2 клас. Літературне читання. Тема. Катерина Міхаліцина « Хто росте у парку»

Про матеріал
Мета: продовжувати працювати над жанром літературної казки та ознайомити з творчістю Катерини Міхаліциної; формувати навички правильного і свідомого читання мовчки і вголос; вчити аналізувати прочитане; розвивати образне мислення, зв’язне мовлення, пам'ять; збагачувати словниковий запас учнів; бажання пізнавати навколишній світ; виховувати турботливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

                                                         2 клас.  Літературне читання                

Тема. Катерина Міхаліцина « Хто росте у парку»

Мета: продовжувати працювати над жанром літературної казки та ознайомити з творчістю Катерини Міхаліциної; формувати навички правильного і свідомого читання мовчки і вголос; вчити аналізувати прочитане; розвивати образне мислення, зв’язне мовлення, пам'ять; збагачувати словниковий запас учнів; бажання пізнавати навколишній світ; виховувати турботливе ставлення  до природи.

Тип уроку. інтегрований урок літературного читання, природознавства, української мови та математики.

Обладнання. портрет Катерини Міхаліциної; для роботи – Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2класах – Львів: видавництво Старого Лева, 2016; дидактичний матеріал для мовленнєвої розминки; малюнки парку, дерев, відеопрезентація про К Міхаліцину. 

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.


Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно піднімати,

Чітко, в лад відповідати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Тож гаразд, часу не гаєм

І урок розпочинаємо.


Діти, що  ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Діти записують свої очікування на стікерах у формі листочків та прикріплюють їх до дрерва)

в) Вправа « Упізнай з першого погляду»

- Швидко впізнайте і прочитайте пірамідки слів з відсутніми літерами.

Кл-н                                           б-з-к                                       

Р-м-шк-                                     л-щ-н-                                     

Б-р-з-                                         -г -р-к                                    

Т-п-л-                                         в-рб-                                       

- Відшукайте зайве слово в кожному стовпчику слів . Назвіть одним словом утворену групу слів (дерева).

- Подивіться на малюки дерев. Чи впізнали ви їх ? Поставте відповідно до кожного дерева його назву.

- Де ви можете зустрітися з цими деревами ( в парку). Чому не  в саду ?  Де є парки ? Для чого парки ?

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  •                   Сьогодні ми вирушимо до парку разом із сучасною письменницею, поетесою, перекладачкою Катериною Міхаліциною  познайомимось з тими, хто живе у парку.

ІІІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Перегляд відеопрезентації про життєвий та творчий шлях К.Міхаліциної з коментарем вчителя.

Пов’язане зображення  Катерина Міхаліцина (Оніщук) народилася 1982 року в Рівненській області. Закінчила Млинівську гуманітарну гімназію та художню школу. Отримала диплом бакалавра за спеціальністю «Біологія» та диплом спеціаліста за спеціальністю «Англійська мова та література». Зараз живе у Львові. Працює заступником головного редактора у «Видавництві Старого Лева». Друкується у різних періодичних виданнях, бере участь у поетично-перекладацьких заходах, у жіночих читаннях тощо.

Авторка чотирьох поетичних збірок, творів для дітей.

  Є володаркою премій конкурсів «Гранослов» , «Привітання життя»,      «Смолоскип».

Перекладає з англійської, польської, італійської ( Дж.Р.Р.Толкін,    Оскар Вайлд, Вірджинія Вулф, Джим Морісон та ін.)

б) Вправа «Асоціативний кущ» Складання асоціативного ряду до слова – парк.

Результат пошуку зображень за запитом "Катерина Міхаліцина"- Як ви думаєте, що росте і живе в парку?

 

Дерева                      Квіти                     Трави

 

                                       Парк                    Птахи

Метелики             

                                        Мурашки

  • Як ви думаєте, якщо ми помандруємо до парку разом із книгою К.Міхаліциної , про що йтиме мова в цьому творі?
  1. Робота над твором  К.Міхаліциної «Хто росте у парку»
  1. Виразне читання казки вчителем на стільці «Автора». (Учні слухають та слідкують,  одночасно простими олівцями позначають незрозумілі слова).
  2. Перевірка сприймання змісту твору

       - Чи сподобалася вам казка? Що вас здивувало, захопило, було несподіваним? Яка це казка? Хто її автор? Які слова були незрозумілими ?

3) Словникова робота   Тлумачення незрозумілих слів.

Гінкго  (демонструю малюнок) – одне з найстаріших дерев нашої планети, виникло приблизно 300 млн. років тому, і є пращуром сосни та ялини, але замість хвої у нього віялоподібне листя. Гінкго є пам’яткою природи світового значення і занесене до Червоної книги світу.

        У Японії та Китаї насіння гінкго вважають делікатесом і розводять як плодове дерево. Це насіння гінкго має солодкуватий смак – щось середнє між печеною картоплею й каштаном. Їдять його підсмаженим, висушеним або печеним. Деревина гінкго стійка до вологи. Це дерево є символом японської столиці – Токіо.

Результат пошуку зображень за запитом "Гінкго"Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "Гінкго"Результат пошуку зображень за запитом "Гінкго"

 

 

 

 

 

Шерехатий – з нерівною, шорсткою поверхнею.

б) Читання «луною» стовпчиків слів

гінкго                                     одинадцять                           надвечір

паросток                               розглядати                            навесні

батіжки                                  здивувався                            прозорий

листячко                                тріщинками                          щасливе

4. Читання казки учнями . Метод  «Обличчям до обличчя».

5) Поглиблене усвідомлення фактичної інформації.

а) Робота з ілюстраціями ( Хрестоматія, с.150-151).

- Розгляньте малюнки. Яке дерево вони ілюструють?- Зверніть увагу, як художник показав усе, що розповідала береза.- Чи був паросток схожий на березу?

б) Бесіда за змістом казки.

-  Хто є головним героєм казки?- Хто ріс у парку?- Яке питання хвилювало паросток?- Що вирішив зробити паросток?- До яких дерев він звертався?- Скільки великих дерев росло в парку?- З скількох частин складався паросток?- До скількох дерев він звернувся після зустрічі з березою?

в) Вибіркове читання.

- Знайдіть і прочитайте опис паростка. -Яка кора у берізки ? Яке листячко у берізки? Яке гілля?

- Що таке щастя? Прочитайте рядки казки, що це пояснюють.

                                                                  Фізкультхвилинка

ІУ.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ.

а) Тестова перевірка

1. До якого жанру належить цей твір?    а) оповідання; б) літературна казка; в) народна казка.

2. Головний герой цієї казки?                  а)  листочок; б) стебельце; в) паросток.

3. Кого шукав паросток?                          а) друга; б) на кого схожий; в) метелика.

4. Яким в кінці став  паросток?                а) задоволеним; б) здивованим; в) щасливим.

У. Підсумок уроку. Рефлексія .

- Яка головна думка цієї казки? Чого вона нас навчає? - Як гадаєте, що з прочитаного є казковим, а що – реальним, тим, що насправді існує?

- Чи справдились ваші очікування? (Відповіді дітей). Якщо очікування справдились то біля стікера – листочка прикріпіть стікер –квіточку. Чи подобається вам наше дерево ?

- Що потрібно зробити для того, щоб наші парки і сквери були ще кращими ? (Посадити дерево, кущ, квітку).


Пам’ятайте, любі діти,

Щоб сади у нас цвіли,

Щоб літали в чистім небі

І лелеки й журавлі,

Щоб пташки у нас співали,

 і дерева підростали,

щоб земля була у квітах,-

бережіть природу, діти!


УІ.  Домашнє завдання. Прочитати казку з хрестоматії. За бажанням і за можливості прочитати повний варіант казки Катерини Міхаліциної «Хто росте у парку», намалювати малюнок улюбленого дерева.


 

docx
Додано
24 січня
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку