Звук [п], позначення його буквою «пе». Удосконалення навичок звукового аналізу слів. Читання складів, слів. Словниково-логічні вправи. Опрацювання оповідання (за О. Єфімовим)

Про матеріал

Початкова школа вирізняється своїми особливими потребами через вік школярів, адже саме на цьому етапі їхнього життя учні опановують новий для себе вид діяльності – навчання. Саме в школі проходить особистісний і психічний розвиток дитини. В перші дні навчання в школі майже кожна дитина сумлінно ставиться до навчання, проте через деякий час ставлення до школи у деяких учнів змінюється. Як свідчать дослідження соціальних педагогів та психологів основною причиною даного явища є недосконалість навчально-виховного процесу, яка виявляється в недостатній активізації учбової діяльності учнів. Кілька років назад я почала використовувати на своїх уроках інформаційно-комп'ютерні технології. Спочатку просто для концентрації дитячої уваги, а потім і для розвитку логічних операції (узагальнення, синтез, абстракція), удосконалення смислової пам'яті (не просто механічного запам'ятовування, яке є характерним для даної вікової категорії, а саме для осмислення навчального матеріалу), та використання дитячої уяви ( вона є достатньо розвинутою в цьому віці). Саме тому уявні, казкові чи мультяшні образи можна використовувати для подачі інформації дитині.

Місце для використання ІКТ можна знайти на уроках математики, письма, образотворчого, але я особисто віддаю перевагу урокам навчання грамоти. Особливо активно я використовую презентації, котрі є актуальними для уроків будь-якого типу. І, в свою чергу, дають змогу вчителеві підвищувати інтерес до навчання, активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати творчі здібності, допомагає створити на уроці особливу атмосферу і настрій. А це так необхідно учням початкових класів.

За роки моєї праці в школі я впевнилась, що використання ІКТ полегшує роботу вчителя, а навчання дітей стає більш цікавим та ефективним. Мною були розроблені презентації до уроків навчання грамоти на введення нових літер.

Першим етапом такого уроку є видідення звука який вивчається. Ми можемо це робити наступним чином:

- відгадати загадку і у слові-відгадці виділити перший звук;

- прослухати цікаву казку або оповідання;

- за предметними малюнками назвати слова і визначити спільний звук;

- у вірші виділити звук, який найчастіше повторюється.

Другий етап

Прослухавши відеозапис визначити до голосних чи приголосних відноситься даний звук.

Третій етап

Діти знайомляться з літерою, яка позначає даний звук.

Четвертий етап

Хвилинка фантазії. Визначити на що схожа літера, з чим вона асоціюється.

П'ятий етап

Розучування віршика про нову літеру, який допоможе дитині швидше її запам'ятати.

Шостий етап

Гра «Впіймай звук»

Сьомий етап

Визначення за анімацією слів з даною буквою

Восьмий етап

Звуковий аналіз слів

Дев'ятий етап

Утворення і читання складів

Наступні етапи:

- читання слів:

- розучування скоромовок;

- розучування чистомовок;

- ігрові вправи і завдання тощо.

Перегляд файлу

Тема: Звук [п], позначення його буквою «пе».  Удосконалення навичок звукового аналізу слів. Читання складів, слів.  Словниково-логічні вправи. Опрацювання оповідання (за О. Єфімовим)

Мета:  ознайомити учнів з буквою п (пе), її звуковим значенням, 

формувати уміння читати склади, слова; збагачувати навчальну діяльність позитивними переживаннями, інтелектуальними почуттями; створювати умови  для формування пізнавального інтересу та допитливості;

розвивати асоціативне сприйняття і образне мислення, фонематичний слух, фантазію, уяву; виховувати у дітей естетично-гармонійне сприйняття та зацікавленість у навчанні.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: набірне полотно з літерами, фішки для звукового аналізу, складові таблиці, малюнки зі словами, презентація «Літера П»

 Форми роботи: фронтальна, індивідуальна, парна

 

Хід уроку

І Організація класу

ІІ Мовленнєва розминка

1. Артикуляційні вправи

Шумить вітерець у лісі – ш-ш-ш,

Пролетіли птахи – шух-шух-шух,

Заспівав соловей – тьох-тьох-тьох,

Дзюркоче вода у струмочку – дз-дз-дз,

Тануть бурульки – кап-кап-кап,

Запросимо тишу – ц-ц-ц.

2. Робота над скоромовкою

  ☺Ти, малий, скажи малому,

    Хай малий малому скаже,

    Хай малий теля прив’яже

ІІІ Повторення вивченого матеріалу

 Погляньте, які хмаринки з’явилися на нашій дошці. (На дошці вивішені таблички-хмаринки, на яких записані букви). Вони зникнуть тоді, коли ми зберемо букви в слова.

 

                                                IMG  

 

 

 

2. Звуковий аналіз слів

І ось на ваших партах з’явились сонечка, не прості а з завданнями. Знайдіть, яке слово відповідає звуковій схемі, зображеній на вашому сонечку.

3. Читання за Букварем

4. Фізкультхвилинка

Бджілки вікна відчинили

І швиденько полетіли:

Хто на луки. Хто на поле.

Мед у вулик носять бджоли.

- Бджоли, до вулика!

ІV Вивчення нового матеріалу

1. Гра «Який звук повторюється найчастіше?»

Пугач хвалиться пінгвіну:

- Півень дав мені пір’їну.

Причеплю, причепурюся,

Потім паві покажуся.

Слайд 2

2.Артикуляція звуків, віднесення до приголосних звуків

 

3. Називання слів зі  звуками [п], [п‘]

Слайд 3

Півник пісеньку співає.

Пастушок повідомляє.

Що корови на лужку.

- Прокидайсь! Ку-ку-рі-ку!

 4. Підбір слів зі звуком [п]

Слайд 4

5. Подивіться уважно на малюнки, назвіть одним словом.

Назвати птахів в назвах яких зустрічається звук [п]

Слайд 5

6. Гра «Хто зайвий?»

 Назвіть, хто зайвий. Чому?

 

 

 

 

Слайд 6

 

7. Ознайомлення з буквою Пп

8. Читання складів з вивченою буквою

9. Читання слів

Слова спокійно жили в книжці,

В яку вдалось пролізти мишці.

Вона початки відкусила,

У себе в нірці схоронила.

Слайди 7-8

        

10. Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться.

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

V Робота з Букварем (с.82-83)

1. Читання складів та буквосполучень

2. Робота над сюжетним малюнком (с.82)

3. Робота над словами поданими у «віночку»

4. Робота над текстом за О.Єфімовим (с.83

5. Складання речень за схемами (с.83)

 

VІ Підсумок уроку

  •                  Яку нову букву вивчили на уроці?
  •                  Який звук вона позначає?
  •                  Що нового дізналися на уроці?
  •                  Що найбільше сподобалося?

 

 

docx
Додано
22 липня 2018
Переглядів
1754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку