Звук [к], позначення його буквою «ка». Читання складів, слів. Словниково-логічні вправи.

Про матеріал

Початкова школа вирізняється своїми особливими потребами через вік школярів, адже саме на цьому етапі їхнього життя учні опановують новий для себе вид діяльності – навчання. Саме в школі проходить особистісний і психічний розвиток дитини. В перші дні навчання в школі майже кожна дитина сумлінно ставиться до навчання, проте через деякий час ставлення до школи у деяких учнів змінюється. Як свідчать дослідження соціальних педагогів та психологів основною причиною даного явища є недосконалість навчально-виховного процесу, яка виявляється в недостатній активізації учбової діяльності учнів. Кілька років назад я почала використовувати на своїх уроках інформаційно-комп'ютерні технології. Спочатку просто для концентрації дитячої уваги, а потім і для розвитку логічних операції (узагальнення, синтез, абстракція), удосконалення смислової пам'яті (не просто механічного запам'ятовування, яке є характерним для даної вікової категорії, а саме для осмислення навчального матеріалу), та використання дитячої уяви ( вона є достатньо розвинутою в цьому віці). Саме тому уявні, казкові чи мультяшні образи можна використовувати для подачі інформації дитині.

Місце для використання ІКТ можна знайти на уроках математики, письма, образотворчого, але я особисто віддаю перевагу урокам навчання грамоти. Особливо активно я використовую презентації, котрі є актуальними для уроків будь-якого типу. І, в свою чергу, дають змогу вчителеві підвищувати інтерес до навчання, активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати творчі здібності, допомагає створити на уроці особливу атмосферу і настрій. А це так необхідно учням початкових класів.

За роки моєї праці в школі я впевнилась, що використання ІКТ полегшує роботу вчителя, а навчання дітей стає більш цікавим та ефективним. Мною були розроблені презентації до уроків навчання грамоти на введення нових літер.

Першим етапом такого уроку є видідення звука який вивчається. Ми можемо це робити наступним чином:

- відгадати загадку і у слові-відгадці виділити перший звук;

- прослухати цікаву казку або оповідання;

- за предметними малюнками назвати слова і визначити спільний звук;

- у вірші виділити звук, який найчастіше повторюється.

Другий етап

Прослухавши відеозапис визначити до голосних чи приголосних відноситься даний звук.

Третій етап

Діти знайомляться з літерою, яка позначає даний звук.

Четвертий етап

Хвилинка фантазії. Визначити на що схожа літера, з чим вона асоціюється.

П'ятий етап

Розучування віршика про нову літеру, який допоможе дитині швидше її запам'ятати.

Шостий етап

Гра «Впіймай звук»

Сьомий етап

Визначення за анімацією слів з даною буквою

Восьмий етап

Звуковий аналіз слів

Дев'ятий етап

Утворення і читання складів

Наступні етапи:

- читання слів:

- розучування скоромовок;

- розучування чистомовок;

- ігрові вправи і завдання тощо.

Перегляд файлу

Тема: Звук [к], позначення його буквою «ка». Читання складів, слів. Словниково-логічні вправи.

Мета: ознайомити учнів з новою буквою Кк, її звуковим значенням, вчити читати склади, слова та речення з вивченими буквами, вдосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів, розвивати мислення, увагу, пам'ять, мовлення, виховувати бажання вчитися читати.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: набірне полотно з літерами, фішки для звукового аналізу, складові таблиці, презентація «Літера К»

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна

 

Хід уроку

І Організація класу

   Продзвенів дзвінок,

   Починається урок.

   Працюватимем старанно,

   Щоб почути у кінці,

   Що у нашім першім класі

   Діти просто молодці.

ІІ Мовленнєва розминка

1. Повторюй за мной

Котик нявкнув: няв-няв-няв,

Песик гавкнув: гав-гав-гав,

Від гавкотняви такої

Всім не стало супокою.

2. Скоромовка

☺Синиці сіно сушили,

    Сороки солому носили.

ІІІ Повторення вивченого матеріалу

   1. Повторення вивчених літер

 - Діти, подивіться,  хтось порозкидав наші літери? Відгадайте загадку і ви дізнаєтеся хто це зробив.

               Гострі кігті має –                     

               В подушки ховає,

               Лазить все на плотик,

               А зоветься  … (котик)

Мурчик до нас прокрався не просто так. Він незвичайний котик. Ловить не мишок, а букви, склади, слова. Сьогодні прийшов до нашого класу раніше від усіх і наробив шкоди. Він з кишенькової каси вийняв всі літери, які ми вивчили. Давайте пригадаємо вивчені літери і виставимо їх.

           Розповіді дітей про літери

    Буква «О» така-от кругла                             

Хто не бачив, подивись:

Наче сонце, наче бублик,

Мов обручик – хоч котись.

 

Буква «ен» немов драбинка:

Палки дві і перетинка.

 

Мов кілочок, буква і

З шапкою на голові…

Та не шапка то, а крапка

У малої букви і.

А велика личко мила,

Певно, шапку загубила.

Отакі вони чудні

Дві сестриці букви І-і.

 

 Кричить мій менший братик:

Уа- уа-уа!

Він знає небегато:

Дві букви – у та а.

 

     З букви Л для цирку

     Змайстрували гірку,

      Щоб катались звірі

      І жили у мирі.

 

      Цю букву знають

      Всі на світі.

      Вона найперша в алфавіті.

      Весела, гарна, голосна

      І найскромніша буква А.

2.Гра “Розсипанка»

Котик йшов – хвостом махнув

Та й розсипав слова всі.

Ти ж хутенько їх збери.

Як малюнок упізнаєш,

То до нього слово поставиш.

Слайди 2,3

     

3. Гра «Знайди помилку»

Слайд 4

4. Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться.

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

ІV Вивчення нового матеріалу

1. Виділення звука [к] зі слова кульбабка

Нашому котику дуже подобаються квіточки, послухайте які.

 

 Кожен зна ці квітки, мабуть,

Називаються кульбабки,

Ну, а я вам признаюся,

Зву їх ніжно – кульбабусі!

Слайд 5

 

 

 

 

 

 

2. Артикуляція звука [к], віднесення його до групи приголосних

Слайд 6

3. Гра «Впіймай звук [к]

Котик Мурчик полював,             Кішка котику сказала:

Але мишку не впіймав.               - Краще будем їсти сало.

Слайд 7

4. Підбір слів зі звуком [к]

Слайд 8

5. Визначення позиції звука [к]

Кінь катає дітлахів,

Кіт Мурко ковбаску з’їв.

Квокче квочка: «Ко-ко-ко!

Кинь ці витівки, Мурко!»

 

 

 

Слайд 9

6. Ознайомлення з буквою Кк

7. Хвилинка фантазії

- На що схожа буква К?

8. Читання складів з вивченою буквою

Доки котик бавиться, давайте прочитаємо склади

Слайд 10

9.Відгадайте загадку

“К» за розміром маленькі

І як сонечко жовтенькі.

З радістю з’їдять зернята

Дітки курочки … (курчата)

Слайд 11 (Перегляд мультфільму)

10.Прочитайте

Слайд 12

 

 

11. Читання слів

Слайд 13

12. Назвати героїв казок

Буква «К» казки складає,

А тому у вас питає:

- Розкажіть, в яких казках

Є герої з буквой «К»?

Слайд 14, 15

   

13. Фізкультхвилинка

Буратіно потягнувся.

Раз нагнувся, два нагнувся,

Руки в сторони розвів.

Мабуть, ключик загубив.

Щоб той ключик відшукати.

На носочки треба встати

І тихенько посідати.

V Робота за Букварем (с.78-79)

1. Читання складів та буквосполучень

2. Читання стовпчиків слів

3. Утворення слів колосок, кавун, сумка

4. Читання променевої таблиці (с.79)

5. Робота над текстом за Н.Забілою

VІ Підсумок уроку

  •                  Яку нову букву вивчили на уроці?
  •                  Який звук вона позначає?
  •                  Хто приніс вам цю букву?

2. Котику дуже сподобалося, як ви працювали на уроці, тому він вам дарує мультфільм про себе.

 

docx
Додано
22 липня 2018
Переглядів
1969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку