Тема уроку: Звук [о], позначення його буквою «о». Виділення звука в словах. Інтонаційне читання речень. Звуковий аналіз слів. Складання речень за малюнками.
Мета: познайомити учнів з буквою О, о, та її звуковим значенням; учити виділяти в слові звук [о], знаходити слова зі звуком [о]; закріплювати знання про вивчені букви; розвивати пам'ять, мислення, мовлення; вдосконалювати навички читання.
Очікувані результати: учень вміє співвідносити графічний образ букви з її звучанням; робить спроби злиття звуків у склади й читання простих складових складів.
Обладнання: картинки букви О-о, малюнки, конструктор «Lego».
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Продзвенів дзвінок,
Починається урок.
З чого нам його почати?
- Скоромовку розказати
ІІ. Актуалізація опорних знань.
( пригадати чого навчилися на наших попередніх уроках)
Запитання:
Малюнки розсипалися, розлетілися, а нам потрібно їх поєднати зі схемами, по кількості складів.
Жаба Дятел
Вовк Лисиця
Машина Морж
( Учні пояснюють відповідь і визначають наголошений склад).
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Оленя одне блукало.
Оленя когось шукало.
Ой, був собі коточок,
Украв собі клубочок.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Гра «Впіймай звук [о]»
За предметними малюнками учні називають слова, визначають у них місце звука [о].
Носоріг, осел, орел, собака, слон, олень, корова, огірок.
— Яке слово зайве?
— Придумайте ще декілька слів із звуком [о].
2. Ознайомлення з буквою О-о
- Звук [о] позначається буквою Оо. Розгляньте велику і малу букву Оо. Чи відрізняються вони між собою за формою? (Ні, вони однакові). Велика і мала букви Оо відрізняються тільки розміром.
- На що схожа буква Оо?
3. Фізкультхвилинка.
4. Робота за підручником.
1. Співвідношення звукових схем та малюнків.
Підійшов час до такої страви , як борщ Буквоїд, бо букви поїв. Як же прочитати слова без букв?
2. Читання складів з буквою.
Буква О любить скакати по сходах, до кого вона на парту сяде, той і читає.
3. Робота за ілюстрацією у Букварі.
4. Звуковий аналіз слів (робота в парах).
V. Узагальнення вивченого матеріалу.
1. Робота з конструктором «Lego».
(З допомогою цеглинок викласти букву О).
2. Гра «Букви йдуть у гості ».
Подивіться, як буква А іде в гості до букви У. Давайте всі разом повторимо , як буква А іде в гості до букви У. (ААА-УУУ ) Молодці !
Подивіться, як буква У іде в гості до букви О. (у- у- у-о-о-о)- повторюємо
Подивіться, як буква О йде в гості до букви А. (о -о- о-а-а-а).
А до О ( а-а-а-а-о-о-о)
Подивіться, як буква О йде в гості до букви У. (о- о-о-у-у-у). всі разом повторимо . Молодці ! ( індивідуальне повторення )
V. Підсумок уроку. Рефлекція.