1 клас, Рубля, Урок №4 "Де живуть веселі нотки"

Про матеріал
Тема: Де живуть веселі нотки Мета: ♦ навчальна: збагачувати музичний досвід учнів, розкриваючи особливості хороводної, ігрової пісні; засвоювати з ними поняття «ноти»; ♦ розвивальна: розвивати творчі здібності до музики, почуття ритму; ♦ виховна: виховувати інтерес до музики, уміння спілкуватися. Музичний матеріал: поспівка «Диби диби», українська народна пісня «Ой єсть в лісі калина», Е. Ґріґ «Похід гномів». Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів. Обладнання: музичні молоточки; комп'ютер; фонохрестоматія. Тип уроку: комбінований урок . Хід уроку Учні заходять до класу під музичний супровід («Похід гномів» Е. Ґріґа). 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Перевірка готовності класу до уроку Музичне вітання 2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ♦ Якими бувають звуки, що ми чуємо навколо? Шумові і музичні. ♦ Якими бувають музичні звуки? Високі і низькі ♦ Як називають кроки у музиці? Пульс 3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ♦ Як ви рухаєтеся, коли поспішаєте до школи? Учитель. Так, ви йдете швидко. А якщо ви втомлені або вам не потрібно нікуди поспішати? Так, ваші кроки стають повільнішими. А чи може музика крокувати? Тож дізнаємося про це на уроці. Уявіть, що ви — композитори. Яку музику б ви написали, щоб передати осінній настрій? Отже, сьогодні на уроці під час подорожі до осіннього лісу ми поміркуємо про те, як музика передає осінні настрої. 4. ОСНОВНА ЧАСТИНА Гра «Дощ у лісі» Учитель. Передайте звуками шум дощу від перших крапель через зливу до вщухання. ♦ Якими звуками — музичними чи шумовими — ми передали шум дощу? 4.1. Вокально-хорова робота Розучування поспівки «Диби диби» Учитель. Трудівниця осінь приготувала багато дарів для мешканців лісу — гриби, ягоди, горіхи. Уявіть, що під час прогулянки до осіннього лісу ви знай- шли гриби. Потрібно бути уважним, тому що є їстівні і неїстівні гриби. Саме про це йдеться у поспівці. Вивчіть її. 4.2. Засвоєння нових знань Засвоєння понять Художник намалював п’ять ліній та з’єднав їх контуром. Музикантка розташувала на них нотки. Так вони створили нотний стан. Ноток сім, як і кольорів у веселці. За допомогою нот пишеться музика. Послухайте, як вони звучать. Заспівайте їх. 4.3. Слухання музики Едвард Гріг народився 15 червня 1843 року, він став четвертою дитиною у великій дружній родині. Його батьки були непоганими музикантами. Едварду виповнилося шість років, коли мати вирішила навчати його музиці. У дванадцять років він складав музику. Потім же за порадою Уле Булла батьки Гріга віддали його вчитися до консерваторії Лейпцига. З 1858 по 1862 рік Едвард Гріг навчався в цьому музичному навчальному закладі. Перший концерт Гріг дав в 1862 році в Карлсхамні. Слухання твору «Похід гномів» Е. Ґріґа ♦ Про що розповіла нам музика? ♦ Герої цієї п’єси крокували або швидко бігли? ♦ Які казкові персонажі можуть крокувати під цю музику? 4.4. Вокально-хорова робота Вивчення пісні «Ой єсть в лісі калина» Звертаю увагу на чистоту інтонування, дикцію, формування звуків. 5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Учитель. Ми сьогодні дізналися, як музика передає різні настрої людини. Отже, свою колекцію музичних вражень ми збагатили новим твором . ♦ Яких казкових мешканців лісу ми впізнали у творах Е. Ґріґа?
Перегляд файлу

Урок № 4.

Дата:         Клас: 1

Тема: Де живуть веселі нотки

Мета:

 навчальна: збагачувати музичний досвід учнів, розкриваючи особливості хороводної, ігрової пісні; засвоювати з ними поняття «ноти»;

 розвивальна: розвивати творчі здібності до музики, почуття ритму;

 виховна: виховувати інтерес до музики, уміння спілкуватися.

Музичний матеріал: поспівка «Диби диби», українська народна пісня «Ой єсть в лісі калина», Е. Ґріґ «Похід гномів».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів. Обладнання: музичні молоточки; комп'ютер; фонохрестоматія.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

 

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Похід гномів» Е. Ґріґа).

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку Музичне вітання

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Якими бувають звуки, що ми чуємо навколо?

Шумові і музичні.

 Якими бувають музичні звуки?

Високі і низькі

 Як називають кроки у музиці?

Пульс

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 Як ви рухаєтеся, коли поспішаєте до школи?

Учитель. Так, ви йдете швидко. А якщо ви втомлені або вам не потрібно нікуди поспішати? Так, ваші кроки стають повільнішими. А чи може музика крокувати? Тож дізнаємося про це на уроці. Уявіть, що ви — композитори. Яку музику б ви написали, щоб передати осінній настрій? Отже, сьогодні на уроці під час подорожі до осіннього лісу ми поміркуємо про те, як музика передає осінні настрої.

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Гра «Дощ у лісі»

Учитель. Передайте звуками шум дощу від перших крапель через зливу до вщухання.

 Якими звуками — музичними чи шумовими — ми передали шум дощу?

4.1. Вокально-хорова робота

Розучування поспівки «Диби диби»

Учитель. Трудівниця осінь приготувала багато дарів для мешканців лісу — гриби, ягоди, горіхи. Уявіть, що під час прогулянки до осіннього лісу ви знай-

шли гриби. Потрібно бути уважним, тому що є їстівні і неїстівні гриби.

Саме про це йдеться у поспівці. Вивчіть її.

4.2. Засвоєння нових знань Засвоєння понять

Художник намалював п’ять ліній та з’єднав їх контуром. Музикантка розташувала на них нотки. Так вони створили нотний стан. Ноток сім, як і кольорів у веселці. За допомогою нот пишеться музика. Послухайте, як вони звучать. Заспівайте їх.

4.3. Слухання музики

 Едвард Гріг народився 15 червня 1843 року, він став четвертою дитиною у великій дружній родині. Його батьки були непоганими музикантами. Едварду виповнилося шість років, коли мати вирішила навчати його музиці. У дванадцять років він складав музику. Потім же за порадою Уле Булла батьки Гріга віддали його вчитися до консерваторії Лейпцига. З 1858 по 1862 рік Едвард Гріг навчався в цьому музичному навчальному закладі. Перший концерт Гріг дав в 1862 році в Карлсхамні.

Слухання твору «Похід гномів» Е. Ґріґа

 Про що розповіла нам музика?

 Герої цієї п’єси крокували або швидко бігли?

 Які казкові персонажі можуть крокувати під цю музику?

4.4. Вокально-хорова робота Вивчення пісні «Ой єсть в лісі калина»

Звертаю увагу на чистоту інтонування, дикцію, формування звуків.

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Ми сьогодні дізналися, як музика передає різні настрої людини. Отже, свою колекцію музичних вражень ми збагатили новим твором              .

 Яких казкових мешканців лісу ми впізнали у творах Е. Ґріґа?

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Якименко Лилия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 вересня 2019
Переглядів
3686
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку