Звуки [м], [м']. Позначення їх буквами М м.Читання складів і слів з вивченими літерами.

Про матеріал
Звуки [м], [м']. Позначення їх буквами М м.Читання складів і слів з вивченими літерами.
Перегляд файлу

Тема : Звуки [м], [м']. Позначення їх буквою м.Читання складів і слів з вивченими літерами.

Мета: Ознайомити дітей із звуками [ м],  [м'] та позначенням їх  буквою «м». Формувати вміння поєднувати звуки в склади із літерою «м». Розвивати фонематичний слух, звуковимову, визначати місце звука в слові, виконувати звуковий аналіз слова, використовуючи умовні знаки. Виховувати культуру мовлення та бажання вчитись новому.

Хід уроку

І. Організаційна частина

А цікаво, вам, дізнатись,

Що сьогодні може статись?

 Ну, то всядьтеся зручніше,

Попрацюємо скоріше. (Слайд 2)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Повторення вивченого

- Пригадаймо, які букви, що позначають голосні звуки ми з вами вивчили?

- Як можна упізнати ці звуки?

- Яку букву на позначення приголосних звуків ми вивчали на попередньому уроці? (Л)

- Прочитайте склади. Здогадайтеся з яким малюнком необхідно об’єднати кожен склад. (Слайд 3)

- Прочитайте за стрілками утворюючи склади. (Слайд 4)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  1. Повідомлення теми уроку.

- Познайомтеся – цю дівчинку звуть Мила. (Слайд 5)

-А зараз послухайте скоромовку про цю дівчинку і повторіть її за мною:

Мила митися не вміла,

Мила мило з рук не змила. (Слайд 6)

-Діти, хто з вас був уважним та почув звук, який найчастіше траплявся у цій скоромовці ?

-Так ви почули звук[ М ] .

- Хто здогадався, якою буде тема уроку?

- Сьогодні на уроці ми вивчатимемо звуки [м], [м']. Позначення їх буквами М м.
Вчитимемось читати склади і слова з вивченими літерами. (Слайд 7)

- Отже, що нам треба сьогодні на уроці дізнатися? (Слайд 8)

  1. Які звуки сьогодні вивчатимемо.
  2. Якими буквами їх позначають.
  3. Вчитись читати склади/слова з цими звуками.
  1. Критерії  самооцінювання

- Наприкінці уроку кожен із вас оцінить свою роботу на уроці за такими критеріями:

Чудово

  1. Які звуки сьогодні вивчатимемо.
  2. Якими буквами їх позначають.
  3. Вчитись читати склади/слова з цими звуками.

Майже вдалося

Було важко

3.Мотивація навчальної діяльності.

- А чи потрібно нам взагалі вивчати букви і звуки? (Так)

- Навіщо? (Щоб вміти читати книги і дізнаватися нове; щоб бути освідченими, розумними; щоб вміти гарно, виразно розмовляти, спілкуватися один з одним...)

- Пам’ятайте!У людини розумної, освідченої, котра багато знає і вміє гарно говорити -  завжди багато друзів. Чим більше ми будемо вчитися, тим більше будемо схожі на таку людину і тим більше у нас буде друзів.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота з персоніфікованими буквами

- Відкрийте букварики на с.58  (Слайд 9)

  •          Що роблять букви?
  •          У який час вони вийшли погуляти (пізно ввечері, коли зійшов місяць і небо вкрилося зірками)
  •          Який місяць (добрий, привітний).
  •          Знайдіть на малюнку предмети, назви яких починаються на букву «ем» (мак, місяць)

Потім учні виділяють перший звук у слові мак, стежать за його вимовою, з’ясовують, що під час вимовляння звука [м] губи стуляються й утворюють перешкоду для видихуваного повітря, отже, цей звук приголосний. Далі вимовляють перший звук у слові місяць, порівнюють вимову звуків [м] і [м′], роблять висновок, що перший звук твердий, а другий – м’який.

- Отже, які звуки ми сьогодні вивчаємо? [м] і [м′]

  1. Гімнастика для очей (Слайд 10)
  2. Фронтальна робота з підручником. (Слайд 11)

- Розгляньмо ще раз малюнок у підручнику с. 58.

На письмі  звуки [м] і [м′] позначаються буквами великою «ем» і малою «ем» . На малюнку зображені друковані літери. Такі літери ми будемо зустрічати в підручнику читаючи слова і склади.

- Отже, які букви милувалися місяцем і маками? (Мала і велика букви «ем»)

- Підсумуємо: якими буквами позначаються звуки [м] і [м′]  ?

  1.  Визначення місця букви у словах. (Слайд 12)

- Перегляньте наступне завдання у підручнику.

- Визначте, де знаходиться буква у кожному слові.

- Складіть речення до кожного малюнка.

  1. Складання опорної схеми (Слайд 13)

V. Застосування нових ЗУН.

1.Фронтальна робота (Слайд 14)

- Зробімо звуковий аналіз слів: місто, морква.

- В якій позиції знаходиться літера «ем»? (на початку слова)

- Назвіть словов якому є звук [м]

- Назвіть словов якому є звук [м′]

2.Упізнавання звуків [м], [м’] у словах.  (Слайд 15)

— Послухайте слова, які я буду вимовляти. Якщо слово починається з приголосного твердого звука [м], то показуйте фішку з однією рискою; якщо з м’якого приголосного [м’], то фішку з двома рисками.

МІЗИНЕЦЬ, МАВПА, МИШКА, МІКРОСКОП, МОЛОТОК, МІКСЕР, МАЛИНА, МІЛИНА, МІМОЗА, МОРОЗИВО, МУХА, МІНУС, МІРАЖ, МЕТЕЛИК, МІСТ, МІКРОФОН, МОРОЗ, МІХ.

3.Фізхвилинка (Слайд 16)

4.Читання складів та слів з вивченою буквою (Слайд 17)

- Попрацюємо над завданнями Читалочки.

У завданні Читалочки першокласники читають спочатку закриті склади, поєднуючи за стрілочками букви на позначення голосних звуків з літерою «ем». Можна запропонувати прочитати ці самі склади знизу вгору. Потім учні читають склади в таблиці: спочатку верхній ряд, пригадавши букву «ел» і спосіб читання складу-злиття, а потім читають парами склади верхнього і нижнього рядків (ла, ма; лу, му; ло, мо; ли, ми; лі, мі; ле, ме). З метою вдосконалення навички читання варто запропонувати учням читати ці склади по кілька разів у різних напрямках (наприклад: прочитати склади в другому рядку таблиці, читати склади парами знизу вгору (ма, ла; му, лу і т.д.), прочитати всі склади з буквою «ел», а потім з буквою «ем»).

5.Творча вправа «Придумай слово на заданні склади»  (Слайд 18)

- Прочитайте склади.

- Придумайте слова, котрі будуть починатися цими складами.

6.  Складання речень за поданим початком та малюнками.  (Слайд 19)

У наступному завданні діти складають речення за поданим початком і малюнком. Перше речення складає вчитель (Мала мишка стала на задні лапки. або Мала мишка шукає свою нірку.). Решту речень учні читають за поданим учителем зразком: спочатку читають початок речення, потім називають малюнок і продовжують речення на власний розсуд.

7.Гра «Виправ слово» (Слайд 20)

Вчитель читає учням речення. Дітям треба виправити неправильно використане слово. Підказкою слугують кртинки.

VI. Підсумок уроку. Рефлексія.  (Слайд 21)

- З якою буквою ми познайомилися сьогодні на уроці?

- Які звуки вона позначає?

- Пригадайте і назвіть слова з твердим приголосним звуком [м], м’яким приголосним [м’].

- Оцініть свою роботу на уроці  за тими критеріями, котрі ми разом поставили на початку уроку.

Чудово

  1. Які звуки сьогодні вивчатимемо.
  2. Якими буквами їх позначають.
  3. Вчитись читати склади/слова з цими звуками.

Майже вдалося

Було важко

Зразок 1 : Я сьогодні чудово попрацював на уроці. Я запам’ятав, що звуки  [м] і [м′] на письмі позначаються буквами «ем». Також в мене добре виходило читати склади .

Зразок 2: Сьогодні мені майже всевдалося. Я запам’ятав, що звуки  [м] і [м′] на письмі позначаються буквами «ем». Але мені треба тренуватись читати.

 

 

 

 

docx
Додано
9 жовтня
Переглядів
79
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку