Мета : активізувати читацькі інтереси учнів; удосконалювати навички виразного і свідомого читання віршованих творів; розвивати образну уяву, здатність розрізняти реальність і вигадку; виховувати любов до рідного слова.
2 клас. Літературне читання
Урок № 39
Тема. Дмитро Кузьменко «Росли груші на вербі», «Це новорічний маскарад – ані руш»
Мета : активізувати читацькі інтереси учнів; удосконалювати навички виразного і свідомого читання
віршованих творів; розвивати образну уяву, здатність розрізняти реальність і вигадку; виховувати любов
до рідного слова.
Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок
Обладнання. Підручники, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея, портрет Д.Кузьменка, відеопрезентація за творами Д.Кузьменка.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
(с. 52-53) виразне читання вірша О.Сенатович « Веселий сміх». Що у вірші у вас викликало сміх ?
IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогоднішній наш урок буде присвячений творчості Дмитра Кузьменка. Цей автор підписував свої твори псевдонімом Кузько Кузякін.
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Повідомлення вчителя про життєвий та творчий шлях Дмитра Кузьменка з представлення серії книжок автора.
Народився 1984 року в місті Житомирі. Малювати вчився у різних студіях і школах, але розуміти намальоване навчився в майстерні скульптора Леонарда Славова, якого і вважає своїм головним учителем.
Має педагогічнуосвіти. Навчався також у магістратурі Вроцлавського університету (Польща). Там, на щастя, таки зрозумів, що не зможе все життя присвятити фізиці.
Лауреат міжнародних і всеукраїнських літературних конкурсів ("Коронація слова", "Белая скрижаль", "Смолоскип", "Витоки", премії імені Олександри Кравченко та інших). Працював редактором дитячих журналів "Пізнайко", "Артек", "Професор Крейд". Книжки з ілюстраціями Дмитра Кузьменка побачили світ у видавництвах України, Польщі, Росії, Білорусі. Проілюстрував 11 книг для українських і зарубіжних видавництв. Автор книг: «Зубасті завдання», «Росли груші на вербі!», «Кожен може стать принцесою», «(Я трамвай + зоопарк) 2», «Купи слона! Або Великі пригоди маленької Софійки»,« Біла трішки чорна-пречорна книжка».
Кандидат у майстри спорту з велосипедного туризму. Одружений. Любить осінь, і коли добре ловиться щука.
У Хрестоматію увійшли твори : «Росли груші на вербі», «Це новорічний маскарад - ані руш!», «Чим корова не собака».
2. Відеопрезентація за творами Д. Кузьменка .
— Який настрій викликали у вас твори ? Чи сподобались вони вам ? чи цікавими були для вас задачі, які пропонує Кузько Кузякін?
Фізкультхвилинка
VІ. Узагальнення та ситематизація набутих знань.
1. Гра «Рибки». Самостійне читання вірша учнями мовчки
— Прочитайте твори мовчки. Підготуйтеся до виразного читання. Доберіть потрібну інтонацію.
2. Виразне читання творів учнями вголос
VIІ. Підсумок уроку
— З якими творами ви ознайомилися на сьогоднішньому уроці? Хто їх автор?
VII. Домашнє завдання (с.144- 147 ) Навчитись виразно читати задачі .