2 клас. Літературне читання. Тема. Сторінки з життя Володимира Лучука. Білий вірш — вірш без рими. В. Лучук «Білий вірш»

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із творчістю Володимира Лучука; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати художнє сприймання явищ природи, творчу уяву; виховувати любов до прекрасного.
Перегляд файлу

_____________________             2 клас.  Літературне читання

Тема. Сторінки з життя Володимира Лучука. Білий віршвірш без рими. В. Лучук «Білий вірш» Мета: ознайомити учнів із творчістю Володимира Лучука; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати художнє сприймання явищ природи, творчу уяву; виховувати любов до прекрасного.

Тип уроку урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея, портрет В. Лучука, виставка книг В. Лучука,  відеозапис фізкультхвилинки.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.Вправи на розвиток дихання.

• «Задми свічку»; • « Понюхай квіточку »; • « Пий чай із блюдця »; • « Подми на кульбабку »; • «Насос»; • « Годинник».

2.Читання текстів за методикою В. Едігея.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Конкурс на краще виразне читання вірша Платона Воронька.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми починаємо вивчати творчість українського поета Володимира Лучука.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Перегляд слайдової презентації про життєвий та творчий шлях Володимира Лучука з коментарем вчителя.

Пов’язане зображенняПов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "володимир лучук"

 

 

 

 

 

- Володимир Лучук (1934 - 1992) - відомий український поет та перекладач. Володимир Іванович народився у селі Матче на Волині (тепер Польща). У 1945 році родина була переселена в село Доросині Волинської області і зазнала всіх бід  від розриву з прадавніми коренями. Зростав хлопчик серед працьовитого люду і сам був роботящим. Радів, коли його хвалили за щось добре зроблене чи вивчене, а то й за вигадане... Після закінчення середньої школи здібний юнак, закоханий в українську поезію, подався здобувати вищу освіту до Львівського університету на  слов'янський відділ філологічного факультету, там же закінчив й аспірантуру. Вірші почав друкувати ще студентом. Володя був одержимий поезією, а всі інші побутові справи для нього не існували. Ті, хто знав Володимира Івановича, називають такі головні риси його характеру, як доброта, довір'я до людей, невтомність у праці та сміливість у пошуку вагомого, як добірне зерно, слова. Мабуть, не випадково свою першу збірку поезій він назвав так промовисто — «Довір'я». Якийсь час Лучук завідував відділом рукописів Львівської наукової бібліотеки ім. В. Стефаника. Володимир Іванович зібрав чи не найбільшу і найповнішу бібліотеку поетичних збірок, виданих в Україні. Тісна творча дружба єднала його з літераторами Білорусії, Польщі, Чехії, Словаччини, Німеччини. Володимир Лучук відомий також як дитячий поет. Дітей він дуже любив. Навіть під час творчих поїздок у Прагу на вулицях міста він мав про що поговорити з дітьми. І хоч розмови були короткі, зате контакт налагоджувався доволі швидко. Надійною підтримкою та помічницею у царині дитячої літератури була для Володимира його дружина Оксана Сенатович. їхнім подружнім гаслом стали такі слова: «Якщо ти поет — напиши для дітей!». А написав Володимир Іванович Лучук чимало віршованих збірок для дітей. Батьки поета згадували, що ще в дитинстві циганка наворожила йому смерть у дорозі. Повний творчих задумів, Володимир Лучук раптово помер у поїзді, коли їхав зі Львова до Києва. Похований він у Львові на Личаківському цвинтарі.

2. Читання статті про поета у підручнику (с. 77)

 — Чого поет навчає маленьких читачів своїми творами?

 3. Опрацювання вірша В. Лучука про жовті глечики

1) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання учнями вірша.

2) Довідкове бюро. Нахильці — зігнувши верхню частину тіла, нахилившись. Просто з посудини, без склянки і т. ін. (пити).

Заплава — частина річкової долини, що затоплюється під час весняної повені.

4) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. — Про яку незвичайну ознаку заплав ідеться у вірші? Прочитайте відповідні слова. — Що поет називає жовтими глечиками? — Що підказало автору такий образ?

5) Цікаво знати!

Пов’язане зображенняПов’язане зображення Королевою водного королівства вважається латаття — символ чистоти, свіжості та тиші. Свою квіткову корону водяна королева розкриває вранці і закриває вдень. І так — протягом чотирьох днів, а потім з’являються нові квітки. Триває церемонія коронації латаття з кінця весни. Забарвлення квіток вражає своєю різноманітністю. Глечики жовті, латаття жовте, або кубишка жовта (народні назви: жовта водяна лілія, жовта маківка, бабка, збанок, збанятник, лопатень жовтий, лопушняк жовтий, мак водяний, товстушка, водяна царівна, русальна квітка) — багаторічна водяна трав’яниста рослина родини лататтєвих. В Україні жовті глечики здавна пов’язували з русалками (одна з народних назв рослини — русальна квітка). Вважалося, що рано вранці та у вечірні години жовті квіти не можна ні зривати, ні навіть торкатися їх — бо русалка, яка стереже свою улюблену квітку, може розсердитися, схопити людину за руку і втопити. Вірили також, що у літні місячні ночі найбільше русалок збирається у тих місцях, де найбільше жовтих глечиків. Жовте латаття є лікувальною рослиною, але одночасно і отруйним. Рослина широко застосовується в народній медицині. Квіти латаття містять гликоциды серцевого дії. У плодах міститься велика кількість крохмалю . Рослина має бактерицидну, болезаспокійливу, сечогінну, жовчогінну,

заспокійливою дією. Алкалоїди рослини мають противотрихомонадным дією.

              Рослина надзвичайно красиве, має безліч корисних властивостей. Дуже довгий час жовте латаття винищувалася необдумано з-за своїх цілющих властивостей. Тому популяція рослини в дикій природі скоротилася. Рослина внесено до Червоної книги україни і підлягає охорону. Пам’ятайте про це, і насолоджуйтеся красою живої природи, дивлячись на озеро або річку з розсипом сонечок на річковій гладі.

Виразне читання вірша вчителем (с. 78) — Яке слово найчастіше зустрічається в цьому вірші? — Які картини ви уявляли, слухаючи вірш?

6. Опрацювання вірша В. Лучука «Білий вірш» (с.78)

1). Словникова робота . Огир — кінь. Кресати — сильно вдаряти, сікти.

2) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем.

Креше кожухи майструє борошно вдягнули крайнеба розпростер кмітливим

3). Читання вірша учнями «ланцюжком»

                                                                                     Фізкультхвилинка

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИТЕМАИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

  1. Аналіз змісту вірша.

— Чи можна назвати прочитаний вірш загадкою?

 — Якщо так, відгадайте, хто такі білий огир, білий дід, біла баба; що таке біле сито, біле борошно. — Які картини зумів намалювати поет за допомогою лише одного слова білий? — Спробуйте знайти риму в прочитаному творі. Вам це не вдалося зробити. — Зауважте: вірші без рими називають білими. — Послухайте ще один білий вірш.

Білі вірші, як білі ночі,

Що не закінчуються з сонцем,

Що є присутні у кожнім світлі

Кожної зірки на небосхилі.

Білі вірші, як білі квіти,

Що білим снігом падають влітку,

Встеляють землю пухнастим килимом,

Чистим малюнком прикрашають світ.

— З чим автор порівнює білі вірші? — Чому саме такі порівняння обирає поет?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — З якими віршами ознайомилися?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

(с.77- 78) виразно читати вірші  В.Лучука. Намалювати латаття жовте.

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
1687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку