Презентація. 10 клас. Практична робота "Розв'язування експериментальних задач"

Про матеріал

Презентація. 10 клас. Практична робота "Розв'язування експериментальних задач". Навчитися розпізнавати речовини за допомогою якісних реакцій, набути практичних умінь і навичок проводити хімічний експеримент, спостерігати за хімічними перетвореннями.Складати рівняння якісних реакцій; спостерігати перебіг хімічних реакцій, ознаки їхнього перебігу; пояснювати явища, що супроводжують хімічні реакції; робити висновки щодо органічних речовин та їхніх властивостей.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дистанційне навчання. Практична робота. Розв'язування експериментальних задач на розпізнавання органічних речовин10 клас

Номер слайду 2

Інструктаж з правил безпеки під час роботи в хімічному кабінетіЗ правилами техніки безпеки ознайомлений(-на) і зобов‘язуюсь їх повністю виконувати. _______(підпис)

Номер слайду 3

Дослід 1. Якісна реакція на гліцерол. Хід роботи. У пробірку наливаємо 1 мл розчину натрій гідроксиду та додаємо 2 краплини розчину купрум(II)сульфату. Потім додаємо у пробірку 1 мл розчину гліцеролу. Вміст пробірки збовтуємо. Спостереження. Утворився блакитний осад купрум(II)гідроксиду: Cu. SO4+ 2 Nа. ОН = Nа2 SO4+ Cu(ОН)2↓ При додаванні розчину гліцеролу блакитний осад зник, утворився прозорий розчин синього кольору. Висновок: дана реакція є якісною для визначення гліцеролу.https://www.youtube.com/watch?v=s. Qwp7gj. IYt. A&feature=emb_logo

Номер слайду 4

Дослід 2. Якісна реакція на глюкозу як багатоатомний спирт Хід роботи. У пробірку наливаємо 1 мл розчину натрій гідроксиду й додаємо 1-2 краплини розчину купрум(ІІ)сульфату до випадання осаду. До свіжого осаду купрум(ІІ)гідроксиду доливаємо 1 мл розчину глюкози. Суміш збовтуємо. Пробірку нагріваємо, дотримуючись правил нагрівання. Спостереження. Випав голубий осад купрум(ІІ)гідроксиду. Na. OH + Cu. SO4 = Na2 SO4 + Cu(OH)2↓Осад розчинився, утворилось яскраво-синє забарвлення розчину, яке свідчить, що глюкоза — багатоатомний спирт. Купрум(І)оксид має яскраво-оранжевий колір. Висновок: зміна забарвлення пов’язана з відновними властивостями альдегідної групи.https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=Uj1hz. Pqio. Lg&feature=emb_logo

Номер слайду 5

Дослід 3. Якісна реакція на глюкозу як альдегід. Хід роботи. У пробірку наливаємо 0,5 мл розчину аргентум(І)нітрату та додаємо краплинами розчин натрій гідроксиду до випадання осаду. Утворений осад аргентум(І)оксиду розчиняємо у надлишку розчину амоніаку. У пробірку долийте 1 мл 10% розчину глюкози. Пробірку обережно нагріваємо. Спостереження. Випав голубий осад купрум(ІІ)гідроксиду. Na. OH + Cu. SO4 = Na2 SO4 + Cu(OH)2↓ Реакція «срібного дзеркала» - осадження металічного срібла. Висновок: Реакція «срібного дзеркала» - якісна реакція на глюкозу. Глюкоза окиснюється до глюконової кислоти.https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=HTX7-L_g7 SU&feature=emb_logo

Номер слайду 6

Дослід 4. Якісна реакція на крохмаль. Хід роботи. Наливаємо у пробірку 4-5 мл води, додаємо трохи крохмалю та збовтуємо суміш. Утворену суспензію нагріваємо, не доводячи до кипіння. Добутий клейстер розводимо холодною водою. У пробірку додаємо 1 краплину розчину йоду. Нагріваємо і відразу охолоджуємо розчин. Спостереження. Синє забарвлення зникає внаслідок руйнування комплексної сполуки, а при охолодженні забарвлення знову з'являється. Висновок: Якісною реакцією на крохмаль є його взаємодія з іодом з утворенням синього забарвлення. Зникнення та поява забарвлення ілюструють оборотність хімічних процесів.https://www.youtube.com/watch?v=WDu. Owb. Kac. PY&feature=emb_logo

Номер слайду 7

Дослід 5. Якісна реакція на білки. Хід роботи. У пробірку наливаємо 1 мл розчину натрій гідроксиду та додаємо 2 краплі розчину купрум(II) сульфату. Додаємо у пробірку 1 мл розчину білка курячого яйця. Енергійно збовтуємо. Спостереження. Випав голубий осад купрум(ІІ)гідроксиду. Na. OH + Cu. SO4 = Na2 SO4 + Cu(OH)2↓ У результаті взаємодії осаду купрум(ІІ)гідроксиду з розчином білка зявляється фиолетово-синє забарвлення. Висновок: Біуретова реакція - якісна реакція на білки.https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=I3_FLB-NZIA&feature=emb_logo

Номер слайду 8

Загальні висновки:навчилися розпізнавати органічні речовини на основі їх якісних реакцій;продовжили формувати практичні навички проводити якісні реакції на виявлення катіонів та аніонів; складали план експерименту й проводили його, робили висновки та узагальнення.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Ованесіян Тигран
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. коверко ірина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Пась Любов Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Гойда Надія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. пеева катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
15354
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку