2 клас. Літературне читання. Тема. Творчість Галини Малик. Галина Малик «Королівство Ану», «Чому папуга не навчався розмовляти», « Чому равлик ховається».

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з творчістю Галини Малик, вправляти у виразності та швидкості читання; розвивати мовлення, формувати уміння аналізувати, робити висновки; виховувати ввічливість.
Перегляд файлу

                                                             2 клас.  Літературне читання

Тема Творчість Галини Малик. Галина Малик «Королівство Ану», «Чому папуга не навчався розмовляти», « Чому равлик ховається».

Мета ознайомити учнів з творчістю Галини Малик, вправляти у виразності та швидкості читання; розвивати мовлення, формувати уміння аналізувати, робити висновки; виховувати ввічливість.

Тип уроку урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея, портрет Галини Малик, виставка книг, відеозапис фізкультхвилинки, презентація про життєвий та творчий шлях Галини Малик, відеохрестоматія (http://youtube.com/watch?v=o3QTCgGXnKo).                                                                                                              

                                                                                              Хід уроку:

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.Вправи на розвиток дихання.                                                        

2.Читання текстів за методикою В. Едігея.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

ІV. СПРИЙМАННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ УРОКУ.

  1. Результат пошуку зображень за запитом "галина малик"Перегляд презентації про життєвий та творчий шлях Галини Малик з коментарем вчителя та учнів.

Народилася Галина Миколаївна Малик 12 серпня 1951 року в Бердянську Запорізької області. 1964 року сім’я переїхала в селище Середнє, що на Закарпатті. Дитинство і юність майбутньої письменниці були радісними і спокійними. Вона гарно вчилася в школі, мала веселу вдачу, почуття гумору і… не збиралась бути письменницею. Своє перше знайомство з книжкою Галина Миколаївна запам’ятала на все життя. Це сталося, коли мама до дня народження зробила малій Галинці диво-подарунок, купивши їй збірку «Українські народні казки», яка стала для дівчинки «…і букварем, і розвагою, і цілим новим світом».

Батько Галини Миколаївни за фахом був ученим-агрономом, і його разом із сім’єю направили в Донецьку область працювати на дослідній виноградарній станції. Але Галину Миколаївну завжди тягнуло на Закарпаття, туди, де минуло її дитинство. Закінчивши школу, вона вступила на філологічний факультет Ужгородського університету, працювала коректором у міській друкарні, потім — у Закарпатській обласній науковій бібліотеці. 1991 року Г. Малик займає посаду головного редактора видавництва «Закарпаття». З 1998 року вона видавець та редактор журналу для дітей «Віночок». Нині працює головним редактором Закарпатської філії видавництва «Знання» (м. Київ).

Результат пошуку зображень за запитом "галина малик"Писати Г. Малик почала ще зі шкільного віку. Потім кинула, та коли сама стала мамою, почала створювати віршики для своєї доньки. Галина Миколаївна дуже добре пам’ятає, як вона сприймала світ у дитинстві, усі свої дитячі відчуття. Тому її вірші для дітей легкі, з простими, інколи зовсім неочікуваними, сюжетами.

           Видала 52 книжки для дітей — поезію, прозу, переклади, а також збірку сонетів, переклади з болгарської.  Це також вірші-загадки, вірші-підказки, вірші, в яких юний читач знаходе нові слова, а також такі, в яких часто-густо можна впізнати себе і свої справи, які ми або доводимо до кінця, або не доробляємо, які любимо робити, і які — ні.

Результат пошуку зображень за запитом "галина малик книжки"C:\Users\User\Desktop\завантаження.jpg       Згодом Галина Малик почала писати казкові повісті для дітей. З персонажами цих повістей весь час трапляються якісь пригоди, відбуваються небезпечні та радісні події: то звичайні діти потрапляють у казкову країну, то мешканці казкових країн — у наше реальне життя.

          За повість «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» 1988 року Галині Малик було присуджено премію імені О. Копиленка. З незвичайними пригодами Алі, невгамовної героїні твору, уже познайомились юні читачі Іспанії, Італії, Франції, Німеччини та інших країн. А за повість «Злочинці з паралельного світу», Галині Малик було присуджено звання лауреата літературної премії імені Лесі Українки 2003 року.

Результат пошуку зображень за запитом "галина малик книжки"             Вона є також автором книг «Пантлик і Фузя», «Пантлик і Фузя сперечаються», «Пригоди Іванка і Беркутка», «Як ти народився» та збірки перекладів з російської мови Даніїла Хармса «Я тепер автомобіль».

           2007 року Галину Миколаївну відзначено літературною премією ім. Ф. Потушняка за книги казок для дітей «Пригоди в зачарованому місті» (Тернопіль: Підручники і посібники, 2006) та «Сміятись заборонено» (Київ, 2005).

 

2.Робота над казкою Г.Малик «Королівство Ану» (с.82-84)

1.Слухання казки учнями ( соціальний проект «Книги, що говорять»

(http://youtube.com/watch?v=o3QTCgGXnKo)

2. Словникова  робота   Забити тривогу- сповістити про небезпеку

3.Робота над змістом

— У якій формі побудована казка? (У формі вірша.)  Про які королівства йдеться в казці? (Про королівства Ану й Будьласка.)  Які слова вживали жителі королівства Будьласка? (Пробачте, спасибі, будь ласка.). Якими вони були? (Ввічливими.)

— Що трапиломя  в цьому королівстві? (Із ним почав війну сусіда-король королівства Ану.)

— Яким словом починалися всі фрази мешканців войовничого королівства? («Ану»)

— Як можна схарактеризувати мешканців королівства Ану? (Вони були грубими, невихованими, некультурними.)

4.Робота з текстом. Вибіркове читання.

- Які слова вчили казати будьласці невідомих осіб ? Чи скінчилася на цьому казка ?

— Чого вчить ця казка? (Бути ввічливими й учити культури інших людей.)

                                                                             Фізкультхвилинка

2.Робота над казкою Г.Малик «Чому папуга не навчився розмовляти» (с.85)

1. «Бюро природолюба». Повідомленя учнів про папуг з переглядом відео про життя птахів. 

Пов’язане зображенняПапуги — одні з найкрасивіших екзотичних птахів, яких приручила людина. Вони дивують своїми розумовими здібностями і веселою вдачею.

Папуги – це птахи, улюбленці багатьох людей. Папуги відрізняються яскравим, різнобарвним оперенням: оливковим, бурим, жовтим, чорним, зеленим. Вони розфарбовані всіма кольорами веселки. Птахи вміють літати і швидко лазити по деревах. Потужний дзьоб служить знаряддям для довбання дупла, добування їжі. Також він є грізною зброєю. Так, дорослий какаду одним ударом дзьоба може роздробити палець людині. У лазіннях по дереву дзьоб виступає як третя лапа, за допомогою якої пернаті хапаються за гілки. У всіх папуг верхня частина дзьобу, незалежно від нижньої частини, може підніматися вгору. А от нижня частина дзьоба може рухатися вперед, назад, в сторони. На кінці дзьоба у папуг є поперечні тверді рубці, які допомагають їм подрібнювати, пережовувати насіння і фрукти. На планеті живе 324 виду папуг. Вони мешкають в субтропічних і тропічних лісах. Птахи живуть в термітниках, дуплах, норах і щілинах скель.

  • В кого із вас,діти, є папуга? Хто хоче розповісти про свого улюбленця?

- А сьогодні ми прочитаємо казку Г. Малик, яка розповість, чому папуга не навчався розмовляти ?

2.Читання казки учнями «ланцюжком»

3. Робота над змістом казки.

Розташування персонажів у тій послідовності, у якій вони з’являлися у казці, пошук та зачитування відповідних реплік персонажів.

Пов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображення

 

 

  • Що об’єднуєвсіх цих персонажів казки ?  -Чому папуга так і не навчався розмовляти ?

3.Робота над казкою Г.Малик «Чому равлик ховається» (с.87)

Пов’язане зображення1.Робота над загадкою.

Господар по стежці повзе, 
На собі хатинку везе. 
Друзі кличуть його Павлик, 
Звісно, це рогатий …    (равлик)

  • Чому равлик ховається в  свою хатинку вам розповість казка Г. Малик.

2.Самостійне читання учнями казки

3.Робота над змістом

  • Хто головні герої казки? Охарактеризуйте їх. До чого призвели гостини Жаби? Як тепер реагує равлик на оточуючих? Чому?
  • Перекажіть зміст казки , користуючись малюнками на с.86.

V. РЕФЛЕКСІЯ. ПІДСУМОК УРОКУ.

  • З творами якої письменниці ми сьогодні познайомилися?  Чого вчать ці твори ?

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ .

(с. 82-87) читати та переказувати казки, намалювати малюнки.

 

 

 

 

docx
Додано
6 травня 2019
Переглядів
2096
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку