2 клас. Літературне читання. Тема. Сторінки з життя Івана Світличного. І. Світличний «Півень-горлопан», «Слухала Лисичка Солов’я» (с. 106-107).

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із творчістю Івана Світличного; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мислення, вміння зосереджуватися на виконанні завдань; виховувати любов до рідної мови.
Перегляд файлу

                                                         2 клас.  Літературне читання

Тема Сторінки з життя Івана Світличного. І. Світличний «Півень-горлопан», «Слухала Лисичка Солов’я» (с. 106-107).

Мета: ознайомити учнів із творчістю Івана Світличного; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мислення, вміння зосереджуватися на виконанні завдань; виховувати любов до рідної мови.

Тип уроку урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея, портрет портрет                                Івана Світличного, виставка книг Івана Світличного, відеозапис фізкультхвилинки, відеопрезентація про життєвий та творчий шлях Івана Світличного.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.Вправи на розвиток дихання.

2.Читання текстів за методикою В. Едігея.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ  Метод «Мікрофон».

Читання віршів Г.Фальковича. Виставка малюнків до товрів Г.Фальковича.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  • Розгляньте малюнки.  Хто на них зображений ? Чи доводилося вам раніше  зустрічатися з цими героями  ?

Іван Світличний, вірші для дітей, БезконечникІван Світличний, вірші для дітей, Ведмежа хвороба

Іван Світличний, вірші для дітей, Лісовий тарарам Іван Світличний, вірші для дітей, Як гусак говорив Так-так-так

 

  •  Послухайте вірш.

ВЕДМЕЖА ХВОРОБА


Щось ведмедик зліг, зовсім занеміг,

Побивається та стогне, аж гуде барліг.

 — Ой! — кричить.— Умру! Ой, не чую рук!

Щось у оці, а чи в боці — сам не розберу.

Ой, язик опух! Ой, заклало слух!

Чи то гикавка, чи кашель забиває дух!

Голова гуде, обертом іде,

 Кості ломить і судомить, лиш не знаю де.

Ой, живіт болить! Ой, п’ята свербить!

На зубах така оскома, аж в очах рябить.

Поперек пече, віддає в плече,

Нудить-млоїть під п’ятою й, може десь іще!

В носі крутить так, що аж хвіст набряк,

Що аж меду захотілось сам не знаю як.

Лікар вислухав, лікар вистукав, Каже:

— Це така хвороба — комизистика.

І хвороба ця так лікується:

Треба добре натщесерце дати... ремінця.


******************************************************************************************

 — Чи сподобався вам вірш? — Який він за настроєм? — Над ким сміється автор? — Які риси характеру висміює? — Автор цього вірша — український поет Іван Світличний.  Який із малюнків ілюструє даний вірш ?   Всі ці малюнки – це ілюстрації до віршів Івана Світличного. Сьогодні ми ознайомимося з його творчістю.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Ознайомлення із життєвим та творчим шляхом Івана Світличного. Перегля презентації з коментарем учнів та вчителя.

Пов’язане зображення Іван Світличний народився на Донеччині в селі Половинкине Старобільського району Луганської області 20 вересня 1929 року. Після закінчення середньої школи в 1947 вступив на навчання на українське відділення філологічного факультету Харківського університету. Сучасники згадуть його що він  був усміхненим, привітним, випромінював доброзичливість. Людей до себе Іван притягував щедрістю.


Згодом, після закінчення університету, вступив до аспірантури Інституту літератури ім. Т. Г. Шевченка.  В Івана Світличного був дар відчувати талант і всіляко його підтримувати. Тому не дивно, що до нього тягнулась творча молодь, і не лише поети і прозаїки, а й художники — Алла Горська, Галина Севрук, Панас Заливаха та інші.

У 1962-1963 роках розпочинається кампанія, спрямована проти творчої інтелігенції, яка через десятиліття виросте в хвилю масових репресій. За це десятиліття, перебуваючи під суворим наглядом, Світличний усе одно пише і часом навіть публікує статті, здійснює переклади.  Наставали часи, коли вже палке слово  Світличного боялися друкувати. У цей час його звинувачують в тому, що він передав за кордон вірші Івана Світличного було заарештовано на  сім років таборів суворого режиму та п'ять років заслання. Уже в таборі й на засланні Іван Світличний продовжує віршувати, і на світ з'являються його власні поезії — такі особливі, насмішкуваті, ні на що не схожі.

Із заслання Іван Світличний повернувся дуже хворим, інвалідом, назавжди втративши працездатність. Однак наскільки було можливо, він працював: перекладав, писав. Недовго він прожив на свободі, не встиг надивитись на оновлювану незалежну Україну. У жовтні 1992 року Івана Світличного не стало.

2.Гра «Бджілки».  Самостійне напівголосне читання учнями біографічної довідки про поета (с. 706)

— Де народився Іван Світличний? — Якою була його доля? — Як називав поета Василь Стус?

3. Опрацювання вірша І. Світличного «Півень-горлопан» (с. 106-107)

Іван Світличний, вірші для дітей, Безконечник1) Гра «Передбачення». — Прочитайте заголовок вірша. — Яким ви уявляєте півня-горлопана? — Чому поет так його назвав? Який із маюнків, що ви бачите на дошці,ілюструє вірш «півень –горлопан»?

2) Виразне читання вірша вчителем. — Чи змінилася ваша думка про півня?

3) Словникова робота.

а) Довідкове бюро. Буча — великий крик, галас, тривога; сварка, колотнеча.

б) Читання слів «луною» за вчителем. Горлопан, закричав, сплюх, ледачий.

4) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша учнями. — Знайдіть окличне речення. — До кого звертається півень?

5) Виразне читання вірша учнями. — Як автор ставиться до півня? Доведіть свою думку за текстом. — Доберіть близькі за значенням слова до слів горлопан, сплюх. — Як ви розумієте вислів бучу зняв?

Фізкультхвилинка

ІУ.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Опрацювання вірша «Слухала Лисичка Солов'я»

1) Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання вірша учнями. — Про що думала Лисичка, слухаючи Солов’я?

2) Виразне читання вірша учнями. — З якою інтонацією слід читати слова Лисички? — Що треба для того, щоб витьохкувати, як Соловейко? — У кожного свій талант. Як ви вважаєте, чи не про це хотів сказати Іван Світличний? — Назвіть героїв прочитаних віршів Івана Світличного.

3. Метод «Робота в групах».

Об’єднайтеся в групи.  Запишіть під малюнками риси характеру, якими наділив своїх героїв Іван Світличний.

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок соловейка"Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

— Над чим поет пропонує замислитися своїм читачам?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Які вірші читали на сьогоднішньому уроці? — Хто автор цих поетичних творів?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

(с. 106-107) Виразно читати вірші Івана Світличного. Намалювати ілюстрацію до одного з них.

 

 

 

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
1393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку