2 клас. Літературне читання. Тема. Скринька цікавих і повчальних історій. Сторінки з життя Миколи Трублаїні. М. Трублаїні «Тико і Волохан» (с. 113-114).

Про матеріал
Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити знаходити за допомогою вибіркового читання уривки, слова, які найвиразніше характеризують дійових осіб, допомагають уявити їхній стан; розвивати творчу уяву, фантазію; розширювати знання учнів про поведінку тварин; виховувати бережливе ставлення до всього живого.
Перегляд файлу

2 клас.  Літературне читання

Тема Скринька цікавих і повчальних історій. Сторінки з життя Миколи Трублаїні. М. Трублаїні «Тико і Волохан» (с. 113-114).

Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити знаходити за допомогою вибіркового читання уривки, слова, які найвиразніше характеризують дійових осіб, допомагають уявити їхній стан; розвивати творчу уяву, фантазію; розширювати знання учнів про поведінку тварин; виховувати бережливе ставлення до всього живого.

Тип уроку урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея, портрет портрет                                Миколи Трублаїні, виставка книг Миколи Трублаїні, відеозапис фізкультхвилинки, відеопрезентація про життєвий та творчий шлях Миколи Трублаїні.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.Вправи на розвиток дихання.                                                         2.Читання текстів за методикою В. Едігея.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ  Метод «Мікрофон».

  1. Гра «У художньому музеї».

Діти виходять до дошки, де розміщена виставка їх робіт, коментують кожен свою роботу, розповідають до якого епізоду оповідання вони виконали ілюстрацію.

  1. Конкурс на краще виразне читання оповідання

— Які звуконаслідування вживає автор в оповіданні?

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 — Сьогодні ми познайомимося з творчістю талановитого прозаїка, невтомного мандрівника Миколи Трублаїні.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Презентація про життєвий та творчий шлях Миколи Трублаїні з коментарем вчителя та учнів.

Пов’язане зображення- З творчістю Миколи Трублаїні ми знайомимося вперше.

. Народився він у 1907 р. на Вінниччині у дуже бідній сім’ї. Батько його поїхав заробляти гроші у Сибір на лісорозробки. А Миколу виховували мама і бабуся. Мама у нього була вчителькою і часто брала його із собою до школи. У віці 5 років хлопчик міг читати, був працелюбним, умів наслідувати голоси людей, птахів. Коли Микола Трублаїні виріс, він багато подорожував. Відвідував Сибір, Чукотку, Якутію, Камчатку, Карелію, Помор’я, Кавказ, Крим. Все побачене і почуте він записував у своєму щоденнику. А потім писав оповідання, нариси, казки.

Перегляд відео (http://youtube.com/watch?v=zdVT5fzH97s)

Коли почалася Велика Вітчизняна війна, він добровольцем пішов на фронт. В одному з боїв біля міста Мелітополя його було поранено осколком бомби. Коли його перевозили у санітарному поїзді, що прямував на Ростов, у ніч з 5-го на 6-те жовтня 1941 р. він помер. Похований у братській могилі разом з іншими бійцями біля залізничного насипу недалеко від міста Ровеньки.

2. Опрацювання оповідання Миколи Трублаїні «Тико і Волохан» (с. 113-114)

1) Виразне читання оповідання вчителем.

— Чи сподобалося вам оповідання? — Які картини ви уявляли, слухаючи оповідання?  Де відбувається подія ? Що таке тундра ? (Перегляд відео (http://youtube.com/watch?v=zdVT5fzH97s)).

  1. Словникова робота.  Мох бочка каміння підійшов цуценя відбіжить прислухається заплаканий налякався волохатий

Читання слів «луною» за вчителем, скоромовкою в парі.

                                                                                Фізкультхвилинка

V.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

  1. Читання тексту учнями «ланцюжком».  — Назвіть головних героїв оповідання.

2) Гра «Хвиля». Ведучий задає «тон» і «темп» гри. Оповідання читається так, нібито хвиля прибивається до берега і відходить від нього: тихо — голосніше — голосно — тихіше — тихо — голосніше тощо.

3) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання. — Як познайомилися Тико і Волохан? — Де відбулася їхня зустріч? — Як Волохан потрапив у тундру? — Чому песика назвали Волоханом? — Прочитайте опис тундри. — Якою її змалював письменник? — Як Волохан урятував Тико? — Який епізод оповідання проілюстрував художник?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Що вас найбільше вразило?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

(с. 113 -114) . Виразно читати, стисло переказувати оповідання.

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
1692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку