Мета : познайомити учнів з творчістю Мар'яни Савки; удосконалювати техніку читання віршованих творів, виразність, артистичність читання; розвивати вміння аналізувати прочитане, давати відповіді на питання; виховувати любов до художнього слова.
__________________ 2 клас. Літературне читання
Урок № 35
Тема. Мар’яна Савка. Вірші. «Україна», «Чорний пан», « Я і Лис»
Мета : познайомити учнів з творчістю Мар’яни Савки; удосконалювати техніку читання віршованих
творів, виразність, артистичність читання; розвивати вміння аналізувати прочитане, давати відповіді на питання; виховувати любов до художнього слова.
Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок
Обладнання. Підручники, зошити з читання з друкованою основою, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея. Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах, презентація про Мар’яну Савку,запис пісні «Україна –рідний край», виставка книг українських поетів, малюнки, іграшковий мікрофон.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.
Продзвенів уже дзвінок.
Починається урок.
Тож і ми часу не гаймо,
Наш урок розпочинаймо.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
3. Вправа для розвитку артикуляційного апарату.
- Пригадайте,діти, вмить,
Як пшениченька шумить: ш – ш – ш.
Як бджола в саду бринить: дз – дз – дз.
Як шумлять у птаха крила: ш – ш – ш.
В морі синьому вітрила: ш- ш- ш.
Вітер з гаєм розмовляє: ш – ш – ш.
Поміж листячком гуляє: ш – ш – ш.
І ми трохи пошуміли,
Візьмемось тепер за діло.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
2. Звучить пісня «Україна – рідний край».
- Про що співається у пісні? - З чого і де починається Батьківщина?
ІV. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Є багато країн на землі,
В них – озера, річки і долини.
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди – Батьківщина
- Сьогодні ми будемо говорити і читати про наш край – Україну. А допоможе нам в цій розмові прекрасна дитяча поетеса Мар’яна Савка.
У. Сприймання та усвідомлення матеріалу уроку.
1. Повідомлення вчителя про життєвий та творчий шлях Мар’яни Савки з використання відеопрезентації.
Мар'яна Орестівна Савка (нар. 21 лютого 1973, м. Копичинці, Тернопільська область) — українська поетеса, дитяча письменниця, літературознавець, публіцист, головний редактор і співзасновник «Видавництва Старого Лева», перекладач, громадський діяч, член Ради Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва, віце-президент літературної премії «Великий Їжак».
2. Слово вчителя.
- Україна – це держава, яка має свою історію, культуру, свою мову. Кожна людина любить той край, де народилася і живе. Вона пишається рідною землею. Завжди із захопленням говорить про квітучі весняні сади, про чудовий спів солов’я, плакучу вербу, що схилилася над стрімкою річкою.
3. Виставка книг.
- Багато поетів оспівували, прославляли Україну у своїх творах. Пропоную вашій увазі розглянути виставку книг. (Вчитель звертає увагу учнів на збірки творів П.Воронька, Л.Костенко, Д.Білоуса, О.Олеся, В.Сосюри, Л.Компанієць, М.Познаньської).
Фізкультхвилинка.
VІ. Робота над віршами Мар’яни Савки
1.Читання та обговорення вірша Мар’яни Савки «Україна».
1. Виразне читання вірша вчителем.
2. Словникова робота. (Пояснення значення слова. Левкої – пахуча садова квітка, матіола. (Показ малюнка)
- З якою інтонацією читаємо вірш? (урочисто, піднесено)
3. Виразне читання вірша учнями за строфами.
4. Аналіз вірша з елементами вибіркового читання.
- Прочитайте до чого закликає поетеса у вірші?
- З чим порівнює Україну? Хто запам’ятав, які квіти згадуються у вірші?
2.Читання та обговорення вірша Мар’яни Савки «Чорний пан».
1. Виразне читання вірша вчителем.
2. Словникова робота.
3. Виразне читання вірша учнями за строфами.
4. Аналіз вірша з елементами вибіркового читання.
3. Читання та обговорення вірша Мар’яни Савки « Я і Лис».
1. Виразне читання вірша вчителем.
2. Словникова робота.
3. Виразне читання вірша учнями за строфами.
4. Аналіз вірша з елементами вибіркового читання.
VІ. Підсумок уроку.
Використовуємо інтерактивний метод «Мікрофон». Продовжіть речення:
«Після цього уроку я зрозумів (зрозуміла)……..»
«Найбільше мене вразило на уроці………»
«Я хочу більше дізнатися……»
.