Мета : продовжити формувати читацькі навички учнів; навчати визначати настрій твору, передавати своє ставлення до змісту виразним читанням; розвивати зв'язне мовлення учнів, творчу уяву, спостережливість; виховувати любов до природи.
Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок
__________________ 2 клас. Літературне читання
Урок № 36
Тема. Звукопис. Роль звукопису.Т. Коломієць «Бусел». П. Воронько «Чапля зшила черевики…» (с. 51-52).
Мета : продовжити формувати читацькі навички учнів; навчати визначати настрій твору, передавати своє ставлення до змісту виразним читанням; розвивати зв'язне мовлення учнів, творчу уяву, спостережливість; виховувати любов до природи.
Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок
Обладнання. Підручники, зошити з читання з друкованою основою, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея, портрети поетів, відеопрезентації.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
IІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми продовжимо спостереження за звуками, якими наповнені описані поетами картини.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Опрацювання вірша Т. Коломієць «Бусел» (с. 57)
1) Робота над загадкою. — Відгадайте героя.
• Довгі ноги — довгий ніс.
Прилетів — обід приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток. (Лелека)
1. Повідомлення учнів про лелеку з переглядом відеопрезентації про життя птаха.
2) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша учнями. — Хто є головним персонажем вірша? 3) Словникова робота. Мочар — багно, драговина, трясовина. Купина — горбок на болоті, порослий травою або мохом. Трясовина — грузьке болото, поросле яскраво-зеленою травою або мохом.
4) Повторне читання вірша учнями вголос.
— Що, на вашу думку, передає звучання виділених слів у прочитаному вірші.
5) Відтворення змісту за запитаннями. — Куди йде бусел? Яка в нього робота? — Що допомагає птахові без перешкод ходити болотом?
2. Опрацювання вірша П. Воронька «Чапля зшила черевички...» (с. 52)
1) Робота над загадкою.
• По болоту гордо ходить
Та дітей з собою водить.
Вчить вона своїх малят,
Як ловити жабенят. (Чапля)
2) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша учнями. — Які звуки найчастіше повторюються у вірші?
3) Повторне читання вірша учнями вголос. — Прочитайте вірш, чітко вимовляючи звуки, що повторюються у вірші. — Якою ви собі уявляєте чаплю? — Як вона стоїть у воді? — Як про це говорить поет?
4) Ознайомлення учнів з терміном «звукопис».
— Автор дібрав ці звуки, щоб створити певне враження. Такий художній прийом називається звукописом.
— Поясніть, з якою метою використано звукопис у вірші Платона Воронька.
5) Гра «Диктор телебачення». — Прочитайте вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб поглянути на глядачів.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Які вірші читали на сьогоднішньому уроці? — Хто їх автори? — Який художній прийом виконали поети Микола Вінграновський, Тамара Коломієць, Платон Воронько у своїх віршах? Навіщо?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Вивчити один з віршів напам’ять.