20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

2 клас. Літературне читання. Тема. Скринька цікавих і повчальних історій. Сторінки з життя Віри Артамонової. Характер персонажа. В. Артамонова «Ясенок» (с. 120-121).

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з творчістю письменниці Віри Артамонової; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; навчати помічати в тексті образні вислови, які допомагають яскраво уявити описані картини; збагачувати мовлення учнів; розвивати пам'ять, увагу; виховувати любов до художнього слова.
Перегляд файлу

                                                2 клас.  Літературне читання

 Тема Скринька цікавих і повчальних історій. Сторінки з життя Віри Артамонової. Характер персонажа.  В. Артамонова «Ясенок» (с. 120-121).

Мета: ознайомити учнів з творчістю письменниці Віри Артамонової; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; навчати помічати в тексті образні вислови, які допомагають яскраво уявити описані картини; збагачувати мовлення учнів; розвивати пам'ять, увагу; виховувати любов до художнього слова.

Тип уроку урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея,  портрет Віри Артамонової, виставка книг, відеозапис фізкультхвилинки, презентація про  клен

                                                                                     Хід уроку:

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.Вправи на розвиток дихання.                                                        

2.Читання текстів за методикою В. Едігея.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ                                                         Метод «Ланцюжковий контроль».

Робота в парі. Гра «Обличчям до обличчя» Учні повертаються одне до одного і переказують оповідання Івана Малковича «Золотий павучок»в парах.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми прочитаємо оповідання української письменниці Віри Артамонової.

V. СПРИЙМАННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ УРОКУ

1. Ознайомлення учнів із життєвим та творчим шляхом Віри Артамонової. (Розповідь вчителя з демонстрацією творів письменниці)

Результат пошуку зображень за запитом "Віра Артамонова"Народилася письменниця 31 серпня 1925 року м. Лебедині Сумської області в родині службовця. Під час Вітчизняної війни навчалася в медичному інституті та працювала в госпіталі. Віра Климівна — учасник Великої Вітчизняної війни, старший лейтенант медичної служби, нагороджена п’ятьма медалями.

    Після війни Віра Артамонова працювала медсестрою, відтак завідувала лікарською дільницею в селі Юрківка на Черкащині, була головним лікарем. Загалом 43 роки трудового стажу…

    Письменницьку діяльність розпочала в 1961 році, друкувалась у газетах та журналах. Окремими виданнями вийшли збірки поезій: «Суцвіття», «Травневий дощ», «Так велить весна», «Непочата вода», «Просто осінь», «Скликаю спогади на віче», «Лицарі і мадонни», «Вітрами знедолена скрипка», «Коли на серці цвіт».

         Мала щасливу, але коротку сімейну долю з чоловіком Олександром Миколайовичем, має двох синів та трьох онуків. Зараз вона вдова, на пенсії, але побачити її можна на всіх святах.

         Віра Климівна — автор багатьох книжок для дітей: «Колючий м’ячик», «Малий», «Сонечко сказало правду», «Повітряний змій».

Результат пошуку зображень за запитом "Віра Артамонова книги для дітей"Результат пошуку зображень за запитом "Віра Артамонова книги для дітей"Результат пошуку зображень за запитом "Віра Артамонова книги для дітей"Результат пошуку зображень за запитом "Віра Артамонова книги для дітей"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Читання учнями розповід про Віру Артамонову з підручника (с.120)

- Якою ви собі уявили письменницю ? Якими слова описує автор підручника Віру Артамонову ?

4. Гра «Передбачення» — Прочитайте назву твору (с. 120). — Спробуйте передбачити, про що в ньому йтиметься. Що ви знаєте про ясена ?

https://bigopt.com/static-files/img/goods/7f/87/yasen-2759.jpg5. Рубрика «Бюро природолюба».  (Читання повідомлень учнями з демонстрацією слайдової презентації).

 

Результат пошуку зображень за запитом "ясен дерево" Протягом багатьох сторіч ясен асоціюється з ясним, світлим деревом. І це повною мірою відповідає дійсності, оскільки в гаях ясена завжди є надлишок сонця: їх ажурні листя забезпечують достатній приплив сонячних променів, щоб дерева були забезпечені найбільш комфортні умови зростання. Тому кожен листочок вносить свій внесок, відкриваючи шлях для сонця при найменшому подиху вітерця.                      

      В більшості своїй ясен представлений у вигляді листопадного дерева, хоча є нечисленні види, які ростуть у вигляді чагарнику. Це дерево включає понад 50 видів, причому в цьому списку присутні і невисокі дерева, а також розкішні велетні висотою 40 м.

       Ще однією особливістю дерева є те, що у віночків квіток немає, тому вони мало цікавлять літаючих комах запилювачів.

       У давнину існувало повір’я, що це дерево має властивість освітлювати світ навколо себе. Саме цим і можна пояснити практику посадки ясеня поблизу будинку, оскільки це дерево могло підтримувати мир в сім’ї і забезпечувати її згуртованість.

2. Робота над оповіданням Віри Артамонової «Ясенок» (с.120-121)

1. Виразне читання оповідання вчителем.

 — Назвіть персонажів оповідання.

2. Словникова робота

1) Довідкове бюро. Хлів — будівля для свійської худоби та птиці.

2) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем, в парах на одному диханні.

Почує гілля на подвір’ї зійшов веселочки зернятка вигаднику заперечливо жартівник гіллястий

                                                                              Фізкультхвилинка

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

1. Гра «Рибки» Самостійне мовчазне читання оповідання учнями.

2. Виразне читання оповідання учнями «ланцюжком»

3. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання — Де ріс ясен? — З чим автор порівнює листочки маленького ясенка? — Який випадок із життя хлопчика описано у творі?

4. Аналіз характеру персонажа твору.

— Як мама називала Володю? Чому? — Яким ви уявляєте хлопчика? — Що можете сказати про його характер? — Чому мама запропонувала пересадити ясенка? — Чому хвилювався Володя? — Які звуконаслідування використовує автор в оповіданні?

5.Якими рисами характеру наділила письменниця свого героя ? Складання «Асоціативного куща» (риси характеру Володі)

                             (Добрий, веселий, жартівник, любить природу, любить свою Батьківщину).

6. -  Назвіть дійових осіб оповідання.                                                          Читання  оповідання за особами.

7.Виконання завдань в зошиті з друкованою осново під керівництвом вчителя.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ.

  • Який висновок ви для себе зробили з прочитаного оповідання ?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

(с.120-121) Прочитати оповідання та скласти його продовження.

 

 

 

 

docx
Додано
15 квітня
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку