Конспект уроку
музичного мистецтва
для 1 класу
(до підручника Т.Є.Рубля, Т.Л.Щеглова, І.Л. Мед)
вчитель музичного мистецтва
Старокостянтинівського НВК
«Спеціалізована школа І ступеня, гімназія»
імені Героя України С.М. Бондарчука
Мороз Н.І.
Урок №5
ТЕМА : Ритм
Мета :
навчальна: ознайомити учнів із поняттям «ритм»; учити ритмічно відчувати музику;
розвивальна: розвивати музично- ритмічні здібності, почуття ритму;
виховна: виховувати любов до співу та слухання музики.
Музичний матеріал: Ф.Шуман «Сміливий вершник» і «Веселий селянин». Пісня Р.Рождерса «До, ре, мі»
Наочні посібники: ілюстрації малюнків до даної теми; портрет Ф.Шумана, кубики Lego
Обладнання: дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія, музичний інструмент (фортепіано),ТЗН (ноутбук)
Тип уроку: урок поглиблення теми
Хід уроку:
Учні заходять до класу під музику Ф.Шумана «Сміливий вершник»
I . Організаційний момент
Перевірка готовності класу до уроку
Музичне вітання
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Що таке ноти??? (Ноти- це музичні знаки за допомогою яких записують музику)
2. Скільки всього є ноток??? (Сім- До,Ре, Мі, Фа, Соль, Ля, Сі)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Одного разу музикант пішов на прогулянку до осіннього лісу. Він милувався краєвидами, різнокольоровим листям, слухав пташиний спів. Саме у ньому музикант розпізнав веселі нотки. Але коли він прислухався уважніше, зрозумів дещо незвичне- ці нотки звучали не однакового, одні були довшими, інші- коротшими. І тоді ця музика здалася йому ще більш загадковою.
ІV. Основна частина
Робота з поняттями
Звуки природи, музичні звуки можуть бути довгими та короткими. Їхнє чергування називається ритмом. Ритм- це важлива частинка нашого життя. Ритмічно б’ються серця, ритмічно крокують під звуки маршу, ритмічно ідуть стрілки годинника, ритмічно стукають колеса потяга.
Ритмічна вправа «Простукай, як я» (з використанням кубиків Lego)
Вокально-хорова робота
Розспівування. Повторення розспівки «Диби диби»
Виконання ритмічного малюнку поспівки.
Слухання пісні Р.Роджерса «До, ре, мі».
— Яке враження на вас справила ця пісня?
— Про що у ній розповідається?
Розучування пісні Р.Роджерса «До, ре, мі».(звертаю увагу на чіткість дикції, артикуляції, ритмічне виконання)
Фізкультхвилинка під музику із мультфільму «Фіксики» «Годинник»
Слухання музики
- Діти, сьогодні ми послухаємо два музичних твори, які є дуже ритмічними.
Р.Шуман- німецький композитор, він написав дуже багато музичних творів, але найбільш цікавими є «Сміливий вершник» та «Веселий селянин».
Слухання Ф.Шуман «Сміливий вершник» і «Веселий селянин».
V. Підсумок уроку
- Які бувають музичні звуки за тривалістю?
- Що таке ритм?
- Для чого він потрібен?