Звуки [ц], [ц'], позначення їх буквою "це". Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів.

Про матеріал
Дана розробка уроку допоможе навчити учнів розрізняти в мовленнєвому потоці звуки [ц], [ц’]; читати слова з новою буквою; розвивати фонематичний слух, дикцію, розширювати кут зору; виховувати бажання дотримуватись правил поведінки під час уроку.
Перегляд файлу

Тема: Звуки [ц], [ц’], позначення їх буквою «це». Звуковий аналіз слів.Читання складів, слів.Опрацювання вірша Г.Чубач

 

Мета: навчити розрізняти в мовленнєвому потоці звуки [ц], [ц’]; читати слова з новою буквою; розвивати фонематичний слух, дикцію, розширювати кут зору; виховувати бажання дотримуватись правил поведінки під час уроку.

 

Обладнання: каса букв, картинка друкована і писана букви (це), картки складів, таблиця з буквою (це), малюнки, лего.

 

 

Зміст уроку

 

І. Організація класу до уроку. Вітання.

Вже почалися уроки.

Стали в коло, руки вбоки.

Посміхнулись, потягнулись

 -Доброго ранку! Доброго дня !

Ми, як родина, ми, як рідня!

 

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

  Читання віршів П.Воронька «Суничка - сестричка»,М.Дяченко «Буква Ї»

 

IIІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1.Послухайте вірш.

Мама смажила млин_і,

ось і тісто на ру_і.
Як з роботи прийде тато —
хай він їсть млин_ів багато.  

— Яких букв не вистачає у словах?

(Букви («це»))

2.Розучування скоромовки.

У крамниці продавець

Загубив свій олівець

 

ІV. Ознайомлення з буквою Ц, ц (це)

- Сьогодні на уроці ми познайомимось з звуками [ц], [ц’], які позначається буквою "це".               (Учитель показує літеру «це».)

Будемо робити звуковий  аналіз слів,  читати склади, слова. Попрацюємо з текстом і пограємо.

1.Підготовчі артикуляційно-слухові вправи

— Який звук [ц] — голосний чи приголосний? (Приголосний) Чому? Що заважає струменю повітря вільно виходити? (Звук [ц] приголосний, бо язик і зуби створюють перешкоду на шляху струменя повітря). Він буває м’який і твердий. Як позначаємо ? ( = і -)

2. Викладання букви з цеглинок "Лего" (самостійно)
3.   Гра "Впіймай звук"

Діти оплесками у долоньки «ловлять» потрібний звук.

Відерце, двір, сонце, віконце, цибуля, морква, цукерки, цар, яйця
- Який звук ви чули найчастіше?

 - Які слова зі звуком [ц] або [ц’] запам’ятали? (Цар, віконце, сонце, яйця, цукерки, цибуля, відерце)

4. Відгадування загадки.

Ці сестрички —
В блискучих спідничках.
Хоч маленькі —
Та солоденькі!

(Цукерки )

5. Фізхвилинка

Всі з-за парти піднялися

Руки вгору потяглися

Вправо, вліво нахилились

У віконце подивились

Пострибали, пострибали

І за парти посідали.

 

V. Робота за Букварем (с. 44-45) та таблицею.

1. Визнач місце букви "це" в словах(за малюнками ) у таблиці та підручнику.

2.Читання складів і слів у таблиці та підручнику.

3.Гра " Збери слово"

(цукерка, олівець, яйце)

4.Утвори  слова у відповідній формі .

Фізхвилинка .

Руханка під музику (качатка)

5.Робота за малюнкам с.45.  Бесіда за змістом.

Хто зображений на малюнку ?

Що бабуся робить?

Яку страву готує бабуся, і що ви про неї знаєте ?

Які продукти потрібні для його приготування ?

     Як зображено кімнату?

Як ви думаєте, для кого бабуся так старається?

6.Опрацювання вірша на с.45.Читання вчителем.

        -Про кого розповідається у вірші?

        -Що роблять цвіркуни ?

        -Чому вони сумні ?

VІ. Обмін враженнями.

 - Якщо  мене запитають про урок, то я……

 - Я собі уявив/ уявила, як……

 - Мої досягнення залежать від …..

 


doc
Додав(-ла)
Кермеш Галина
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
1579
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку