Урок №6
ТЕМА : На лісовій галявині
Мета :
навчальна: продовжити знайомити учнів із поняттям «ритм»; учити ритмічно відчувати музику; формувати в учнів уявлення про красу навколишнього світу.
розвивальна: розвивати музично- ритмічні здібності, розвивати допитливість, вміння «дивитися і бачити» навколишню красу , розвивати естетичний смак;
виховна: виховувати любов до співу та емоційне ставлення до музики.
Музичний матеріал: Слухання К.Дебюссі «Місячне сяйво». «Пісня лисички» М.Лисенко.
Наочні посібники: ілюстрації малюнків до даної теми; портрет М.Лисенко, ритмічні схеми
Обладнання: фонохрестоматія, музичний інструмент (фортепіано),ТЗН (ноутбук)
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
Учні заходять до класу під музику «Пісня лисички» М.Лисенко.
I . Організаційний момент
Перевірка готовності класу до уроку
Музичне вітання
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Які за звучанням можуть бути музичні звуки??? (Довгі та короткі)
2.Пригадайте, що таке ритм??? (Ритм- це чергування довгих та коротких музичних звуків)
Лісові мешканці починають робити запаси на зиму. Вони не мають часу розважатися, їм потрібно вправно працювати, щоб наповнити свої корзинки яблучками, горішками, грибочками.
Уявіть, що довгий звук- це яблучко, а короткі звуки- грибочки. За допомогою плескання у долоньки ми зможемо зобразити ритмічний малюнок.
Учні проплескують запропоновані ритмічні вправи
ІІІ. Основна частина
Вокально-хорова робота
Розспівування. Повторення розспівки «Диби диби»
Отже, звірята роблять запаси на зиму, а хитра лисичка запасів на зиму не робить, не турбується. Саме про неї ми сьогодні вивчимо пісеньку.
Слухання пісні «Пісня лисички» М.Лисенко.
— Яке враження на вас справила ця пісня?
— Але у пісні лисичка зображена справжньою господинею, наведіть приклад про це? (відповідь дітей)
Розучування пісні «Пісня лисички» М.Лисенко (звертаю увагу на чіткість дикції, артикуляції, ритмічне виконання)
Фізкультхвилинка
Слухання музики
- Діти, сьогодні ми послухаємо два музичних твори, які є дуже ритмічними.
Р.Шуман- німецький композитор, він написав дуже багато музичних творів, але найбільш цікавими є «Сміливий вершник» та «Веселий селянин».
Слухання Ф.Шуман «Сміливий вершник» і «Веселий селянин».
ІV. Підсумок уроку
- Чи може ритм допомогти нам впізнати пісню або музику?
- Які звуки утворюють ритм?