Звуки [ф], [ф´], букви Ф, ф.(Текст)

Про матеріал
Ознайомити учнів з буквою «еф», її звуковим значенням; відпрацювати артикуляцію звуків [ф] [ф´], формувати вміння робити звуко-буквенний аналіз слів; вправляти в читанні складів, слів, речень, поповнити словниковий запас першокласників. Розвивати усне мовлення, фонетичний слух. Виховувати любов до живого довкілля.
Перегляд файлу

 

 

Відкритий урок

на тему:

Звуки [ф], [ф´], букви Ф, ф.

Робота над правильним

артикулюванням і вимовою звуків [ф], [ф´]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З досвіду роботи

вчителя початкових класів

Шимчук О.І.

 

 

 

 

 

 

 

Тема.   Звуки [ф], [ф´]. Позначення їх буквою «еф».

Мета. Ознайомити учнів з буквою «еф», її звуковим значенням; відпрацювати артикуляцію звуків [ф]  [ф´], формувати вміння робити звуко-буквенний аналіз слів; вправляти в читанні складів, слів, речень, поповнити словниковий запас першокласників. Розвивати усне мовлення, фонетичний слух. Виховувати любов до живого довкілля.

Обладнання. Каса букв, звукові фішки, проектор, комп’ютер, екран, предметні малюнки, набір букв для складання слів у групах, слайди, м’яка іграшка-песик.

ХІД УРОКУ
  1.                Організація класу.

 

У ч и т е л ь

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

 

Д і т и

Він покликав на урок!

 

У ч и т е л ь

Кожен з вас приготувався?

 

Д і т и

На перерві постарався.

 

У ч и т е л ь

Зараз сядуть всі дівчата,

А за ними – і хлоп’ята.

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось – не шуміти,

На уроці – не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Тож гаразд, часу не гаєм

І урок вже починаєм!

 

II. Фонетична зарядка.

  •    Як ґелґоче гусак?
  •    Як дудять у дудочку?
  •    Як дзижчить джміль?
  •    Дмухни на кульбабку.
  •    Як співають комарики?
  •    Як кричить осел?
  •    Як квакає жабка?
  •    Як мукає корова?
  •    Як мекає козеня?
  •    Як гарчить собака?
  •    Як виє вовк?
  •    Як фиркає кіт?
  •    Як ми сміємося?
  •    Як дме весняний вітерець?
  •    Як зашелестить листячко?
  •    Як запахнуть перші весняні квіти?
  •    Як загудуть бджілки?
  •    А джмелики?

(Учитель кладе перед дітьми іграшкового собачку і знайомить клас із скоромовкою)

Скоромовка

Спить, зіщулившись, щеня:

Не вщухає дощ щодня.

III. Актуалізація опорних знань.

- Яку букву ми вивчили на минулому уроці?

- Які звуки вона позначає?

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Слово вчителя.

- Швидко спливає час, сторінку за сторінкою ми гортаємо букварика, знайомлячись із усе новими і новими літерами. І ось у букварі залишилася тільки одна-єдина незнайома нам буква. Сьогодні на уроці ми й вивчимо цю літеру, дізнаємося про її звукове значення та навчимося читати з нею слова.

А добрим помічником у цій важливій справі нам стане щенятко Фунтик (піднімаю і ставлю іграшку-песика перед дітьми). Адже дощ, який змушував щенятко спати, вже закінчився, і наш песик прокинувся. Він запрошує вас із собою у світ дивовижних, захопливих пригод.

2. Виділення звука [ф] у вірші.

На майдані, де фонтан,

У футбола грав фазан.

Був би класний футболіст –

Заважає пишний хвіст.  Слайд 2.

3. Артикуляція звуків [ф], [ф´].

- Діти, поверніться один до одного, промовте ці звуки

- При вимові їх нижня губа притискається до верхніх зубів, цю перешкоду розриває струмінь повітря, утворюючи шум, без будь-якого голосу. Якщо звук вимовляємо з перешкодами, то він приголосний.

4. Добір слів з новим звуком. Гра «Мікрофон».

5. Ознайомлення з літерою «еф».

Графіка (Ф схожа на людину, яка поставила руки на пояс, на ключик, на фонтан, на ножиці, на фужер). Слайд 3.

6. Гра «Добавлянка». Слайд 4

7. Фізкультхвилинка.

Наш жирафа міцно спав,

Навіть пісню не співав,

Та нарешті стрепенувся

І довкола озирнувся.

Став смачненько потягатись

І чистенько умиватись.

Зуби довгі нагострив,

І на поле він побрів.

Буде листя обривати

І животик набивати.

Ми з жирафом відпочили

І за парти тихо сіли.

 

8. Робота з букварем (стор.164-165).

1). Побудова за променевими схемами і читання прямих та обернених складів із буквами на позначення голосних звуків та літерою «еф».

2). Утворення слів за стрілкою.

Словник: фон, риф.

3). Читання складів та багатоскладових слів із буквою «еф» у стовпчиках.

Словник: фасон, фантастика, фініш, телеграф, факел, флейта, фламінго.

4). Розгляд предметних малюнків у «Віночку». Акровірш. Слайди 5,6.

5). Робота над текстом (за Е.Майнардус).

а). Придумати заголовок до тексту.

б). Вибіркове читання.

9. Гра «Впіймай звук [ф]».

Словник: фартух. Слайди 7,8.

10. Робота в групах.

- Скласти слова з «розсипаних» літер та звукову модель слів.

11. Гра «Впіймай склад» зі звуками [ф], [ф´]. Слайд 9.

12. Скоромовка. Слайд 10.

13. Вправи для розширення кута зору. Слайд 11.

14. Фізкультхвилинка. Хвилинка пустотливості під музику.

15. Гра «Утвори слово». Робота в парах. Слайд 12.

16. Ребуси. Слайд 13.

17. Заучування напам’ять вірша. Слайд 14.

18. Гра «Забери склад – створи нове слово». Слайд 15.

19. Гра «Упізнай слово». Слайд 16.

20. Відгадування загадок. Слайд 17.

V. Підсумок уроку.

- Яку букву ми вивчили сьогодні на уроці?

- Які звуки вона позначає?

- Які прочитані під час уроку слова з буквою «еф» вам запам’яталися?

  •    Що було цікаве?
  •    Що було важко робити?
  •    Над чим задумались?

- Хто допомагав нам працювати на уроці, знайомлячи нас зі своїми веселими пригодами та запропонованими цікавими завданнями?

  •    То як ви доглядаєте за домашніми улюбленцями?
  •    Я вас вітаю, ми вивчили всі букви алфавіту! Букви, наче намистинки, з них складається наша мова.  Послухайте вірш «Букви – намистинки»

              Із літер-намистинок

               Складаємо слова.

               І мова з уст дитячих

               На цілий світ луна.

               Чарівна, ніжна мила,

               Казково-колискова,

               Співуча, мелодійна

               Українська наша мова.

               Отож, учіться, діти,

               В добу таку чудову.

               Із намистинок-літер

               Складайте нашу мову!

  • Слідкуйте, щоб намисто вашої мови було найвищого ґатунку.

Дуже ви були старанні

Отже, всі ви – учні гарні,

І за труд ваш на уроці

Вам подякувати хочу.

 

 

1

 

doc
Додано
14 жовтня
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку