2 клас. Літературне читання. Тема. Скринька цікавих і повчальних історій. Сторінки з життя Володимира Сенцовського. Портрет у художньому творі. В. Сенцовський «Бабусин онук»

Про матеріал
Мета: вдосконалювати техніку виразного читання; формувати в учнів уміння інтонаційно виділяти слова, важливі для розуміння твору, знаходити за допомогою вибіркового читання уривки, слова, які найвиразніше характеризують дійових осіб, допомагають уявити їхній стан, знаходити портрет героя; розвивати творчу уяву, фантазію; виховувати шанобливе ставлення до людей похилого віку.
Перегляд файлу

                                                   2 клас.  Літературне читання

Тема Скринька цікавих і повчальних історій. Сторінки з життя Володимира Сенцовського.

Портрет у  худож­ньому творі. В. Сенцовський «Бабусин онук» (с. 121-124).

Мета: вдосконалювати техніку виразного читання; формувати в учнів уміння інтонаційно виділяти слова, важливі для розуміння твору, знаходити за допомогою вибіркового читання уривки, слова, які найвиразніше характеризують дійових осіб, допомагають уявити їхній стан, знаходити портрет героя; розвивати творчу уяву, фантазію; виховувати шанобливе ставлення до людей похилого віку.

Тип уроку урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея, портрет Володимира Сенцовського, виставка книг, відеозапис фізкультхвилинки, презентація про життєвий та творчий шлях Володимира Сенцовського.                                                                                                                   

                                                                                              Хід уроку:

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.Вправи на розвиток дихання.                                                        

2.Читання текстів за методикою В. Едігея.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ                                                         Метод «Ланцюжковий контроль».

Учні  розповідають складені продовження оповідання Віри Артамонової «Ясенок». Визначають краще оповідання. Презентують його всьому класу.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми ознайомимося з оповіданням українського письменника Володимира Сенцовського, який у своїх творах для маленьких читачів оспівує красу рідного краю, чистоту душ і теплоту сердець українців.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь вчителя про життєвий та творчий шлях В.Сенцовського з демонстрацією презентації.

           Володимир Іванович Сенцовський (Ященко) народився 22 липня 1952 року в селі Носелівці Борзнянського району на Чернігівщині. В 1973 року закінчив філологічний факультет Ніжинського педінституту імені М.В.Гоголя. Викладав рідне слово у сільській школі, більше 30 років працює в журналістиці. Редагував райгазету "Вісті Борзнянщини". Член Національної спілки письменників і Національної спілки журналістів України. Володимир Сенцовський – лауреат VI Загальнонаціонального конкурсу "Українська мова – мова єдина" (2005), обласної літературної премії імені Б.Грінченка.

          Автор книжок прози та поезії "Хлоп'ята з Тополиної вулиці" (1983), "Оленка не хоче спати" (1988), "Дивень-ранок" (1993), "Зелена неділя", "У затінку серця" та "Привези мені, тату, сонце" (1994), "Лицар і Попелюшка" (1996), "Любов моя – футбол" (1996), "Забілина альтанка" (1997), "Борзенка" (1998), "Тихий берег, шум ласкавих хвиль" (2004), "Несуть лелеки у дзьобах веселку", "Дванадцять місяців" (2005), "...І мої у синій маєчці літа" (2007), "Повість про велике кохання, яку я ще напишу..." (2008), "Народження Ікара" (2009).

https://svitppt.com.ua/images/34/33927/960/img5.jpghttps://svitppt.com.ua/images/34/33927/960/img6.jpg Результат пошуку зображень за запитом "володимир сенцовський"

 

 

 

 

1. Робота над оповіданням Володимира Сенцовського « Бабусин онучок» (с.122-124)

1.Робота над заголовком — Прочитайте заголовок (с. 121). — Як ви вважаєте, про що йтиметься в цьому оповіданні? — Чи є у вас бабуся? — Як часто ви з нею спілкуєтеся?

2. Виразне читання оповідання вчителем (с. 121-124) — Які почуття виникли у вас після прослуховування оповідання?

3. Словникова робота

 1) Довідкове бюро. Ослінчик — переносна кімнатна лава для сидіння. Сіни — нежила частина селянських хат і невеликих міських будинків, яка з’єднує жиле приміщення з ґанком, рундуком або ділить хату, будинок на дві половини. Пелена — нижній край одягу (плаття, спідниці). Рундук — те саме, що ганок. Хвацький — завзятий, запальний.

2) Читання стовпчиків слів «буксиром» за вчителем.

Ступає соковиті щедрому гойднувся волосся подвір’я стривожилася обмурзаний бешкетник клопочеться сусідського свариться

Фізкультхвилинка

4. Читання оповідання учнями «ланцюжком» — Назвіть головних героїв оповідання.

5. Гра «Земля — небо». За командою «земля» діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «небо» — піднімають голівки вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову «земля» — учні очима знаходять, де вони закінчили читати.

6. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання

— Як ви гадаєте, чому Андрійко запропонував бабусі вважати його внуком? — Знайдіть у тексті опис бабусі. — Чому автор порівнює її з маківкою? — Розкажіть про Андрійка. — Яким ви його уявляєте? — Чи хотілося б вам дружити з цим хлопчиком? — Яким зобразив хлопчика художник?

 — Визначте основну думку оповідання. — До яких учинків спонукає вас письменник?

-Знайдіть в тексті рядки які відповідають ілюстрації до твору.

Результат пошуку зображень за запитом "володимир сенцовський"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Виконання завдань в зошиті з друкованою осново під керівництвом вчителя

8. Розповідь учнів про свою бабусю — Опишіть зовнішність своєї бабусі, тобто створіть її усний портрет

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

 — Яке оповідання читали на сьогоднішньому уроці? — Хто є головним героєм цього оповідання? — Як Андрійко ставився до старенької бабусі? — Який висновок ви для себе зробили?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 (с.122-124) .прочитати оповідання та дібрати запитання за змістом оповідання.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Юрчишена Оля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 квітня 2019
Переглядів
1563
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку