2 клас. Літературне читання. Тема. Скринька казок українських письменників. Сторінки з життя Василя Чухліба. В. Чухліб «Заячий холодок». Читання в особах.

Про матеріал
Мета: продовжити ознайомлення учнів з літературними казками; вдосконалювати техніку правильного, свідомого, виразного читання; формувати в учнів уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного; виховувати щедрість, дружелюбність.
Перегляд файлу

2 клас.  Літературне читання

Тема Скринька казок українських письменників. Сторінки з життя Василя Чухліба. В. Чухліб «Заячий холодок». Чи­тання в особах (с. 143-146).

Мета продовжити ознайомлення учнів з літературними казками; вдосконалювати техніку правильного, свідомого, виразного читання; формувати в учнів уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного; виховувати щедрість, дружелюбність.

Тип уроку урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея, портрет Василя Чухліба,  виставка книг, відеозапис фізкультхвилинки, презентація про життєвий та творчий шлях В.Чухліба                                                         

                                                                                              Хід уроку:

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.Вправи на розвиток дихання.                                                        

2.Читання текстів за методикою В. Едігея.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1.Гра «Обличчям до обличчя» Учні повертаються одне до одного та переказують казки Галини Малик  в парах.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми ознайомимося з літературною казкою, головним героєм якої є... Відгадайте хто?

• Довгі вуха, куций хвіст,

Невеличкий сам на зріст

На городі побував —

Нам капусту попсував. (Заєць)

-Що вам відомо про цю тваринку ? Послухаймо повідомлення з рубрики «Бюро природолюба».

  1. Рубрика «Бюро природолюба». Повідомлення учнів про зайчика з переглядом відеопрезентації .
  1. З давніх часів заєць є бажаним трофеєм для мисливців з-за смачного м’яса і теплого хутра. заєць фотоВсупереч існуючій думці вони не відносяться до гризунів і далеко не так нешкідливі. У разі небезпеки зайці   проявляють агресивність і чинять опір нападнику.
  2. Колір зайця залежить від сезону. Влітку хутро тварини має рудувато-сірий, бурий або коричневий відтінок. Через темного кольору підшерстя забарвлення виходить нерівномірний з великими і дрібними «плямами». Хутро на животі білого кольору. Зайці змінюють забарвлення взимку, їхнє хутро світлішає, але повністю білосніжним стає тільки заєць-біляк. Кінчики вух у всіх представників роду залишаються чорними круглий рік.
  3.   Завдяки вухам слух зайця розвинений набагато краще, ніж нюх і зір. Задні кінцівки у цих ссавців мають довгі ступні і розвинені сильніше передніх. При виникненні загрози швидкість зайця може досягати 80 км / ч. А здатність раптово змінювати напрямок бігу і різко стрибати в сторону дозволяє цим тваринам позбутися переслідування ворогів: вовка, лисиці, сови і т.д. Зайці добре бігають вгору по схилах, але вниз доводиться спускатися стрімголов.
  4.      Зайці не мають постійних нічліжок, хоча можуть користуватися кинутими лисами  або борсуковими норами. Активність вони проявляють у вечірній і нічний час. Ніякого підстави називати зайця реально «косим» немає – з очима у тварини все в порядку! А його петляння при бігу, яке мисливці пов’язували саме з проблемами в зорі, обумовлено злегка асиметричним розвитком правих і лівих заячих лап.
  • Заєць є також героєм багатьох казок.  Назвіть казки, героєм яких є заєць. — Що ж нового розповість нам про куцохвостого Василь Чухліб?

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Перегляд презентації про життєвий та творчий шлях Василя Чухліба з клментарем учнів та вчителя.

Пов’язане зображенняПов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "василь чухліб"        

 

 

 

 

 

        Василь Чухліб народився в селі Лебедівка на благословенній землі давньої Чернігівщини, і мальовнича краса її природи з малих літ глибоко запала йому в серце, щоб вихлюпнутися схвильованими рядками в його поетичній прозі.

        У 1970-ті роки новели В. Чухліба, надруковані в періодиці, привернули увагу редакції журналу «Малятко», і тоді письменникові запропонували виступити з оповіданнями для дітей. Згодом із творів, надрукованих у «Малятку», склалася перша книжечка молодого літератора «Хто встає раніше». Пише В. Чухліб короткі оповідання та казки — прозорі, як кришталь, тихі, як тепле літо. Більшість із них — про природу. Письменник просто, без зайвих сюжетних ходів і вигадок малює сучасний світ, у якому діють дорослі та діти, які так чи інакше перебувають на природі. Представників природного світу автор наділяє тими рисами, характером та поведінкою, які властиві добрим та лихим людям.

Фізкультхвилинка

2. Опрацювання казки Василя Чухліба «Заячий холодок» (с. 143-146)

1) Гра «Передбачення». — Прочитайте заголовок казки. Поміркуйте, про що в ній ітиметься.

2) Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання казки учнями.

— Чи правильними виявилися наші припущення про зміст казки?

3) Словникова робота.

а) Довідкове бюро. Капловухий — який має великі, відстовбурчені вуха. Мулький — який бентежить, турбує, гнітить.

б) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем; скоромовкою в парах.

Задавака наосонні загаласує гамірливими улігшися кучерявими поплентався насурмонившись

4) Читання казки учнями «ланцюжком».

5) Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.

— Чи правильним виявилося ваше припущення про зміст казки?

— Знайдіть у тексті слова, якими автор характеризує капловухого зайця. Доберіть свої слова-ознаки. — У чому виявлялася нахабність зайця? — Намалюйте Зайця таким, яким ви уявляєте його на початку та в кінці казки. — Чи можна сказати, що Заєць зрозумів свою провину? Обґрунтуйте відповідь рядками з тексту.

  • Знайдіть у тексті рядки якими можна було б описати зображений епізод  твору .

Результат пошуку зображень за запитом "василь чухліб заячий холодок"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6) Робота в групі. — Прочитайте казку за особами.

3. Опрацювання вірша-загадки Дмитра Білоуса

— Прочитайте вірш-загадку Дмитра Білоуса. Відгадайте, про яку казку йдеться і хто її автор?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Яку казку читали на сьогоднішньому уроці? — Який висновок для себе зробили?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Навчитися читати казку за особами  (с. 143-146).

 

 

 

docx
Додано
6 травня 2019
Переглядів
1047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку