Конспект уроку української мови в 3 класі
Урок № 2
Тема. Іменники. Назви істот і неістот
Назва уроку.
Мета: формувати поняття про іменник як частину мови; удосконалювати уміння впізнавати в тексті й самостійно добирати іменники; ставити питання до іменників, що належать до різних груп; формувати уміння розрізняти іменники – назви істот і неістот, правильно ставити до них питання; розвивати уважність, наполегливість, співпрацю; виховувати доброзичливість,культуру поведінки в загальнолюдських місцях,повагу до людей різних професій.
Очікувані результати:
- розуміти й адекватно виконувати навчальні дії відповідно до прослуханої інструкції, настанови вчителя [3 МОВ 1.1];
- розпізнавати в тексті і самостійно добирати іменники, ставити до них питання [3 МОВ 4.1];
- розрізняти іменники – назви істот і неістот, правильно ставить до них питання [3 МОВ 4.1];
- сприймати доступні медіатексти [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 2.1];
- виділяти цікаву для себе інформацію [3 МОВ 1.3];
Обладнання: мультимедійна презентація.
Хід уроку
Організаційний момент
Доброго дня,усім присутнім на уроці. Як настрій?
-Люди здавна в житті шукають те,що приносить ім. задоволення.
-Що вам приносить задоволення?
-А чи любите ви смачненьке?
-Напишіть страву ,яку б ви назвали «Стравою Богів?»
-Добре.А запитала я вас про смаколики,тому що нас сьогодні запросили на реліті-шоу «Мовний майстер-шеф».Де ви не тільки поласуєте смачненькими стравами,але й отримаєте нові знання.На заході нам знадобляться зошити для записів.Тому відриваємо робочі зошити.
Актуалізація опорних знать
Вправа «Вгадай код»
-З якою частиною мови ми вчора познайомилися?
-Вірно.З ІМЕННИКОМ!Відкрию вам невеличкий секрет,що сьогодні в кафе ми будемо продовжувати знайомитися з цією темою і всі завдання будуть про Пана Іменника.
Отже,запишіть каліграфічно слово іменник та зробіть звуко-буквенний аналіз слова. Порахуйте кількість букв,звуків та складів.
Код від дверей складається саме із цих цифр.
7 |
6 |
3
|
Іменник-7б.,6 зв.,3 скл.
- Доброго дня, друзі. Вас вітає майстер-шеф пан Іменник. Він знає все про предмети,які його оточують,дає всім назви та імена та знає,за якими питаннями до кого звертатися. Він пропонує вам взяти участь в мовному квесті, присвяченому одному смачному блюду. За кожне правильно виконану вправу ви будете отримувати інгредієнт. І отримаєте рецепт від майстер-шефа.
Відкрий коробку та прочитай заховане слово. Якщо ти бачиш іменник,то запиши його в зошит. Треба швидше пригадати правило,що таке Іменник.
(Отримуєте Воду для приготування Головного призу.)
2.Іменники відповідають на питання ХТО?ЩО?
-А чи знаєте ви які саме іменники відповідають на те чи інше питання?
-Як розподілити слова?
https://www.youtube.com/watch?v=rB1eLpo33vk
Отже,якщо ви запам’ятали на які питання відповідають іменники,то за питання ЩО? ви отримаєте сіль,а за питання ХТО? цукор.
ВОДА,сіль та цукор є основними у багатьох блюдах
(https://wordwall.net/resource/65141892)
Розподіли предмети на групи:
1група:що покладемо в бутерброд;
2 група:хто з’їсть ці бутерброди.
(Кухар,ковбаса,кіт,сир,хліб,кетчуп,огірок,пацюк,майонез,дівчина,
собака,хлопчик,масло,дідусь,прибиральник,помідор.
-Молодці. За це завдання ви отримуєте дріжджі. І це половина нашої страви. А зараз нам пропонують трохи відпочити.
https://www.youtube.com/watch?v=4HRtxxo9HWU
(https://www.youtube.com/watch?v=4HRtxxo9HWU)
-Якщо до молока додати морозиво,то отримаємо зовсім інший напій-Коктейль,до помідорів огірки-смачний салат. В українській мові також. Із неістот можна утворити істоту та навпаки. Отже,наступна наша вправа «Чарівні перетворення»
Бармен-бар
Охоронник-охорона
Лікарня-лікар
Школяр-школа
Лісник-ліс
Працівник-праця
Фермер-ферма
Садівник-сад
Двірник-двір
-Отримуємо наступний інгредієнт Майонез та кетчуп.
(Випиши із тексту тільки назви істот. Це і будуть твої родзинки. Їх повинно бути 7.
Добрий день,любі друзі.Сподіваюсь,що тобі подобається
у нас в кафе.Ми створили його спеціально для дітей.
В нас прцює дуже гарна команда кухарів,які готують для
вас різні смаколики.А ще в нас веселі аніматори,які
веселять хлопчиків та дівчат.Батьки із малюками дуже полюблять відвідувати наш заклад.Ти навіть можеш взяти з собою свого четвероногого друга-котика чи собачку.
- Молодці, друзі!Отримуємо головний інгредієнт ковбасу. Або хочеш бери гриби за своїм смаком.
- Отже,я думаю,що ти вже здогадався,що головним призом сьогодні буде для тебе – приготування ПІЦИ.
Сир ми отримаємо після того,як виконаємо останню вправу .
Розкрий дужки та запиши рецепт. Отримаєш останній інгредієнт сир.
Зам(е,і)сіть тісто та дайте (ьо , йо) му постояти 20 хв (е,и) лин. Приготуйначинку. Порі(ш,ж.) ковбасу, гр…би та сир. Змаж коржі ма (йо,ьо).незом та кетчупом та посип всіма інгредієнтами.Постав вдуховку. Смачного.
Поки печеться піца ми підведемо підсумки.
Тест «Желейний»
-рефлексія.
Спобобалось?
Фідбек
Страва додому