2 клас. Літературне читання Тема. Казковий світ героїв віршів Катерини Перелісної. Емоційність твору. К. Перелісна «Змерз», «Віхола» .

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із творчістю Катерини Перелісної; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати уяву, образне мислення; збагачувати активний словник учнів; виховувати допитливість, любов до природи.
Перегляд файлу

                                                     2 клас.  Літературне читання

Тема. Казковий світ героїв віршів Катерини Перелісної. Емоційність твору. К. Перелісна «Змерз», «Віхола» (с. 65-67).

Мета: ознайомити учнів із творчістю Катерини Перелісної; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати уяву, образне мислення; збагачувати активний словник учнів; виховувати допитливість, любов до природи.

Тип уроку урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея, портрет К.Перелісної, відеопрезентація про життєвий та творчий шлях К. Перелісної, малюнок горобчика.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.Вправи на розвиток дихання.   

2.Читання текстів за методикою В. Едігея.

3.Робота над чистомовкою


Ма-ма-ма — прийшла до нас зима.

Ло-ло-ло — кучугури намело.

Ем-ем-ем — саночки візьмем.

Дем-дем-дем — на гірку підем.

Ам-ам-ам — ой, весело нам


III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

  1. Гра «У художньому музеї». Діти виходять до дошки, де розміщена виставка їхніх робіт, коментують кожен свою роботу. (Чому саме це дерево намалював? Що про нього знаєш ?).

- Яка головна думка казки К.Міхаліциної «Хто росте у парку?»?  Чого навчає вас ця казка? - Як гадаєте, що з прочитаного є казковим, а що – реальним, тим, що насправді існує?

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми ознайомимося із творчістю письменниці Катерини Перелісної.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Перегляд відео про життєвий татворчий шлях К. Перелісної з коментарем вчителя.

Пов’язане зображення— Катерина Перелісна (Катерина Федорівна Глянько-Попова) (1902 —1995) — українська поетеса і письменниця, авторка численних творів для дітей. Народилася Катерина 1902 р. у Харкові. Навчалася в українській гімназії ім. Б. Грінченка у Харкові. У цій гімназії викладали найкращі харківські україністи.

Пов’язане зображенняТвори Катерини Перелісної навіть покладені на музику. Її лагідні вірші, мов ніжні сонячні промінчики, зігрівають душу.

Пов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "к. перелісна"2. Опрацювання вірша Катерини Перелісної «Змерз» (с. 65-66)

1) Робота над загадкою.


Я ловлю комах, жучків,

їм маленьких черв’ячків,

В теплий край я не літаю,

Під стріхою хату маю.

Цвірінь — сів я на хлівець,

Зовуть мене... (горобець)

— Що ви знаєте про горобчиків ? Як живеться горобчикові взимку? Прочитаємо, як про це у своєму вірші говорить поетеса.

  1. Виразне читання вірша вчителем.

— Які картини постали у вашій уяві під час слухання вірша?

Фізкультхвилинка

3) Читання вірша учнями.

4) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Що почула поетеса у цвірінчанні горобчика? Знайдіть у тексті вірша окличні речення. — Для чого використовує їх авторка? З яким проханням звертається горобчик до дитини? — Доведіть за текстом, що поетеса співчуває горобчикові, переживає за нього. — Чи можна сказати, що вірш емоційний, тобто насичений почуттями, переживаннями?

  1. Гра «Знайди риму».

Летить... (цвірінчить), закриває... (шукає), цвірінь... (кинь), холодний... (голодний).

5.Гра «Рибки» Самостійне мовчазне читання учнями тексту Віктора Терена.

— Про кого ви прочитали текст? Як ви здогадалися, що письменник пише про горобчика? Прочитайте опис пташки.

Довідкове бюро

Свитка — старовинний довгополий верхній одяг, звичайно з домотканого грубого сукна — Які слова допомагають зрозуміти хвилювання письменника за пташку взимку?

— Які рядки, з прочитаного тексту й вірша «Змерз» подібні за змістом?

  1. Опрацювання вірша Катерини Перелісної «Віхола» (с. 66-67)

В небі хмара пролітала,

Білий пух порозсипала.

Це на санях їхала

Хуртовина-Віхола.


******************************************************************************************

— Що ви можете сказати про слова віхола, хуртовина? (Це слова, близькі за значенням.) — Доберіть ще близькі за значенням слова до слів хуртовина і віхола. (Завірюха, хуга, хурделиця, заметіль, метелиця...) Вправа «Мікрофон» — Що ви знаєте про віхолу? Розкажіть. — Сьогодні ми прочитаємо, як описує у своєму вірші віхолу поетеса Катерина Перелісна.

  1. Виразне читання вірша вчителем (с 66-67)

— Які картини поставали у вашій уяві під час слухання вірша? — Який настрій у цього вірша? (Веселий, жартівливий)

  1. Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами

ІУ.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ.

  1. Гра «Актори»

За завданням учителя прочитати вірш: а) захоплено; б) здивовано; в) сердито.

  1. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

— До кого їхала віхола? — На чому вона їхала? Які були саночки? — Хто був запряжений у саночки? — Як поетеса пояснює, чому почалася завірюха? — Чи можна назвати вірш «Віхола» казкою? Чому?

3.Гра «Читає Незнайко» Учитель читає уривки з віршів Катерини Перелісної, навмисне припускаючись помилок. Учні повинні їх помітити і виправити.

• Сніг-сніжок

• Сани розігналися

Із неба (хмар) летить

Зайчики сховалися (злякалися)

Землю закриває.

Віхола схопилася.

Змерз горобчик.

В полі загубилася (закрутилася).

Цвірінчить — Крихіток (зерняток) шукає.

9. Читання вірша Н. Забіли — Які особливості сніжинок підкреслює поетеса?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Чого вас навчив сьогоднішній урок? — Що нового ви дізналися сьогодні?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти розповідь про зиму.

 

 


 

docx
Додано
24 січня
Переглядів
535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку