2 клас. Літературне читання. Тема. Сторінки з життя Ігоря Січовика. Гумористичні вірші І. Січовик «Віддячила», «Хитра Киця» (с. 101-105).

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із творчістю Ігоря Січовика; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; навчати інтонувати речення, розкривати зміст поезії; розвивати зв'язне мовлення, творчі здібності учнів; виховувати любов до художнього слова.
Перегляд файлу

2 клас.  Літературне читання

Тема. Сторінки з життя Ігоря Січовика. Гумористичні вірші І. Січовик «Віддячила», «Хитра Киця» (с. 101-105).

Мета: ознайомити учнів із творчістю Ігоря Січовика; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; навчати інтонувати речення, розкривати зміст поезії; розвивати зв'язне мовлення, творчі здібності учнів; виховувати любов до художнього слова.

Тип уроку урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея, портрет портрет                               І.Січовика, виставка книг І.Січовика, відеозапис фізкультхвилинки, відеопрезентація про життєвий та творчий шлях І.Січовика.                              

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.Вправи на розвиток дихання.

2.Читання текстів за методикою В. Едігея.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1.Метод «Робота в парах». Гра «Ти — мені, я — тобі» Учні в парах переказують одне одному казку.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми ознайомимося із творчістю українського поета Ігоря Січовика.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Перегляд відео про життєвий та творчих шлях Ігоря Січовика з коментарем вчителя та учнів.

Ігор Прокопович Січовик (17 червня 1945, Велицьк) — український письменник.

C:\Users\User\Desktop\Ігор Січовик. Плакат.jpgНародився 17 червня 1945 р. на Волині у селі Велицьку Ковельського району в родині сільських вчителів.

Виріс на Херсонщині, де й закінчив середню школу. Робітничу спеціальність здобув у Кривому Розі. Пройшов армійську службу. Навчався на Вищих літературних курсах при Літературному інституті в Москві. Член Національної Спілки письменників України з 1978 року.

     Пише з 12 років. Видав три книжки сатири та гумору для дорослих («Жертва моди» 1972, «Зачарована шістка» — 1978, «Азбука для дорослих» — 1985) та чотири десятки книжок для дітей, чимало з яких побачили світ у «Веселці», «Грайлику», «Детской литературе», «Спалах», «Богдан». Упорядкував навчальні збірники для молодших школярів, такі, як «Виручалочка» (десять видань), «Кобзарик» (три видання), «Дивокрай», «Дитячі ігри та розваги», «Веселі історії», «Що не звір, то дивина», «Веселі віршики», «Весела компанія», «З нами весело усім», «А що в мішку?», «Торбинка сміху», “Пухнасті друзі, «Віршики для дітей». Є автором підручників для позакласного читання «Першокласник» і «Сонячне перевесло», близько трьохсот ігор з буквами і словами «Словограй» і «Мовограй», збірників для дошкільних навчальних закладів «Світлячок», «Чеберяйчик», «Дошкільнятко». Видав книжки для найменших читачів «Математичні ігри», «Веселий задачник», «Таємниця десяти невідомих» та книжку «Весела школа». 2006 року окремими виданнями побачили світ такі книжки: «Веселі загадки», «Казки та казочки», “Спритні пальчики, «Котячі дражнилки», «Тисяча скоромовок». Друкував твори у понад ста збірниках. Чимало дитячих творів Ігоря Січовика вивчають у початковій школі. Вони містяться у «Букварях», хрестоматіях, читанках і методичних розробках.

            2003 року письменник створив і видав книжкою повість «Неймовірні пригоди барона Мюнхгаузена в Україні». Знаменитий німецький герой потрапляє в Україну, де пристає до козацького війська. Більшість його пригод, про які він хвацько розповідає сам, відбуваються у поселенні, де він мешкає, а також на всій території України, зокрема й у Києві. Автор бачить Україну очима іноземного героя — це дає йому можливість уважніше придивитися до тогочасних подій, показати полярні риси характеру українців. У повісті широко використовується український фольклор, демонологія, описано традиції, звичаї і побут наших предків. Головний герой твору — гумор, пригоди, оптимізм. Автор прагне привернути увагу не тільки іноземців, а й самих українців до величної історії України, яка, за висновками очевидців, була чи не найромантичнішою у світі. 2003 року Ігор Січовик написав сатиричну політичну повість «Дурилло»(Сповідь президентського песика).

              У 2012 році Ігор Січовик написав дві повісті на одну тему для дітей середнього віку “Формула вузла, або Як розплутати клубок таємниць” та “Комп”ютерна алхімія”.

           Чекають на видання дві нові книжки «Великий букварик» і «Все починається з Нуля». Ігор Січовик має власний інтернет-сайт «Словограй», який відвідало понад сто тисяч читачів.

 

 

  1. Пов’язане Ð·Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð¶ÐµÐ½Ð½ÑВідгадування загадки

Я вмію чисто митися

Не водою – язичком.

І часто мені сниться

Тарілка з молочком!  (Кішка)

  •                   Кішка -  улюблена тваринка маленьких діток. Чому ? Часто кішка згадується у колискових, потішках,загадках.  А сьогодні ми прочитаємо вірші, де головною героїнею теж є кішка. Ігор Січових наділив героїню своїх віршів особливими рисами. Прослухайте вірш та скажіть, якими рисами наділена кішка у вірші ?

3Опрацювання вірша  І.Січовика «Віддячила» (с. 102)

1. Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання учнями вірша І. Січовика «Віддячила» — Чи можна цей вірш назвати гумористичним? Поясніть свою відповідь. — Що вас розсмішило під час читання вірша? — Як ви розумієте його назву?

                                                                           Фізкультхвилинка

ІУ.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Опрацювання вірша І. Січовика «Хитра киця» (с. 102-106)

1) Виразне читання вірша вчителем. — Який настрій викликав у вас цей вірш?

 2) Словникова робота.

а) Довідкове бюро. Відсапнувся — віддихнув, перевів подих після важкого фізичного чи нервового напруження; важко дихав від недостачі повітря тощо.

 б) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем, скоромовкою в парах. Негоду обійтися стрівся підкріпився гайнув нишком дзьобами джерельна

2) Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами.

3) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. — Де жила киця? Якою вона була? — Якими словами автор дав їй характеристику? — Хто був у її господарстві? — Яким був пес? — Якими словами його характеризує автор? — Прочитай рядки, у яких поет з гумором говорить про пса. — Який епізод вірша можна назвати найбільш напруженим? — Кого з персонажів стосуються слова: риє ямку; стежить нишком; витягають Пса із ями?

4) Гра «Диктор телебачення». Прочитати вірш, періодично відриваючи очі від тексту, щоб подивитися на глядачів.

5) Метод « Асоціативний кущ».                                                                       ( Метод «Робота в групах»)

- Які  слова асоціюються в вашій уяві  із цими  героями  ?  Складіть асоціативний кущ.

Результат пошуку зображень за запитом "ілюстація до віршів ігоря січовика"

Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

6).Виконання завдань в зошиті з друкованою основою під керівництвом вчителя.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Які вірші читали на сьогоднішньому уроці? — Яким є настрій цих творів? — Хто їх автор?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати вірші. Підготувати запитання за його змістом.

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
2102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку