2 клас. Літературне читання. Тема. Григорій Фалькович. Вірші. «Колоскова колискова», «Корова спекла коровай», «Примостився міст до міста»

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Григорія Фальковича, з його поезіями; формувати уявлення про емоційний характер описаних у віршах картин; уміння визначати стан за словами в тексті; удосконалювати читацькі вміння; розвивати образну уяву, мислення, зв’язне мовлення школярів; збагачувати лексичний запас учнів; викликати інтерес до читання літературних творів, виховувати любов до художнього слова.
Перегляд файлу

                                            2 клас.  Літературне читання

Тема. Григорій Фалькович. Вірші. «Колоскова колискова», «Корова спекла коровай», «Примостився міст до міста»

Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Григорія Фальковича, з його поезіями; формувати уявлення про емоційний характер описаних у віршах картин; уміння визначати стан за словами в тексті; удосконалювати читацькі вміння; розвивати образну уяву, мислення, зв’язне мовлення школярів; збагачувати лексичний запас учнів; викликати інтерес до читання літературних творів, виховувати любов до художнього слова.

Тип уроку урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея, портрет портрет                                Г.Фальковича, виставка книг Г.Фальковича, відеозапис фізкультхвилинки, відеопрезентація прожиттєвий та творчий шлях Григорія Фальковича, аудіозапис віршів Г.Фальковича.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.Вправи на розвиток дихання.

2.Читання текстів за методикою В. Едігея.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

(с.102-106) виразне читання віршів Ігоря Січовика.

- Де і з ким відбуваються події описані в творах Ігоря Січовика? Про що ще можна розповісти з гумором ?

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Перегляд відео про життєвий та творчих шлях Григорія Фальковича з коментарем вчителя та учнів.

          Фалькович Григорій Аврамович - український єврейський поет, перекладач. Народився 25 червня 1940 року в місті Києві.  Публікувався різними мовами: українською, російською, англійською, мовами їдиш та іврит. 

Значне місце у творчості останніх років посідає поезія для дітей: Чудер-наський Zоо (вид-во «Грані-Т»), поетична серія – Для дотепного віку: Про жабку Гапку; Засинає ліва ніжка; Сумна історія; Фікулі ( вид-во «Навчальна книга «Богдан»), Абетка; Смик-Тиндик; Азбука (вид-во «Мікко»), Хвацькі вірші (вид-во « А-Ба-Ба-Га-Ла-Ма-Га»), Про котів та про собак ( вид-во « Старого Лева»). Поетичні  добірки та окремі вірші активно використовуються в учбовій літературі, наприклад, у підручниках з рідної мови для 6-го та 7-го класів (вид-во «Грамота»), регулярно публікуються у дитячій періодиці (журнали «Пізнайко», «Маленька фея», «Маленький розумник» тощо).

        Ініціатор та засновник Всеукраїнського фестивалю дитячої поезії.

 

Вірші для дітей Григорія Фальковича зазвучали піснями. (Слухання колискової на слова Григорія Фальковича.

- Який темп звучання колискової? - Яка мелодія? (лірична, мелодійна)

2. Опрацювання твору Г.Фальковича «Колоскова колискова»

1) Слухання аудіозапису читання вірша Г.Фальковича «Колоскова колискова».

2) Перевірка первинного сприймання змісту твору

- Що здивувало вас у вірші?- Що сподобалося? - Який настрій викликав у вас цей вірш? Поясніть чому.

3). Читання вірша  учнями  вголос.

4) Аналіз змісту прочитаного твору. 

-Про яку частину доби пише автор? Прочитайте.  Хто вже спить?  Чи всі вже сплять у полі? Прочитайте.

  1. Опрацювання твору Г.Фальковича «Корова спекла коровай».

1.Слухання аудіозапису читання вірша Г.Фальковича «Корова спекла коровай».

2. Перевірка первинного сприймання змісту твору

- Що здивувало вас у вірші?  Що сподобалося?   Який настрій викликав у вас цей вірш? Поясніть чому.

                                                                                  Фізкультхвилинка

 

ІУ.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту вірша

1). Самостійне напівголосне читання. Вправа «Бджілки». 

2). Вправа «Шукачі». Знайдіть і прочитайте пари слів, що римуються.

1). Опрацювання твору Г.Фальковича «Примостився міст до моста»

1.Слухання аудіозапису читання вірша Г.Фальковича «Примостився міст до міста».

2). Читання вірша мовчки.

3) Аналіз прочитаного товру.

- Що вас найбільше вразило в цьому вірші?  Які рядки заставили вас похвилюватися? А що видалося незрозумілим?  Як проілюстровано вірш?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Які вірші читали на сьогоднішньому уроці? — Яким є настрій цих творів? — Хто їх автор?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати вірші Григорія Фальковича,  намалюйте ілюстрації до поезій.

 

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
4369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку