Тема: Звуки [ц], [ц’], позначення їх буквою «це». Звуковий аналіз слів.Читання складів, слів.Опрацювання вірша Г.Чубач
Мета: навчити розрізняти в мовленнєвому потоці звуки [ц], [ц’]; читати слова з новою буквою; розвивати фонематичний слух, дикцію, розширювати кут зору; виховувати бажання дотримуватись правил поведінки під час уроку.
Обладнання: каса букв, картинка друкована і писана букви (це), картки складів, таблиця з буквою (це), малюнки, лего.
Зміст уроку
І. Організація класу до уроку. Вітання.
Вже почалися уроки.
Стали в коло, руки вбоки.
Посміхнулись, потягнулись
-Доброго ранку! Доброго дня !
Ми, як родина, ми, як рідня!
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
Читання віршів П.Воронька «Суничка - сестричка»,М.Дяченко «Буква Ї»
IIІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
1.Послухайте вірш.
Мама смажила млин_і,
ось і тісто на ру_і.
Як з роботи прийде тато —
хай він їсть млин_ів багато.
— Яких букв не вистачає у словах?
(Букви («це»))
2.Розучування скоромовки.
У крамниці продавець
Загубив свій олівець
ІV. Ознайомлення з буквою Ц, ц (це)
- Сьогодні на уроці ми познайомимось з звуками [ц], [ц’], які позначається буквою "це". (Учитель показує літеру «це».)
Будемо робити звуковий аналіз слів, читати склади, слова. Попрацюємо з текстом і пограємо.
1.Підготовчі артикуляційно-слухові вправи
— Який звук [ц] — голосний чи приголосний? (Приголосний) Чому? Що заважає струменю повітря вільно виходити? (Звук [ц] приголосний, бо язик і зуби створюють перешкоду на шляху струменя повітря). Він буває м’який і твердий. Як позначаємо ? ( = і -)
2. Викладання букви з цеглинок "Лего" (самостійно)
3. Гра "Впіймай звук"
Діти оплесками у долоньки «ловлять» потрібний звук.
Відерце, двір, сонце, віконце, цибуля, морква, цукерки, цар, яйця
- Який звук ви чули найчастіше?
- Які слова зі звуком [ц] або [ц’] запам’ятали? (Цар, віконце, сонце, яйця, цукерки, цибуля, відерце)
4. Відгадування загадки.
Ці сестрички —
В блискучих спідничках.
Хоч маленькі —
Та солоденькі!
(Цукерки )
5. Фізхвилинка
Всі з-за парти піднялися
Руки вгору потяглися
Вправо, вліво нахилились
У віконце подивились
Пострибали, пострибали
І за парти посідали.
V. Робота за Букварем (с. 44-45) та таблицею.
1. Визнач місце букви "це" в словах(за малюнками ) у таблиці та підручнику.
2.Читання складів і слів у таблиці та підручнику.
3.Гра " Збери слово"
(цукерка, олівець, яйце)
4.Утвори слова у відповідній формі .
Фізхвилинка .
Руханка під музику (качатка)
5.Робота за малюнкам с.45. Бесіда за змістом.
Хто зображений на малюнку ?
Що бабуся робить?
Яку страву готує бабуся, і що ви про неї знаєте ?
Які продукти потрібні для його приготування ?
Як зображено кімнату?
Як ви думаєте, для кого бабуся так старається?
6.Опрацювання вірша на с.45.Читання вчителем.
-Про кого розповідається у вірші?
-Що роблять цвіркуни ?
-Чому вони сумні ?
VІ. Обмін враженнями.
- Якщо мене запитають про урок, то я……
- Я собі уявив/ уявила, як……
- Мої досягнення залежать від …..