Урок-подорож "Розв'язування вправ" (Додавання раціональних чисел) 6 клас

Про матеріал

Авторська розробка конспекту уроку-подорожі для 6 класу на тему «Розв'язування вправ» (Додавання раціональних чисел). Конспект написано у віршованій формі, використано нестандартні форми роботи, а також ІКТ. Презентація за посиланням: https://naurok.com.ua/publ/82285

Перегляд файлу

Тернопільська класична гімназія

Тернопільської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок  з математики на тему: Розв’язування вправ

(Додавання раціональних чисел)

6 клас

 

 

 

 

 

Вчитель:

Атаманчук

Ольга Іванівна

 

 

 

 


Тема. Розв’язування вправ

Мета: вчити учнів додавати раціональні числа з різними знаками, застосовувати правила дій у нескладних випадках, повторити правила дій над дробовими числами, удосконалювати вміння та навички додавати два від’ємні числа;

розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять, творчі здібності;

виховувати наполегливість, патріотизм, доброзичливість, старанність, інтерес до математики.

Тип уроку: формування умінь і навичок.

Обладнання: проектор, комп’ютери, конверти із завданнями, картки із завданнями, смайлики.

І. Організаційний момент

Покликав знову нас за парти

Дзвіночка голосочок «Дзень!»

Тож розпочнім урок як завжди

Із привітання.

Добрий день!

Сідайте, друзі. До уроку

Хто не готовий, ви скажіть?

(Діти відповідають)

Ну й молодці! Тож впевненим ми кроком

Знов помандруємо в математичний світ!

Дорога стелиться нам стрічкою у далі –

По ріднім краю ж завжди легко йти…

Жодні міста Європ, Америк чи Австралій

Не рівня місту, де живемо я і ти!

Під час віршу демонструється слайд 1:

UI00-2106.jpg

79434915.jpg 16.jpg

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Зупинка перша – «Домовправна». Без вагання,

Щоб нас зустріла весело вона,

Домашні перевіримо завдання

Й повторим все, що вивчили сповна.

Слайд 2:

Учні, сидячи за комп’ютерами, обмінюються зошитами, перевіряють домашню роботу сусіда по парті, звіряючи із правильними відповідями, поданими на екранах моніторів та оцінюють. Вказані вчителем приклади учні коментують.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

У давнім Римі вміння в небі прочитати знак

Чарівним Даром Прометея звали. А давайте

Ми перевіримо, чи дар цей є у нас.

Будь ласка, стріли Прометея ви поставте

(З’єднайте приклад із правильною відповіддю – Додаток 1)

Слайд 3:

(Учні ставлять стрілочки на розданих картках, потім звіряють правильність виконання завдання, продемонстроване на екрані)

Так, володіємо!!!

Які ви молодці! Та тільки що ж так тихо?

Нема ні голосів, ні сміху, ні пісень…

Чи не прийшло у місто часом лихо?

Погляньте – темно стало, мов й не день.

Ой, лишенько! Лиш сірі й чорні хмари,

Лиш сніг і сніг, лиш вітер і мороз…

Це ж Снігової Королеви чари

Заполонили край наш вже ось-ось!

Під час віршу демонструється слайд 4:

сніг.jpg

ІV. Оголошення теми і мети уроку

Скоріше зошити ми друзі відкриваймо,

Записуймо число, робота класна

Й чимдуж у подорож разом рушаймо,

Щоб знов у місті панувала Добра казка!

Ще тему

«Розв’язування вправ»

запишіть,

Я вірю, ми зможемо знання застосувати

Й полетимо на п’ять планет чи зір,

Щоб порятунок від чаклунських чар шукати.

А разом вдосконалимо знання

І вміння додавать раціональні числа.

Ну що ж, вперед,а то замерзне цього ж дня

В полоні Снігової Королеви наше місто.

V. Формування вмінь і навичок учнів

Команда перша полетить на Сонячну планету,

А на планету Східну – друга вирушає,

На зірку Дружби третя хай готується до злету,

Четверта ж на Центральну зірку поспішає,

А п’ята на планету, що Канадою зоветься.

Щасливо, друзі! Хай вам доля посміхнеться!

Летіть і віднайдіть частиночку проміння,

Яке наповнить вас знаннями і умінням,

Якщо завдання ви розв’яжете, то вмить

Сильніші станете! Ну що ж, нехай щастить!

(Вчитель ділить клас на 5 команд. Кожна команда отримує завдання в конвертах, розв’язавши які здобуває сили і знання для бою з Сніговою Королевою.)

Завдання для команд:

Планета Сонячна: -27+14+(-80)+21+(-28)=

Планета Східна: 37+(-50)+12+43+(-28)=

Зірка Дружби:  -43+(-60)+18+36+(-19)=

Зірка Центральна: 48+(-62)+37+(-28)+(-3)=

Планета Канада: -31+15+(-27)+12+43=

(Виконавши завдання, учасник команди за комп’ютером відповідно зазначеному назвою планети чи зірки вводить відповідь і натискає «enter» – комп’ютер інформує, чи правильно виконано завдання. Команда, яка виконає правильно і найшвидше завдання, – переможець, а значить, учні цієї команди отримали найбільше сил для боротьби із Сніговою Королевою. Вчитель перевіряє грамотність записаних учнями в зошитах розв’язків.)

Випробування всі пройшли, знаннями всі зміцніли.

Вже на зупинку «Планетарну» прилетіли.

Слайд 5:

Тож перед боєм з Королевою ми часу не втрачаймо

Ще раз всі дружно правила швиденько повторяймо!

(повторюємо правила:

додавання двох від’ємних чисел;

додавання двох чисел з різними знаками).

Які ви вправні, розв’язали швидко й звично ,

Та як же нам до Снігової Королеви йти,

Якщо не маємо ні шуб, ні рукавичок –

Замерзнем вмить – так не далеко до біди.

Тому мерщій на ярмарок рушаймо

І теплого вдягання накупляймо.

Слайд 6:

Колективна робота. Розв’язування вправ на дошці.

Ярмаркові ціни:

Ціна рукавичок – правильно розв’язане завдання №1050 (а)з підручника;

Ціна шапки – правильно розв’язане завдання №1050 (г)з підручника;

Ціна чоботів – правильно розв’язане завдання №1050 (д)з підручника;

Ціна шуби – правильно розв’язане завдання №1056 (г,д)з підручника – виконують сильніші учні, поки колективно на дошці «куплятимуть» інші учні рукавички, шапки та чоботи.

Ну що, готові вже?

Ні, все ж не зовсім ще.

Всі знають, що здоровий дух – в здоровім тілі.

Тож перед боєм було б добре, щоб усі ми відпочили.

Тому, не гаючи й хвилинки,

Вставайте на фізкультрозминку!

Слайд 7:

(Співаємо пісню і виконуємо вправи: якщо вчитель називає від’ємне число –повертаємось вліво, якщо додатне – вправо):

Скромне -5 число

По стежиночці ішло

І зустріло двійку з плюсом воно в лузі.

Стали думати-гадать:

«Що ж буде, як нас додать?

-7 чи може 5? Скажіть нам, друзі!» (діти відповідають)

А тепер ще гра така:

Права рука – число два,

Ліва – -5. Прошу,

Слухайте, що я кажу

І виконуйте за мною

Вправи дружною юрбою.

Це число, що більше, ти

Швидше вгору підніми,

Та положення рук зміниться геть чисто,

Якщо модулі знайти –

Знаю я і знаєш ти,

Бо ми вміємо порівнювати числа.

А тепер усі-усі

Дружно руки потрясіть,

Розминайте пальці, нумо, не баріться.

Не задумуючись, вмить,

Як метелики злетіть

Й один одному весело посміхніться!

От! А тепер готові на всі сто!

То ж вперед за перемогою йдемо!

(Гра в математичне лото: після правильного виконання кожного завдання закривається частинка картини Снігової Королеви. Завдання №№ 1, 2, 4, 5 розв’язуємо колективно на дошці, №№ 3, 6 – розв’язують додатково учні, які працюють швидше.)

 

Слайд 8:

снігова кор.jpg

Завдання:

1) -9+(-23)+16+(-7)+8:

851902767.jpgснігова кор.jpg

 

2) -5,84+9,77+(-6,77)+5,84:

851902767.jpg851902767.jpgснігова кор.jpg

851902767.jpg851902767.jpg851902767.jpg3) 2,8+(-3,7)+6,8+(-0,9):   снігова кор.jpg

851902767.jpg851902767.jpg851902767.jpg851902767.jpg4) № 1056 (а):  снігова кор.jpg

851902767.jpg851902767.jpg851902767.jpg851902767.jpg851902767.jpg851902767.jpg851902767.jpg851902767.jpg5) №1056 (б):  снігова кор.jpg

851902767.jpg851902767.jpg851902767.jpg851902767.jpg851902767.jpg851902767.jpg6) № 1058 (а): снігова кор.jpg

Молодці! Ми холод й заметілі подолали!

Наше місто знов квітуче і веселе стало!

Слайд 9:

Ще зима, та ми не замерзаєм,

Бо тепленький одяг всі ми маєм.

Бережем здоров’я і усюди

Правила безпеки не забудем!

VІ. Пояснення домашнього завдання

А тепер відкрийте, будь ласка, щоденники і запишіть домашнє завдання:

Повторити вивчені правила з п.п.34-35,

розв’язати №№ 1051, 1057, 1060 – творче завдання.

Слайд 9:

VІІ. Підсумок уроку

Ну ось, навчились нині, що й казати,

Ще краще ми раціональні числа додавати.

Подолали перешкод чимало…

Ще б дізнатись – подорож була цікава?

Намалюйте ж смайликові усмішку, якщо сподобався урок вам, друзі,

А якщо ні – то плакатиме смайлик в нашім дружнім крузі,

А якщо байдуже вам до уроку цього,

То намалюйте просто рисочку, й по всьому.

(учні малюють ротик смайликові – Додаток 2)

В нас ще залишилась хвилинка,

Тож гляньте – ось така вам цікавинка:

Слайд 10:

(Учні відгадують і пояснюють, чому повинно стояти слово «арка», а не «марка», під час розв’язування завдання пригадуємо, що таке координатна пряма, як порівнювати числа. Учні відповідають на питання, які цілі числа розміщенні між поданими на малюнку числами 7 і 11, -2 і 0, 17 і -4.)

Учитель просить підняти угору смайлики, які плачуть, потім байдужі, потім усміхнені «смайлики».

Від усмішок засяяв весь наш клас,

Та вже пора сьогодні нам прощатись.

Погляньте за вікно – давно утік вже страх,

І нам залишилося тільки посміхатись!

Втомились, натрудилися ми дуже,

Тож до побачення кажу вам нині, друзі!


Додаток 1

 

 

Додаток 2

 

 

1

doc
Додано
16 січня 2019
Переглядів
1709
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку