Тема: Оригамі. Виріб в техніці оригамі «Лисичка». Мета: навчити виготовляти виріб об’ємної форми з паперу в техніці оригамі; удосконалювати навички роботи з папером; розвивати твор

Про матеріал
Тема: Оригамі. Виріб в техніці оригамі «Лисичка». Мета: навчити виготовляти виріб об’ємної форми з паперу в техніці оригамі; удосконалювати навички роботи з папером; розвивати творчі здібності і мислення на уроках трудового навчання, спостережливість, акуратність у роботі удосконалювати і закріплювати навички зображення тварин, їх пропорцій і характеру, просторового положення; виховувати любов до праці.
Перегляд файлу

Тема: Оригамі. Виріб в техніці оригамі «Лисичка».

Мета: навчити виготовляти виріб обємної форми з паперу в техніці оригамі; удосконалювати навички роботи з папером; розвивати творчі здібності і мислення на уроках трудового навчання, спостережливість, акуратність у роботі удосконалювати і закріплювати навички зображення тварин, їх пропорцій і характеру, просторового положення; виховувати любов до праці.

Обладнання: готовий виріб (лисиця) , папір, ножиці, фломастери (маркери), підручник.

Тип уроку: комбінований урок

Клас: 2.

Дата проведення: 13.02.2019

Місце проведення: КПГ №24, каб.301.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

1. Привітання

2. Перевірка готовності до уроку

 

II. Мотивація навчально-трудової діяльності

– Сьогодні на уроці ми будемо працювати в техніці оригамі, уважно слухайте та дізнаєтесь що саме ми сьогодні виготовимо.

 

1. Робота з ребусом (Слайд)

 

2. Робота над загадкою (Слайд)

Я руда, низького росту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа –

В них таке смачненьке м’ясо…

Вовку-брату я сестриця,

А зовуть мене… (лисиця)

 

– Отже, що ж ми будемо сьогодні виготовляти? (Лисицю)

– Правильно! Лисичку!

 

3. Читання вчителем вірша (Слайд)

Відкрила новеньку крамницю

У лісі хитрюща Лисиця.

Вона продавала від бублика дірку,

Міняла на сало вечірнюю зірку,

Снігом узимку кума торгувала,

Запахом меду усіх пригощала...

Кожному в лісі Лисиця знайома, –

Всіх обдурила шахрайка відома!

 

– Лисиця вважається загальноприйнятим символом хитрощів. Така риса характеру добре проявляється в народній творчості – загадках, казках, прислів’ях і приказках про лисицю.

 

ІІІ. Актуалізація знань учнів

1. Бесіда

– Які казки ви знаєте з участю лисички? ( Лисичка та Журавель, Котик та Півник, Пан Коцький, Колобок…)

– А як ви думаєте, що значиь приказка «І хитрого лиса можна зловити»? (Як би людина не хитрила чи обманювала, знайдеться той, хто зможе її перехитрити).

 

IV. Інформаційний етап

Ви вже частково знайомі із технікою оригамі, я нагадаю вам основні моменти.

Оригамі (орі – складати, камі – папір) тобто «складати папір» – мистецтво складання паперу. (Слайд)

В оригамі використовуються небагато різних згинів, але вони можуть бути скомбіновані багатьма способами й утворювати дуже складні фігури. Зазвичай фігури оригамі складають без розрізів з квадратного аркуша, сторони якого можуть бути різних кольорів.

Хоча, щодо походження оригамі є деякі розбіжності, але напевно можна сказати, що розвинулось оригамі саме в Японії. Спочатку це була забавка переважно для дітей, доки Йосідзава Акіра не додав нові технології, такі як мокре складання та система зображення отримання фігур, що отримала назву система Йосідзави-Рендлета. З 1960-х мистецтво оріґамі почало активно поширюватись у всьому світі, з'явилися такі напрями, як модульне орігамі, кірикомі, чисте оригамі.

 

V. Послідовність трудових дій

1. Аналіз готового виробу.

– Отже, матеріал – кольоровий папір.

– Які елементи в лисички ми можемо виділити? ( вушка, мордочка, тулуб, хвіст)

– Естетичний вигляд.

 

2. Інструкція, алгоритм виготовлення виробу.

 (На дошці — схема.)

Уважно розгляньте етапи.

Лисичка

1. Візьміть квадратний аркуш кольорового оранжевого паперу .

2. Зігніть аркуш навпіл по діагоналях, потім поверніть його навпіл по одному з вигинів в трикутник.

3. Гострі кути отриманого трикутника підігніть до тупого кута.

4. Тепер складіть заготовку навпіл від себе. Захопивши всі 3 «гуляючі» куточка, відігніть їх до себе, орієнтуючись на вертикальну вісь згортка.

5. Розкладіть загнуті куточки – крайні стануть вушками, здвоєний центральний куточок розгорніть (зсередини) і прогладьте, формуючи мордочку лисиці з паперу.

6. Підігніть всередину хвостик, за рахунок якого лисичка придбає стійкість.

7. Оригамі лисиця готова, залишилося намалювати їй очі і носик.

 

3.Техніка безпеки (Слайд)

– Повторимо правила роботи в техніці оригамі.

Перейдемо до самого виготовлення нашої лисички.

Уважно виконуйте роботу за вказаними етапами.

 

VI. Самостійна робота учнів

1. Спостереження за роботою та допомога дітям, які зіткнулися з труднощами

 

VII. Аналіз, оцінка та виставка учнівських робіт

 

– Діти, давайте проаналізуємо роботу над виготовленням човника.

– З якими труднощами ви стикалися?

– Чи важко вам було працювати?

– А давайте тепер зробимо виставку і вирішимо хто ж справився із завданням.

 

VIIІ. Підсумки уроку

У якій техніці ми сьогодні працювали?

  Де вона зародилася?

– Що означає її назва ( оригамі)?

 

ІХ. Прибирання робочих місць.

 

 

 

Список використаних джерел:

1. Трудове навчання. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи – [Електронний ресурс].-Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/10.-trudovenavchannya-1-4-klas.doc .

2. Трудове навчання: підручник для 2 класу. Трудове навчання 2 клас Сидоренко. Автор: В.К. Сидоренко, Н.В. Котелянець./ Харків: Сиция, 2012. – 128 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Картинки по запросу лисичка оригамі
 

 

 

 

 

Додаток 2

Правила  з  техніки  складання  оригамі

– найважливішим  у  мистецтві  оригамі  є уважно  слідкувати  за  тим,  щоб  краї  і  кути  фігурки  точно  співпадали  один  з  одним;

чим  акуратніше попрацюєш,  тим  кращою  буде  фігурка;

лінії  згинів  необхідно  розгладжувати.  Це  краще  зробити   нігтем;

– складання  фігури  йде  крок  за  кроком  за   схемою;

кожен  малюнок  показує,  якою  фігура  повинна   бути,  і  дає  вказівки  для 

подальших  кроків;

якщо  зявилися  труднощі  в  роботі,  насамперед   ще  раз  проглянь 

попередні  етапи  складання.

Потім  уважно  вивчи   два  наступних  малюнки,   щоб  зрозуміти,  де  саме    допущена  помилка.

 


Изображение выглядит как вертушка

Описание создано автоматическиИзображение выглядит как оранжевый, лиса, животное, текст

Описание создано автоматическиИзображение выглядит как текст

Описание создано автоматическиИзображение выглядит как текст

Описание создано автоматическиИзображение выглядит как текст

Описание создано автоматическиИзображение выглядит как текст

Описание создано автоматически

 

doc
Додав(-ла)
Желизняк Юлия
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
8669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку