Звуки д д, позначення їх буквою «де». Читання складів, слів

Про матеріал

Початкова школа вирізняється своїми особливими потребами через вік школярів, адже саме на цьому етапі їхнього життя учні опановують новий для себе вид діяльності – навчання. Саме в школі проходить особистісний і психічний розвиток дитини. В перші дні навчання в школі майже кожна дитина сумлінно ставиться до навчання, проте через деякий час ставлення до школи у деяких учнів змінюється. Як свідчать дослідження соціальних педагогів та психологів основною причиною даного явища є недосконалість навчально-виховного процесу, яка виявляється в недостатній активізації учбової діяльності учнів. Кілька років назад я почала використовувати на своїх уроках інформаційно-комп'ютерні технології. Спочатку просто для концентрації дитячої уваги, а потім і для розвитку логічних операції (узагальнення, синтез, абстракція), удосконалення смислової пам'яті (не просто механічного запам'ятовування, яке є характерним для даної вікової категорії, а саме для осмислення навчального матеріалу), та використання дитячої уяви ( вона є достатньо розвинутою в цьому віці). Саме тому уявні, казкові чи мультяшні образи можна використовувати для подачі інформації дитині.

Місце для використання ІКТ можна знайти на уроках математики, письма, образотворчого, але я особисто віддаю перевагу урокам навчання грамоти. Особливо активно я використовую презентації, котрі є актуальними для уроків будь-якого типу. І, в свою чергу, дають змогу вчителеві підвищувати інтерес до навчання, активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати творчі здібності, допомагає створити на уроці особливу атмосферу і настрій. А це так необхідно учням початкових класів.

За роки моєї праці в школі я впевнилась, що використання ІКТ полегшує роботу вчителя, а навчання дітей стає більш цікавим та ефективним. Мною були розроблені презентації до уроків навчання грамоти на введення нових літер.

Першим етапом такого уроку є видідення звука який вивчається. Ми можемо це робити наступним чином:

- відгадати загадку і у слові-відгадці виділити перший звук;

- прослухати цікаву казку або оповідання;

- за предметними малюнками назвати слова і визначити спільний звук;

- у вірші виділити звук, який найчастіше повторюється.

Другий етап

Прослухавши відеозапис визначити до голосних чи приголосних відноситься даний звук.

Третій етап

Діти знайомляться з літерою, яка позначає даний звук.

Четвертий етап

Хвилинка фантазії. Визначити на що схожа літера, з чим вона асоціюється.

П'ятий етап

Розучування віршика про нову літеру, який допоможе дитині швидше її запам'ятати.

Шостий етап

Гра «Впіймай звук»

Сьомий етап

Визначення за анімацією слів з даною буквою

Восьмий етап

Звуковий аналіз слів

Дев'ятий етап

Утворення і читання складів

Наступні етапи:

- читання слів:

- розучування скоромовок;

- розучування чистомовок;

- ігрові вправи і завдання тощо.

Перегляд файлу

Тема: Звуки д д, позначення їх буквою «де». Читання складів, слів

Мета: ознайомити учнів з буквою д (де), показати її різне звукове значення, 

формувати уміння читати склади, слова, речення; збагачувати навчальну діяльність позитивними переживаннями, інтелектуальними почуттями;

створювати умови для формування пізнавального інтересу та допитливості;

розвивати асоціативне сприйняття і образне мислення, фонематичний слух, фантазію, уяву; виховувати у дітей естетично-гармонійне сприйняття та зацікавленість у навчанні.

 Обладнання: повітряні кульки з літерами, набірне полотно з літерами, фішки для звукового аналізу, складові таблиці, картки –«блискавки», презентація «Літера Д»

Тип уроку:засвоєння і формування нових знань.

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна, парна

 

Хід уроку

 

І Організація класу

   Продзвенів дзвінок,

   Починається урок.

   Працюватимем старанно,

   Щоб почути у кінці,

   Що у нашім першім класі

   Діти просто молодці.

ІІ Мовленнєва розминка

1. Артикуляційні вправи

Пригадайте, діти, вмить,

як пшениченька шумить,

рибка плюскотить,

водичка крапотить,

річечка дзюрчить,

пташка крилами шумить,

жук в садочку летить,

бджілка у саду бринить.

2. Скоромовка (розповідь скоромовки „дощиком”)

☺Коло тину – тінь,

    Коло тіні – тин.

 

☺Ти, малий, скажи малому,

    Хай малий малому скаже,

    Хай малий теля прив’яже.

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

1.Вправа «Мікрофон»

 Діти, сьогодні у нас дуже незвичайний , цікавий урок, але щоб він пройшов успішно скажіть, якими ви повинні бути на уроці?

(розумними, уважними, старанними, активними, дружними, зосередженими, гарно читати)

ІV Повторення вивченого матеріалу

  1.              Слово вчителя

Дивіться, розпочався дощик і до нас у клас на повітряних кульках залетів гість. Хто це? Так, діти, це дракончик і зовуть його Дракоша. Він дуже добрий дракончик, але ще маленький і зовсім не вміє літати, тому і літає на повітряних кульках. А повітряні кульки бояться дощику, тому і залетіли до нас на урок.

 Ой, подивіться, це не прості кульки, на них написані літери, а наш Дракоша зовсім не вміє читати і не знає літер. А не прочитавши літер він не зможе полетіти далі. Допоможемо йому?

2. Читання літер

Діти називають літери і розповідають віршики про них


Буква «О» така-от кругла

Хто не бачив, подивись:

Наче сонце, наче бублик,

Мов обручик – хоч котись.

 

Буква «ен» немов драбинка:

Палки дві і перетинка.

 

Мов кілочок, буква і

З шапкою на голові…

Та не шапка то, а крапка

У малої букви і.

А велика личко мила,

Певно, шапку загубила.

Отакі вони чудні

Дві сестриці букви І-і.

 

Буква «ве» - велосипед,

Ні назад, ані вперед.

 

Сіла мишка у куточок,

Відгризла сиру шматочок.

 

Половина жука –

Це буква «ка».

 

«ЕР» як ріг у барана,

хоч баран про це не зна.

 


3. Вправа «Ланцюжок»

 А тепер нам потрібно розігнати хмари. Для цього давайте прочитаємо ланцюжки слів.

4. Вправа „Блискавка”

 А для того, щоб зупинити блискавки, нам потрібно блискавично прочитати слова.

5. Фізкультхвилинка

Буратіно потягнувся.

Раз нагнувся, два нагнувся,

Руки в сторони розвів.

Мабуть, ключик загубив.

Щоб той ключик відшукати.

На носочки треба встати

І тихенько посідати.

V Новий матеріал

1.Виділення звуків

Наш Дракоша шукає новий дім. Давайте допоможемо йому. Виділіть перший звук у слові  Дракоша    Дім

Слайд 2

 2.Артикуляція звуків, віднесення до приголосних звуків

Слайд 3

 3.Ознайомлення з буквою „Д”

- Порівняння великої і маленької літери „д”

Слайд 4

 

4.Хвилинка фантазії

- На що схожа буква „Д”?

- Розучування віршика про нову літеру

Буква «Д», неначе дім.

Височезний дах на нім.

Слайд 5

 

5.Утворення та читання складів із літерою „Д”

- Давайте допоможемо нашому Дракоші побудувати дім. Для цього нам потрібно прочитати склади з новою літерою.

 

Слайд 6

 6.Називання слів з літерою „Д”

- Подивіться, який наш Дракоша веселий, бо у нього є тепер дім.

- Знайдіть слова з літерою „Д”

Слайд 7

7.Читання відкритих складів

- Нарешті засяяло сонечко. Воно посилає свої промінці на землю, щоб пограти з Дракошою.

Слайд 8

8.Гра „Впіймай звук”

- Послухайте уважно віршик і запам’ятайте слова з літерою „Д”

- Визначення позиції звука  в цих словах

Дятел дзьобом дуб довбав –

Дітям хатку будував.

Дрозд довбати так не міг –

Дятлу дрозд не допоміг.

 

Слайд 9

9.Читання слів з новою літерою

- Дракончик теж хоче вивчити азбуку, знати букви і вже навіть почав будувати слова із кубиків.

Слайд 10

10.Гра „Встав нову літеру і прочитай слово

Слайд 11

11. Робота над скоромовкою

Слайд 12

На дворі трава,

На траві дрова.

12. Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться.

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

VI Робота за Букварем

1. Бесіда за сюжетним малюнком

2. Читання пар слів у стовпчиках

3. Читання слів у вигляді „променевої” таблиці

4. Робота над малюнковим текстом за М.Солтис

VII Підсумок уроку

- Розкажіть Дракоші чи сподобався вам сьогодняшній урок? Що нового ви дізналися? Що цікаво було робити? Що викликало у вас ускладнення?

- Дракончик хоче подякувати вам за допомогу. Тепер він також буде учитися читати. І завітає до нас ще раз, щоб дізнатися чого нового ви навчилися.

- І дарує вам цю пісню.

Слайд 13.

 

1

 

docx
Додано
22 липня 2018
Переглядів
3229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку