Звуки мовлення. Голосні та приголосні звуки.

Про матеріал
Урок "Звуки мовлення. Голосні та приголосні звуки". Урок засвоєння нових знань, умінь та навичок. В розробці викорастано різноманітні вправи та завдання для засвоєння новго матеріалу.
Перегляд файлу

Тема: Звуки мовлення. Голосні та приголосні звуки

Мета: повторити та узагальнити набуті знання учнів про звуки мовлення, голосні та приголосні звуки у початковій школі; навчити розрізняти звуки мовлення від голосних та приголосних звуків, поглибити знання про правильну вимову наголошених та ненаголошених звуків; розвивати фонематичний слух у дітей, уважність, старанність у виконанні вправ, поповнювати словниковий запас; виховувати охайність у роботі, цікавість до вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, картки, роздатковий матеріал, плакат «Дерево звуків».

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Казка «Незвичайна пригода»

В країні Фонетика жили незвичайні мешканці – звуки. Але жили вони окремо один від одного. Голосні звуки жили однією сімʼєю, а приголосні іншою. Голосні звуки танцювали, кружляли, співали а-а-а-а-о-о-у-у-у-і-і-і-і, а приголосні лише байдикували та пихато подивлялися на своїх сусідів.

Ось одного разу, до країни завітав чарівник. Звукам стало цікаво, які дива він може творити. Всі зійшлися до чарівника подивитися на його чудеса. Чарівник з усмішкою подивився на звуки і запитав:

  • А чи знаєте ви, що теж вмієте творити чудеса?
  • Ні, - відповіли звуки і стояли здивовані.
  • А я вам зараз покажу. Ходіть до мене звуки С та О. Коли ви поряд, з вас склався чудовий дует СО. А коли до мене ще підійдуть В і А, буде інший дует ВА. А коли ми ці дуети складемо разом, то вийде слово СОВА.

Зраділи звуки такій дивині, і не могли повірити, скільки різноманітних складів-дуетів і слів вони можуть створити. Голосні та приголосні звуки щиро дякували чарівнику за його вміння обʼєднати їх. Відтоді голосні та приголосні звуки нерозлучні. А чарівник ще довго милувався звуками і радів, що з його допомогою почали зʼявлятися не лише слова, речення, а й цілі тексти.

  • Як ви діти гадаєте, чи правильно зробив чарівник?
  • Чи стало звукам цікавіше жити?
  • А для чого нам потрібні звуки?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІV. Сприйняття нового матеріалу.

  • Робота з підручником. Опрацювати теоретичний матеріал.
  • Робота біля дошки.

Визначити чи змінилися пари слів і як саме?

Лак-лук, білка-балка, сум-сом, білка-гілка, стук-стік, річка-пічка, вода-сода, слива-злива.

Як ви діти думаєте, чи вплинула заміна звуку на значення слова? Пояснити.

  • Робота в групах.

Записати слова фонетичною транскрипцією.

Картка 1.

Вівця, море, соловейко, знання, дерево.

Картка 2.

Звуки, пташка, осінь, веселий, втішати.

Картка 3.

Розуміти, страждати, веселощі, слово, кущ.

  • Словниковий диктант

Нігті, вогкий, щирість, вмиваєшся, творчість, злючий, чистота, щедрий, в’юн, держишся, щипати, таємничий.

  • Виконати вправу за підручником 188.
  • Коментований диктант

Назвати у словах голосні та приголосні звуки.

Легко, сміятися, сонце, ніжна, нога, воля, літо, джміль, дзвоник, сьомий, його, їжак, зяблик, щит.

V. Засвоєння вивченого матеріалу.

Гра «Дерево звуків»

Слова написані на яблучках жовтих і червоних. Розподілити слова, які починаються голосним чи приголосним звуком і розвішати на дереві. Порахувати яких слів більше на дереві.

Слива, ніс, озеро, телефон, обруч, ананас, скло, мороз, яблуко, намисто, черепаха, арфа, екологія, чистота, іній.

VІ. Підсумок уроку

Мікрофон

На уроці я навчився…

Мені було легко …

Я запамʼятав…

На уроці було цікаво…

Я зрозумів, що …

VІІ. Домашнє завдання.

Ст. 93-94 вивчити правила, виконати вправу 192.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 жовтня
Переглядів
136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку