Тема: Оригамі. Виріб в техніці оригамі «Лисичка».
Мета: навчити виготовляти виріб об’ємної форми з паперу в техніці оригамі; удосконалювати навички роботи з папером; розвивати творчі здібності і мислення на уроках трудового навчання, спостережливість, акуратність у роботі удосконалювати і закріплювати навички зображення тварин, їх пропорцій і характеру, просторового положення; виховувати любов до праці.
Обладнання: готовий виріб (лисиця) , папір, ножиці, фломастери (маркери), підручник.
Тип уроку: комбінований урок
Клас: 2.
Дата проведення: 13.02.2019
Місце проведення: КПГ №24, каб.301.
Хід уроку
І. Організаційний етап
1. Привітання
2. Перевірка готовності до уроку
II. Мотивація навчально-трудової діяльності
– Сьогодні на уроці ми будемо працювати в техніці оригамі, уважно слухайте та дізнаєтесь що саме ми сьогодні виготовимо.
1. Робота з ребусом (Слайд)
2. Робота над загадкою (Слайд)
Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м’ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене… (лисиця)
– Отже, що ж ми будемо сьогодні виготовляти? (Лисицю)
– Правильно! Лисичку!
3. Читання вчителем вірша (Слайд)
Відкрила новеньку крамницю
У лісі хитрюща Лисиця.
Вона продавала від бублика дірку,
Міняла на сало вечірнюю зірку,
Снігом узимку кума торгувала,
Запахом меду усіх пригощала...
Кожному в лісі Лисиця знайома, –
Всіх обдурила шахрайка відома!
– Лисиця вважається загальноприйнятим символом хитрощів. Така риса характеру добре проявляється в народній творчості – загадках, казках, прислів’ях і приказках про лисицю.
ІІІ. Актуалізація знань учнів
1. Бесіда
– Які казки ви знаєте з участю лисички? ( Лисичка та Журавель, Котик та Півник, Пан Коцький, Колобок…)
– А як ви думаєте, що значиь приказка «І хитрого лиса можна зловити»? (Як би людина не хитрила чи обманювала, знайдеться той, хто зможе її перехитрити).
IV. Інформаційний етап
– Ви вже частково знайомі із технікою оригамі, я нагадаю вам основні моменти.
Оригамі (орі – складати, камі – папір) тобто «складати папір» – мистецтво складання паперу. (Слайд)
В оригамі використовуються небагато різних згинів, але вони можуть бути скомбіновані багатьма способами й утворювати дуже складні фігури. Зазвичай фігури оригамі складають без розрізів з квадратного аркуша, сторони якого можуть бути різних кольорів.
Хоча, щодо походження оригамі є деякі розбіжності, але напевно можна сказати, що розвинулось оригамі саме в Японії. Спочатку це була забавка переважно для дітей, доки Йосідзава Акіра не додав нові технології, такі як мокре складання та система зображення отримання фігур, що отримала назву система Йосідзави-Рендлета. З 1960-х мистецтво оріґамі почало активно поширюватись у всьому світі, з'явилися такі напрями, як модульне орігамі, кірикомі, чисте оригамі.
V. Послідовність трудових дій
1. Аналіз готового виробу.
– Отже, матеріал – кольоровий папір.
– Які елементи в лисички ми можемо виділити? ( вушка, мордочка, тулуб, хвіст)
– Естетичний вигляд.
2. Інструкція, алгоритм виготовлення виробу.
(На дошці — схема.)
Уважно розгляньте етапи.
Лисичка
1. Візьміть квадратний аркуш кольорового оранжевого паперу .
2. Зігніть аркуш навпіл по діагоналях, потім поверніть його навпіл по одному з вигинів в трикутник.
3. Гострі кути отриманого трикутника підігніть до тупого кута.
4. Тепер складіть заготовку навпіл від себе. Захопивши всі 3 «гуляючі» куточка, відігніть їх до себе, орієнтуючись на вертикальну вісь згортка.
5. Розкладіть загнуті куточки – крайні стануть вушками, здвоєний центральний куточок розгорніть (зсередини) і прогладьте, формуючи мордочку лисиці з паперу.
6. Підігніть всередину хвостик, за рахунок якого лисичка придбає стійкість.
7. Оригамі лисиця готова, залишилося намалювати їй очі і носик.
3.Техніка безпеки (Слайд)
– Повторимо правила роботи в техніці оригамі.
Перейдемо до самого виготовлення нашої лисички.
Уважно виконуйте роботу за вказаними етапами.
VI. Самостійна робота учнів
1. Спостереження за роботою та допомога дітям, які зіткнулися з труднощами
VII. Аналіз, оцінка та виставка учнівських робіт
– Діти, давайте проаналізуємо роботу над виготовленням човника.
– З якими труднощами ви стикалися?
– Чи важко вам було працювати?
– А давайте тепер зробимо виставку і вирішимо хто ж справився із завданням.
VIIІ. Підсумки уроку
– У якій техніці ми сьогодні працювали?
– Де вона зародилася?
– Що означає її назва ( оригамі)?
ІХ. Прибирання робочих місць.
Список використаних джерел:
1. Трудове навчання. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи – [Електронний ресурс].-Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/10.-trudovenavchannya-1-4-klas.doc .
2. Трудове навчання: підручник для 2 класу. Трудове навчання 2 клас Сидоренко. Автор: В.К. Сидоренко, Н.В. Котелянець./ Харків: Сиция, 2012. – 128 с.
Додаток 1
Додаток 2
Правила з техніки складання оригамі
– найважливішим у мистецтві оригамі є уважно слідкувати за тим, щоб краї і кути фігурки точно співпадали один з одним;
– чим акуратніше попрацюєш, тим кращою буде фігурка;
– лінії згинів необхідно розгладжувати. Це краще зробити нігтем;
– складання фігури йде крок за кроком за схемою;
кожен малюнок показує, якою фігура повинна бути, і дає вказівки для
подальших кроків;
– якщо з’явилися труднощі в роботі, насамперед ще раз проглянь
попередні етапи складання.
Потім уважно вивчи два наступних малюнки, щоб зрозуміти, де саме допущена помилка.