картки з літерами, квітка зі складами, презентація «Літера Л»

 

Хід уроку

І Організація класу

 Дзвоник пролунав веселий,

 Дружно всіх він кличе в клас.

 І цікаве на уроці

 Пропоную я для вас.

 Станьте струнко, підтягніться

 Один одному всміхніться.

 Приготуйте без мороки

 Все, що треба для уроку.

 Підготовлено – дзвінок.

 Починаємо урок.

ІІ Мовленнєва розминка

  1. Робота над чистомовкою

Вітерець у лузі: ш-ш-ш.

Повзе вуж у траві: с-с-с.

Придетів жук: ж-ж-ж.

Пролетів птах: шук-шук-шук.

Запихкав їжачок: пих-пих-пих.

Забриніла бджілка: дж-дж-дж.

Дзюркоче вода у струмочку: дз-дз-дз.

2. Робота над скоромовкою

☺Лис зустрів у лісі лиса,

   Лис із лисом обнялися.

ІІІ Повторення вивченого матеріалу

1. Повторення вивчених літер. Гра «Впізнай літеру»

- Я маленьке мишенятко,

Утекло від мами й татка,

В школі добре, нема кішки,

Щоб погризти мені трішки.

- Діти, подивіться. До нас сьогодні у клас попало мишенятко, але так як воно було дуже голодне, воно понадгризало літери. Давайте розкажемо мишеняті, де яка літера і розкажемо про неї віршики.

    Буква «О» така-от кругла                             

Хто не бачив, подивись:

Наче сонце, наче бублик,

Мов обручик – хоч котись.

 

Буква «ен» немов драбинка:

Палки дві і перетинка.

 

Мов кілочок, буква і

З шапкою на голові…

Та не шапка то, а крапка

У малої букви і.

А велика личко мила,

Певно, шапку загубила.

Отакі вони чудні

Дві сестриці букви І-і.

 

Буква «ве» - велосипед,

Ні назад, ані вперед.

 

Кричить мій менший братик:

Уа- уа-уа!

Він знає небегато:

Дві букви – у та а.

 

Цю букву знають всі на світі.

Вона найперша в алфавіті.

Весела, гарна, голосна

І найскромніша буква «А».

2. Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться.

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

ІV Вивчення нового матеріалу

1. Відгадування загадки

Птах великий і красивий.

Чорно або сніжно-білий.

Гострий дзьоб, тоненькі ноги.

Повернувсь з далекої дороги.

- До нас на урок сьогодні завітали гості, відгадайте загадку і дізнаєтесь хто це.

Слайди 2,3

     

2. Артикуляція звука [л], віднесення його до групи приголосних

Слайд 4

3. Гра «Впіймай звук [л]

Слайд 5

Лелеча ходило лісом.

Лелеча зустрілось з лисом.

У гнізді і мама, й тато.

Лиш немає лелечати

 

 

 

 

 

4. Підбір слів зі звуком [л]

Слайд 6

5. Визначення позиції звуків [л, л’]

Слайд 7 (Перегляд мультфільму)

 Гра «Хто добре чує?»

Слайд 8

6. Ознайомлення з буквою Лл

7. Хвилинка фантазії

- На що схожа буква Л?

                З букви Л для цирку

                Змайстрували гірку,

                Щоб катались звірі

                І жили у мирі.

                Прибігає тут осел

                І з’єднав дві букви Л.

                Вийшла гойдалка, гамак

                Й буква М,

                А чи не так?

8. Читання складів з вивченою буквою

Нам лелеки принесли у подарунок чарівну квітку. Просять вас утворити  і прочитати склади

 

 

 

 

 

9. Утворення і читання слів з розрізнених складів

Слайд 9

10. Розучування скоромовки

Лелеки дякують вам за добре виконані завдання і пропонують прочитати скоромовку «дощиком»

☺ Летіла лелека,

    Заклекотала до лелеченят.

Слайд 10

11. Фізкультхвилинка

Раз – підняти руки вгору,

Два – нагнутися додолу.

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

Три, чотири – прямо стати,

Будем знову починати.

Хто зуміє присідати

І ногам роботу дати.

V Робота за Букварем (с.70-71)

1. Розглядання та обговорення сюжетного малюнка (с.70)

2. Робота в парах

- Розіграйте діалог між оленятком і їжачком

3.  Читання променевої таблиці (с.70)

4. Читання складів, злиття та слів

5. Читання слів у стовпчиках

6. Робота над текстом за А. Давидовим (с.71)

 

VІ Підсумок уроку

  •                  Яку нову букву вивчили на уроці?
  •                  Який звук вона позначає?
  •                  Які завдання лелек вам сподобалися?
  •                  Виконання яких завдань визвало у вас ускладнення?

2.  Лелеки вам дякують за хорошу роботу на уроці і дарують вам мультфільм про хитру лисичку.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Панченко Наталія
    Цікавий матеріал! Дякую за можливість скористатися вашими надбаннями!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Панченко Наталія
    Цікавий матеріал! Дякую за можливість скористатися вашими надбаннями!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 липня 2018
Переглядів
2630
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку