Комплексна підсумкова робота №3
“Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія”
(4 групи результатів)
І. Усно взаємодіє (УВ ГР 1)
Завдання 1. Прослухайте текст та виконайте завдання до нього.
Наш сьогоднішній герой – чотирилапий. Це – зірка у всіх значеннях слова – пес Патрон. Собака-сапер зараз б’є всі рекорди за популярністю, ним захоплюються не лише українці, але й європейці та американці. У чому секрет слави цього милого сапера?
Нещодавно на аукціоні продали миску, з якої песик пив воду у Львові. Стартова ціна становила 15 тисяч гривень. Патрону подарували вишиванку і він заполонив інтернет "мімішними" фотосесіями. Господарі мріяли, аби їхній улюбленець став зіркою, але готували його не до служби з розмінування територій, бо на війну не сподівалися, а до звичайних виставок для чотирилапих. Але так сталося, що наразі джекрассел-тер’єр Патрон – талісман чернігівських піротехніків, який разом із ними розміновує деокуповані території.
Господаря собаки звати Михайло Ільєв. Він – керівник групи піротехнічних робіт Управління ДСНСУ Чернігівської області. Патрон на розмінування виїжджає щодня. Його змалку привчали до вибухів та різних запахів пороху. Але, каже Михайло Ільєв, з Патрона ніхто не робив навмисне собаку-сапера. Пес із родоводом і його взагалі готували до виставок та змагань.
Цікаво, що Патрон – це не бойовий позивний чотирилапого, а ім’я за паспортом, яким назвав його син піротехніка. «Син у мене теж розбирається у калібрах. Він довго-довго думав , приходить і каже: «Давай назвемо «Пуля», я кажу, що якось не звучить. Він ще думав пів дня і каже», що давай назвемо Патрон», – ділиться спогадами Михайло.
Песик навіть не усвідомляє свою славу. Він працює не за гроші, не за зарплату, а безкорисно, як волонтер. Утім за працю отримує улюблені смаколики – твердий сир.
1. Пес Патрон:
а) собака- сапер; б) собака-мінер; в) собака-супер; г) собака-снайпер.
2. На аукціоні продавали річ собаки:
а) будку; б) миску; в) повідок; г) горщик.
3. Господарі готували свого улюбленця:
а) до конкурсів; б) до розмінування ; в) виставок чотирилапих; г) до війни.
4.Господаря Патрона звати:
а) Ілько Михайлів; б) Ілля Ільєв ; в) Михайло Михайлів; г) Михайло Ільєв.
5. Хто назвав собаку Патроно?
а) син господаря собаки; б) господар ; в) піротехніки; г) військові.
6. За свою працю Патрон отримує:
а) гроші; б) твердий сир; в) солодку воду г) медалі і ордени.
ІІ. Працює з текстом (ПТ ГР 2)
Прочитай текст від пса Патрона та виконай письмово завдання до нього.
Сьогодні я навчу тебе, як правильно поводитися з небезпечними та підозрілими предметами, які можуть трапитися навіть у знайомих місцях.
На жаль, нині Україна – серед найбільш замінованих країн у світі. Часто-
густо міни і снаряди неможливо помітити, бо вони зеленого, сірого та коричневого кольорів, добре замасковані у землі, присипані листям або приховані у кущах чи гіллі. Тому запам’ятай три найважливіші правила безпеки: не підходь, не чіпай, 101 набирай!
Заміновану територію позначають червоно-білою стрічкою або спеціальними знаками: червоними трикутниками чи квадратами. Якщо натрапиш на такий знак або напис “Обережно, міни!”, знай — там дуже небезпечно. Негайно повертайся назад тією ж дорогою.
Але позначки є не скрізь. Тому якщо побачиш незнайомий предмет — не підходь до нього, відразу повідом дорослим і дзвони 101.
Усім обережний лизь!
___________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________
_____________________________________________________________
___________________________________________________________(2 б.)
ІІІ. Письмово взаємодіє (ПВ ГР 3)
Склади діалог з господарем пса Патрона (4 репліки).
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІV. Досліджує мовлення (ДМ ГР 4)
Мовна тема “Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія”
1.Установіть відповідність.(4 б)
1 День а) 7 букв, 7 звуків
2 дощовий б) 4 букви, 3 звуки
3 сміх в) 7 букв, 8 звуків
4 їдальня г) 4 букви, 4 звуки
д) 9 букв, 10 звуків
2. Укажи випадок, коли треба обрати прийменник у: (1 бал)
а) (у, в) океані; б) викиди (у, в) атмосферу;
в) (у, в) обласному центрі; г) побував( у ,в) Львові.
3. Подвоєні букви треба писати в усіх словах рядка: (1 бал)
а) міц..ю, гордіст..ю; б) ціл..ю, недбаліст..ю;
в) тінню , мит..ю; г) любов..ю, матір..ю.
4. Букву т на місці пропуску потрібно писати в обох словах рядка: (1 бал)
а) чес..ний, контрас..ний; б) кіс..лявий, шіс..надцять;
в) пес..ливий, радіс..ний; г) хвас..ливий, очис..ний.
5. Укажіть слово, у якому пишеться апостроф: (1 бал)
а) духм..яний; б) св..ятковий;
в) кам..яний; г) різдв..яний.
6.У поданих словах устав, де треба, м’який знак. Поділи слова для переносу. Постав наголос у словах. (4 бали)
Калинон..ка, нен..ка, пал..чик, краплин..ка, рятувал..ник.
___________________________________________________________________
____________________________________________________________________