2 клас. Літературне читання. Тема. Звукопис. Роль звукопису.Т. Коломієць «Бусел». П. Воронько «Ча­пля зшила черевики…» 

Про матеріал

Мета : продовжити формувати читацькі навички учнів; навчати визначати настрій твору, передавати своє ставлення до змісту виразним читанням; розвивати зв'язне мовлення учнів, творчу уяву, спостережливість; виховувати любов до природи.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Перегляд файлу

__________________               2 клас.  Літературне читання

                                                                     Урок № 36

Тема. Звукопис. Роль звукопису.Т. Коломієць «Бусел». П. Воронько «Ча­пля зшила черевики…» (с. 51-52).

Мета : продовжити формувати читацькі навички учнів; навчати визначати настрій твору, передавати своє ставлення до змісту виразним читанням; розвивати зв'язне мовлення учнів, творчу уяву, спостережливість; виховувати любов до природи.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, зошити з читання з друкованою основою, завдання з розвитку навичок читання   за методикою В.Едігея, портрети поетів, відеопрезентації.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

  1. Вправи на розвиток дихання («Пір’їнка», «Кольорова стрічка»)
  2. Читання текстів за методикою В. Едігея.
  3. Перевірка виконання домашнього завдання. Презентація творів Мар’яни Савки. Виставка малюнків до творів.

IІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми продовжимо спостереження за звуками, якими наповнені описані поетами картини.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання вірша Т. Коломієць «Бусел» (с. 57)

 1) Робота над загадкою. — Відгадайте героя.

Результат пошуку зображень за запитом "лелека"• Довгі ноги — довгий ніс.

Прилетів — обід приніс.

Смачних жабеняток

Для своїх маляток. (Лелека)

 

1. Повідомлення учнів про лелеку з переглядом відеопрезентації про життя птаха.

2) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша учнями. — Хто є головним персонажем вірша? 3) Словникова робота. Мочар — багно, драговина, трясовина. Купина — горбок на болоті, порослий травою або мохом. Трясовина — грузьке болото, поросле яскраво-зеленою травою або мохом.

4) Повторне читання вірша учнями вголос.

— Що, на вашу думку, передає звучання виділених слів у прочитаному вірші.

5) Відтворення змісту за запитаннями. — Куди йде бусел? Яка в нього робота? — Що допомагає птахові без перешкод ходити болотом?

2. Опрацювання вірша П. Воронька «Чапля зшила черевички...» (с. 52)

Результат пошуку зображень за запитом "чапля" 1) Робота над загадкою.

• По болоту гордо ходить

 Та дітей з собою водить.

 Вчить вона своїх малят,

Як ловити жабенят. (Чапля)

2) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша учнями. — Які звуки найчастіше повторюються у вірші?

3) Повторне читання вірша учнями вголос. — Прочитайте вірш, чітко вимовляючи звуки, що повторюються у вірші. — Якою ви собі уявляєте чаплю? — Як вона стоїть у воді? — Як про це говорить поет?

4) Ознайомлення учнів з терміном «звукопис».

 Автор дібрав ці звуки, щоб створити певне враження. Такий художній прийом називається звукописом.

— Поясніть, з якою метою використано звукопис у вірші Платона Воронька.

5) Гра «Диктор телебачення». — Прочитайте вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб поглянути на глядачів.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Які вірші читали на сьогоднішньому уроці? — Хто їх автори? — Який художній прийом виконали поети Микола Вінграновський, Тамара Коломієць, Платон Воронько у своїх віршах? Навіщо?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Вивчити один з віршів напам’ять.


 


 

docx
Додано
30 грудня 2018
Переглядів
788
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку