1 клас Музичне мистецтво (НУШ)Урок 8 "Осінь" за підручником Н. А. Лємишева Урок

Про матеріал

Урок 8 "Осінь"
1 клас Музичне мистецтво (НУШ)
за підручником Н. А. Лємишева

Мета. Навчати учнів уважно слухати і споглядати твори мистецтва, виявляти власні враження, шукати зміст, розуміти, яким чином він розкривається. Вчити визначати, описувати емоційні стани, викликані почутим, побаченим, формувати культуру емоційного сприймання й реагування на твір мистецтва.

Формувати вокальні та хорові навички, акторські та елементарні хореографічні уміння під час театралізацій, інсценізацій, рольових ігор та рухів під музику. Формувати поліхудожні уміння: порівняння засобів виразності в різних видах мистецтва, відтворення різних явищ через музичні інтонації, рух, жест, слово; пошук звукових асоціацій у творах образотворчого мистецтва; «оживлення» творів програмної музики за допомогою пантоміми, міміки, жестів, рухів, створення мелодій до віршів, інсценізація пісні тощо.

Активно залучати учнів до імпровізацій, різного роду експериментів, підтримувати їх ідей та ініціативу, розширювати можливості дітей у власному творчому вияві – художньому самовираженні. Навчати презентувати результати власної творчості, брати участь у шкільних мистецьких заходах (концертах, виставках, інсценізаціях тощо), виявляти ініціативу їх створення, спілкуватися з друзями та знайомими про мистецтво.
Обладнання: музичний інструмент, ДМІ, портрети В. Косенка, зображення музичних інструментів, картки з термінами, підручник.

Перегляд файлу

1 клас Мистецтво: «Музичне мистецтво»

Тема: Осінь
 

Мета. Навчати учнів уважно слухати і споглядати твори мистецтва, виявляти власні враження, шукати зміст, розуміти, яким чином він розкривається. Вчити визначати, описувати емоційні стани, викликані почутим, побаченим, формувати культуру емоційного сприймання й реагування на твір мистецтва.

  Формувати вокальні та хорові навички, акторські та елементарні хореографічні уміння під час театралізацій, інсценізацій, рольових ігор та рухів під музику. Формувати поліхудожні уміння: порівняння засобів виразності в різних видах мистецтва,  відтворення різних явищ через музичні інтонації, рух, жест, слово; пошук звукових асоціацій у творах образотворчого мистецтва; «оживлення» творів програмної музики за допомогою пантоміми, міміки, жестів, рухів, створення мелодій до віршів, інсценізація пісні тощо.

  Активно залучати учнів до імпровізацій, різного роду експериментів, підтримувати їх ідей та ініціативу, розширювати можливості дітей у власному творчому вияві – художньому самовираженні. Навчати презентувати результати власної творчості, брати участь у шкільних мистецьких заходах (концертах, виставках, інсценізаціях тощо), виявляти ініціативу їх створення, спілкуватися з друзями та знайомими про мистецтво.
Обладнання: музичний інструмент, ДМІ, портрети В. Косенка, зображення музичних інструментів, картки з термінами, підручник.

Хід уроку:

І. Організаційний момент
Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання. (вивчення)
ІІ. Мотивація та актуалізація опорних знань.
Які звуки існують в природі? (музичні та шумові)
Чим відрізняються музичні звуки від шумових?
А якими шумовими звуками з нами розмовляє осінь?
Гра «Звуки осені»
(відтворити звуки грому, дощу, спів птахів, шурхіт листя за допомогою ДМІ)
Осінь можна зобразити  за допомогою шумових звуків, а чи можна її зобразити музичними звуками? Про це ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці?
ІІІ. Основна частина
1.Слухання музики
Красу світу художники відтворюють різними кольорами, а музиканти – різними звуками.
Пригадайте які музичні звуки ми знаємо?(високі та низькі, довгі та короткі, гучні та тихі)
За допомогою цих музичних творів композитори створюють музичні твори в яких передають різні емоції та почуття. Ми зараз послухаємо музичний твір композитора Віктора Косенка який називається «Дощик», ваше завдання уважно слухати та сказати які музичні твори використав композитор.
Слухання В. Косенко «Дощик»
Які музичні звуки використав композитор? (аналіз)
На якому музичному інструменті виконували цей музичний твір?
Чи вдалось композитору передати дощик на фортепіано?
Порівняйте настрій музики із зображеннями у підручнику на сторінці 32. Скористайтесь словами-підказками.(весела, грайлива, сумна, наспівна)
2.Бесіда про поняття вокальної та інструментальної музики з демонстрацією наочності
Слухання К. Меладзе «Квітка-душа» у виконанні Ніни Матвієнко (Аналіз)

IV. Руханка «Осінній дощ»
V. Вокально-хорова робота
Вокальна розминка (відтворення шумових звуків)
Розспівка (Розпівування голосних звуків)

Пісня «Капосний дощик»
Робота над вивченням тексту та мелодії, поняття про співацьке дихання
VI. Рефлексія. Підбиття підсумків уроку.
З якими новими видами музичних творів ми познайомились на сьогоднішньому уроці?
Які музичні твори вам запам’ятались і сподобались?
Чи можна зображати явища природи не лише шумовими звуками, а й музичними?
На сьогоднішньому уроці ми з вами познайомились із вокальною та інструментальною музикою, змогли відтворити звуки осені, та познайомились із новим композитором Віктором Косенком.

 

Додаток 1

«Капосний дощик»
1.Пожовтіло листячко на кленочку,
Почорніли айстрочки у садочку.

 

Приспів:
Такий дощик капосний - сам гуляє,
А дітей на вулицю не пускає.

 

2.Заховалось сонечко - не видати,
Сипле вітер дощиком кругом хати.

 

docx
Додано
2 грудня 2018
Переглядів
1312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку