2 клас. Літературне читання.Тема. Сторінки з життя Анатолія Костецького. Дива в природі і дива в людині.

Про матеріал
Мета: формувати знання учнів про творчість А. Костецького, вдосконалювати техніку свідомого, виразного читання віршованих творів, вмілого використання інтонацій у мовленні; розвивати оцінні судження, навчати виділяти головне; виховувати любов до прекрасного.
Перегляд файлу

_________________      2 клас.  Літературне читання                                                                     

Тема. Сторінки з життя Анатолія Костецького. Дива в приро­ді і дива в людині. А. Костецький «Починається весна», «Рибалка-дивак», «Не хочу» (с. 91-94).

Мета: формувати знання учнів про  творчість А. Костецького, вдосконалювати техніку свідомого, виразного читання віршованих творів, вмілого використання інтонацій у мовленні; розвивати оцінні судження, навчати виділяти головне; виховувати любов до прекрасного.

Тип уроку урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея, портрет                                А.Костецького, виставка книг А.Костецького, відеозапис фізкультхвилинки, відео про життя метеликів, кольорові олівці, аркуші паперу, зошит з читання  друкованою основою.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.Вправи на розвиток дихання.

2.Читання текстів за методикою В. Едігея.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Гра «Диктор» . Конкурс на краще виразне читання віршів Г. Чубач «У лісочку на пеньочку», «Роса» (с. 88-90).

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогоднішній наш урок – ще одна сторінка знайомства із  з чудовою поезією Анатолія Костецького.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання вірша А. Костецького «Починається весна» (с. 91)

1) Виразне читання вірша вчителем.

 — Якій порі року присвятив свій вірш Анатолій Костецький?

2)  Виразне читання вірша учнями.

— Як поет називає зміни, що відбуваються в природі з приходом весни? Чому? Дайте відповідь словами вірша. — Прочитайте перших два рядки твору. Поміркуйте, чому автор починає вірш саме так, ще й двічі повторює слово знов? — Які почуття переживає поет і ви разом із ним?

3) Гра «Добери риму». Дива... (трава), носи... (голоси); веснянки... (зранку).

4) Читання тексту О. Копиленка (с. 91). — Якою ознакою наділено вітерець? — Чим особливе березневе сонце? — Відшукайте подібну ознаку у вірші «Починається весна».

6. Гра «Передбачення» — Розгляньте малюнок до вірша.

— Як ви гадаєте, що зацікавило хлопця?

2. Опрацювання вірша А. Костецького «Рибалка-дивак» (с. 92-93)

1) Виразне читання вірша вчителем. — Які картини поставали у вашій уяві під час слухання вірша?

2) Словникова робота.

а) Довідкове бюро Спроквола — не поспішаючи, не кваплячись.

б) Читання стовпчиків слів «буксиром» за вчителем, у парах.                                               Запис слів на дошці

Улов ніжно о п’ятій похизуєшся розправляли уставало птиці промінні вранці раннім

3)Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша учнями.

 — Що рибалка-дивак уважає багатим уловом? — Чим особливі виділені вислови?

4) Виразне читання вірша учнями. — Чи доводилося вам спостерігати картини, подібні до тих, що бачив рибалка? Опишіть їх. — Як ви вважаєте, кого зі співрозмовників підтримує автор?

5) Гра «Актори». За завданням учителя прочитати вірш: а) захоплено; 6) здивовано; в) байдуже.

6) Самостійне читання учнями тексту І. Нечуя-Левицького.

 — Що розповів про схід сонця, небо, пташок, ранкове повітря Іван Нечуй- Левицький?

— Знайдіть відповідні рядки у вірші «Рибалка-дивак».

Фізкультхвилинка

2.Опрацювання вірша А. Костецького «Не хочу» (с 93-94)

1.Відгадування загадки.


Чудеса, погляньте, дітки –
З квітки полетіла квітка!
В неї крильця кольорові,
Пурхає в гаю і в полі.
Як же зветься цей веселик?
Здогадалися? …
(Метелик)


— Послухайте вірш, який А. Костецький присвятив чарівним створінням.

1) Виразне читання вірша вчителем. — Як поет ставиться до метелика, лісової квітки, що відчуває?

2) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша учнями кожен у своєму темпі. 4) Виразне читання вірша учнями.

5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. — Чому найменшу шкоду, заподіяну природі, автор уважає страшенним гріхом? — Прочитайте відповідні рядки і поясніть їх.

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ.

 — У яких віршах Анатолій Костецький розповідає про дива в природі, дива в людині?

1) Гра «Хвиля». Ведучий задає «тон» і «темп» гри. Вірш читається так, як хвиля прибивається до берега і відходить від нього: тихо — голосніше — голосно — тихіше — тихо — голосніше тощо.

2) Гра «Знайди риму».

Не хочу... (тріпоче), собі... (тобі); рвати... (не погойдати); не понесу... (росу); гріх... (всіх).

Результат пошуку зображень за запитом "метелики"3). Творча робота. Перегляд відео про метеликів. (http://youtube.com/watch?v=Qc--qdcCWrk)

 Малювання метеликів

 

 

  1. Виконання завдання в зошиті з друкованою основою  під керівництвом вчителя.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Які  вірші  читали на сьогоднішньому уроці? — Хто їх автор? — До чого поет закликає нас у своїх віршах? — Який висновок ви для себе зробили?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

(с. 92-94) Виразно читати вірші.

 

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
1449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку