Мета: а) ознайомити учнів з інтимною лірикою І.Франка, зі збіркою поезій «Зів’яле листя»; б) навчати учнів співвідносити поетичне і музичне, створювати асоціації; в) розвивати образне мислення, увагу, прищеплювати почуття прекрасного, естетичний смак. Обладнання: портрет І.Франка, портрети жінок, збірки творів, ілюстрації до поезій, записи музичних творів, роман Р.Горака «Тричі мені являлася любов».
Номер слайду 3
І.Я.Франко – велика постать середини 19 початку 20 століття, співець українського народу, мрійник, закохана особистість. І як у кожної людини є у нього щось позитивне і негативне, у душі лунають мажорні і мінорні ноти, випромінюються звуки радості і суму. Джерелом натхнення І.Франка була народна пісня, яка із раннього дитинства влилася у його душу і стала чарівним талісманом на все життя. Тому і не випадковими є слова, взяті для епіграфа.
Номер слайду 4
В пісні те лиш живе, що життя дало. І.Я.Франко.
Номер слайду 5
Тема:______________________________________________________________ Цілі: Виразно читати поетичні тексти Аналізувати ліричний твір Висловлювати власну думку щодо зображуваного в творі Назву збірки інтимної лірики І.Франка Змістову лінію поезій Схему аналізу ліричних творів Уміти Знати Назва збірки: ____________________________________________________________ Підзаголовок:____________________________________________________________ Композиція:_____________________________________________________________ Домашнє завдання: Вивчити напам’ять поезію на вибір. Проаналізувати її за схемою. До мого зошита: цитати з інтимної лірики І.Франка Міні-твір «Кохання – щастя чи в’язниця, Бог від якої заховав ключі...»
Номер слайду 6
У життя кожної людини приходить кохання. Воно може тихенько підкрастися, а може увірватися в душу могутнім поривом. Тричі Франкові являлася любов, яка стала для нього ліричною драмою. Тому і з’явилася у його творчості у 1896 збірка «Зів’яле листя», яка і має підзаголовок «Лірична драма». Три жмутки охоплено у збірку букет, три, як три кохання. І жмуток – передає трагедію нерозділеного кохання. ІІ жмуток написаний у народнопісенній манері, багато поезій стали піснями. ІІІ жмуток – виділяється автобіографічними моментами.
Номер слайду 7
Ольга Рошкевич Юзефа Дзвонковська Поліна Зигмунтовська Тричі мені являлася любов...
Номер слайду 8
Як почуєш вночі... Чого являєшся мені у сні? Ой ти , дівчино, з горіха зерня... Пісні
Номер слайду 9
Сім’я поета
Номер слайду 10
Була ще одна жінка в житті великого поета. Це та, яка завжди відповідала взаємністю, ніколи не зрадила, рука в руку ішла з ним по життю. А полюбила його ще зовсім молодого юнака і була поруч доти, доки змогла тримати перо його хвора рука. Це була – Муза. Завдяки їй поет сіль між людьми добро, правду, щиру пісню. А муза вела його через терен до зірок, до вершин світової слави. І безперечно, що інтимна лірика І.Я.Франка є дорогоцінною перлиною у скарбниці світової любовної лірики.
Номер слайду 11
Версифікація твору Художні засоби Настрій Ідея Тема Жанр Образи Композиція Рима Спосіб римування Віршовий розмір Вид строфи Епітети Метафори Порівняння Синтаксичні фігури Критичний Авторський висновок Кульмінація Розвиток спочуття Вихідний момент у розвитку почуття Біографічний Ліричний Твори для аналізу Цикли аналізу