Віє метелиця,крутиться, мелиться... Ліеа Костенко "Пряля".

Про матеріал

Мета цього уроку - ознайомити учнів із поезією Л.Костенко; розвивати навички виразного, свідомого читання; вчити аналізувати поетичний твір; формувати комунікативну та інформаційну компетентність; виховувати любов до художнього слова; бережне ставлення до природи.

Перегляд файлу

                                                Літературне читання

 

Тема: Віє метелиця, крутиться, мелеться…. Ліна Костенко «Пряля».

Мета: ознайомити учнів із поезією Л.Костенко; розвивати навички виразного, свідомого читання; вчити аналізувати поетичний твір; формувати комунікативну та інформаційну компетентність; виховувати любов до художнього слова; бережне ставлення до природи.

 Обладнання: презентація, куб, рухлива фізкультхвилинка.

І. Організаційний момент

- Діти, сьогодні до нас на урок до нас завітали гості, привітайтеся.

Я дарую тобі добро

Ти даруєш мені добро

Ми даруєм всім добро

 

Ми сьогодні працюємо  з девізом:

Виразно читаємо

Чітко слова промовляємо.

Мову та творчість свою розвиваємо.

- Щоб гарно працювали наші ротики виконаємо чистомовку.

Чистомовка:

Ма-ма-ма – прийшла до нас зима.

Ло-ло-ло- кучугури намело.

Ем-ем-ем - саночки візьмем

Дем-дем-дем -  нагірку підем

Ам-ам-ам- ой, весело нам!

 

Вправа  «Кубування»,

 Зима…холодна, білосніжна, чарівна, морозна.

Сніг….сріблястий, пухнастий, чистий, скрипучий.

Сніжинка….. легка, ніжна, тендітна, химерна, крижана.

Ялинка …зелена, красива,струнка, пишна.

Мороз… тріскучий, холодний, сильний, лютий.

- Яку тему об’єднують ці слова? (зима)

 

Попрацюємо творчо (робота в групах)

Зачарувала все……(зима)

Холодна, ………., …,…..(білосніжна, чарівна)

Легким,……………….(сріблястим, чистим) снігом

Усю……(природу)   замела.

-Яка тема вірша?

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

-Продовженням теми «зима» буде тема нашого уроку. Умовно відкиньте  букву ф і прочитайте тему.

Вфіфє мфефтфефлфифцфя, кфрфуфтфифтфьфсфя, мфефлфефтфьфсфя.

Лфіфнфа Кфофсфтфефнфкфо «Пфрфялфя».

Віє метелиця, крутиться, вертеться. Ліна Костенко «Пряля»

-То яка тема нашого уроку?

- Чи чули ви звуки справжньої віхоли-метелиці?

Пропоную послухати( звучить запис завірюхи).

- Що ви відчули?

(холод,страх)

-Зима примхлива пора року і віє і мете, і завиває хуртовинами ось і у нашому класі на партах зявилися сніжинки.  На них записані завдання уроку.

Зачитайте

-збагатити словник  по темі «зима»;

-ознайомитись із творчістю відомої української поетеси Ліни Костенко;

-опрацювати поетичний твір «Пряля».

ІV Вивчення теми уроку

-Перш ніж ми розпочнемо працювати  над поетичним твором,  ближче познайомимось із життєвим і творчим шляхом української поетеси Ліни Костенко.

(Відео)

-Мої помічники чи підготували ви інформацію про відому особистість?

Для дітей поетеса видала збірку віршів «бузиновий цар». Ліна Василівна дуже любить і розуміє природу, тому її твори закликають нас оберігати і захищати все живе.

-Пригадайте, які твори поетеси ви читали?

Синички на снігу»)поетичний

- А сьогодні ми опрацюємо поетичний твір «Пряля».

-Чи знаєте ви що означає слово «пряля», «прясти»?

Пряля-жінка, яка пряде ручним способом на прядці.

Прядка – хатній верстат, призначений для ручного прядіння, який приводиться в рух ножним або ручним приводом.

Прясти – скручуючи волокна коноплі, льону, робити безперервну тонку нитку, пряжу для певної тканини.

Прослухайте вірш «Пряля»

- Ліна Костенко вклала у вірш свою думку, душу, почуття.

-  А які почуття, емоції виникли у вас після почутого?

-Підготуємось до читання вірша

Вправа «Блискавка» (вже, вона, пряде, полотно, хуртовини, хустини, верховини)

Читання колонок слів

                 Сніг                                                  іде

            пря      ля                                        пря        де

           нит        ка                                     рветь           ся

       шап           ки

       су                вої

     вік                     но

    полот                   но

 

Словникова робота

Хуртовини – сильний вітер зі снігом, заметіль.

Верховина- верхня , найвища частина чого- небудь

Сувої –що-небудь згорнуте, скручене в трубку

             Шматок полотна або іншої тканини певної довжини, що його зберігають згорнутим у трубку

Полотно – конопляна, лляна, бавовняна, а також штучна або шовкова тканина особливого переплетення

Завіска – шматок тканини або тюлю, яким завішують вікно, двері.

Укривало – легке покривало, яким накривають постіль удень ( те саме що ковдра)

 

V. Фізкультхвилинка

Самостійне читання

Зверніть увагу між реченнями треба робити довшу паузу, а всередині речення на місці тире - коротшу

Аналіз твору

- Хто ця дивна пряля?

-Що ж вона пряде?

- Чи довго вона пряде?

-Що пряля накрила своїм полотном?

- В образі кого описує зиму поетеса?

-Які рядки ви прочитаєте з інтонацією перелічування?

- Швидко чи повільно слід читати виділені рядки?

Розгляньте малюнок

-Де сидить пряля?

-Який у неї вигляд?

- Доброю чи злою ви уявляєте прялю?

Робота над виразністю читання

Читання «за мною луною»

На виділені слова ставимо логічний наголос читаємо з більшою силою голосу , між реченнями робимо довшу паузу, а всередині речення на місці тире – коротшу.

Читання окремих учнів.

Знайдіть рядки, що римуються.

- Чи погоджуєтесь ви, що про зиму поетеса пише, як про живу істоту, наділяє її людськими якостями? Доведіть свою думку.

-Сьогодні на уроці ми спробуємо вивчити цей вірш.

Вивчення вірша методом піктограм.

Читання окремих учнів.

VІ. Підсумок уроку

- Над яким завданнями працювали?

-Збагатили словник зимовими словами? Якими?

- Зяким поетичним твором ознайомились?

- Хто автор цього твору?

VІІ.Домашнє завдання.

Вивчити вірш « Пряля» напам’ять .

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
1 січня 2019
Переглядів
2306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку