Звук [о], позначення його буквою «о». Виділення звука в словах

Про матеріал
Звук [o], позначення його буквою "О".Назвати предмет, визначити місце літери в слові, поділити слово на склади.Послухати слова – назви птахів. Що спільного почули у цих словах? Який птах зайвий? Чому? Оплесками «впіймайте звук [o]. Виділення звука [o] в словах. Опис правильної артикуляції при вимові звука [o]. Скоромовка.
Перегляд файлу

Тема уроку: Звук [о], позначення його буквою  «о». Виділення звука в словах. Інтонаційне читання речень. Звуковий аналіз слів. Складання речень за малюнками.

Мета: познайомити учнів з буквою О, о, та її звуковим значенням;  учити виділяти в слові звук [о], знаходити слова зі звуком [о]; закріплювати знання про вивчені букви; розвивати пам'ять, мислення, мовлення; вдосконалювати навички читання.

Очікувані результати: учень вміє співвідносити графічний образ букви з її звучанням; робить спроби злиття звуків у склади й читання простих          складових складів.

Обладнання:  картинки букви О-о, малюнки, конструктор «Lego».

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 Продзвенів дзвінок,

Починається урок.

З чого нам його почати?

                    - Скоромовку розказати

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.  Вправа «Куб»

(  пригадати  чого  навчилися на наших попередніх уроках)     

Запитання:

  1. З чого складаються речення?
  2. Що ставимо в кінці речення?
  3. Для чого служать речення?
  4. На які дві групи поділяються звуки?
  5. На які групи поділяються всі приголосні звуки?                        
  6.  Як вимовляються речення зі знаком оклику?          
  1. Гра «Встанови відповідність»

Малюнки розсипалися, розлетілися, а нам потрібно їх поєднати зі схемами, по кількості складів.

Жаба                                                           Дятел

Вовк                                                            Лисиця

Машина                                                       Морж        

( Учні пояснюють відповідь і визначають наголошений склад).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •          Послухайте вірш і впіймайте звук

Оленя одне блукало.

Оленя когось шукало.

Ой, був собі коточок,

Украв собі клубочок.

  •          Який звук найчастіше зустрічається у цьому вірші?
  •          Який це звук – голосний чи приголосний?
  •          Як будемо позначати цей звук?
  •          Голосний звук [о] може утворювати склад з різними приголосними звуками.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Гра «Впіймай звук [о]»

За предметними малюнками учні називають слова, визначають у них місце звука [о].

носорігОселОлел2долматинец2СлонОленькороваДелаем-своими-руками-вместе-с-детьми-детскую-карнавальную-маску-овоща-огурца

Носоріг, осел, орел, собака, слон, олень, корова, огірок.

— Яке слово зайве?

— Придумайте ще декілька слів із звуком [о].

 2. Ознайомлення з буквою О-о

  - Звук [о] позначається буквою Оо. Розгляньте велику і малу букву Оо. Чи відрізняються вони між собою за формою? (Ні, вони однакові). Велика і мала букви Оо відрізняються тільки розміром.

   - На що схожа буква Оо?

   3. Фізкультхвилинка.

  4. Робота за підручником.

 1. Співвідношення звукових схем та малюнків. 

   Підійшов час до такої страви , як борщ Буквоїд, бо букви поїв. Як же  прочитати слова без букв?

2. Читання складів з буквою.

   Буква О любить скакати по сходах, до кого вона на парту сяде, той і читає.

3. Робота за ілюстрацією у Букварі.

4. Звуковий аналіз слів (робота в парах).

V. Узагальнення вивченого матеріалу.

  1. Робота  з конструктором «Lego».

   (З допомогою цеглинок викласти букву О).

   2.  Гра  «Букви йдуть у гості ».

  Подивіться, як буква А іде в гості до букви У. Давайте всі разом повторимо ,         як буква А іде в гості до букви У. (ААА-УУУ ) Молодці !

Подивіться, як буква У іде в гості до букви О. (у- у- у-о-о-о)- повторюємо

Подивіться, як буква О йде в гості до букви А. (о -о- о-а-а-а).

А до О ( а-а-а-а-о-о-о)

Подивіться, як буква О йде в гості до букви У. (о- о-о-у-у-у). всі разом повторимо . Молодці ! ( індивідуальне повторення )

  V. Підсумок уроку.  Рефлекція.

  •          Який настрій у вас на кінець уроку?
  •          А можете ви схарактеризувати його, використовуючи букву о? (хороший, добрий, поганий, позитивний)
  •          Що вам найбільше сподобалося на уроці?
  •          Назвати слова, в яких зустрічається буква о?
  •          Чи справдилися ваші очікування настрою від уроку?

 

 

docx
Додано
10 жовтня
Переглядів
367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку