календарно тематичне планування Основи здоров'я з наскрізними лініями і 7 клас
календарно тематичне планування Основи здоров'я з наскрізними лініями і домашніми завданнямидомашніми завданнями
КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ОСНОВ ЗДОРО’Я у 7-му класі
35 годин – 1 година на тиждень, із них 4 годин – резервні
Програма: Навчальна програма з основ здоров’я для 5 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 |
Підручник: Основи здоров’я : підруч. для 7-го класу загальноосвіт. навч. закладів / Т.Є. Бойченко, І.П. Василашко, О.К. Гурська та ін. — Київ : Генеза, 2015. — 128 с. : іл. |
№ |
Дата |
Зміст теми, уроку |
Практичні завдання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній |
Домашнє завдання |
Примітка |
Розділ 1. Здоров’я людини (9 годин) |
|||||||
1. |
|
Цілісність здоров’я. Формування здорового способу життя |
Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя |
Знаннєвий компонент називає: - чинники впливу на здоров’я; - правила здорового способу життя; - причини хвороб; - шляхи проникнення інфекції; - принципи безпечної життєдіяльності; - види і рівні ризику; - вимоги до перевезення пасажирів у вантажному автомобілі; - дії свідків ДТП; - причини виникнення пожеж; - види паливних газів; - правила користування пічним опаленням; наводить приклади: - інфекційних і неінфекційних захворювань; - заходів профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань; - горючих речовин; - ситуацій, в яких можна отруїтися чадним газом; - засобів пожежогасіння. Розпізнає: - ознаки здоров’я і хвороби; - природні, техногенні і соціальні небезпеки; - знаки, якими позначають небезпечні вантажі; - знаки пожежної безпеки; - оповіщення про пожежу. Діяльнісний компонент Уміє: - налаштовуватись на зміни у способі життя; наводити аргументи на користь здорового способу життя; - оцінювати рівень ризику в щоденних ситуаціях; - користуватися підголівниками і пасами безпеки; - приймати захисні положення тіла при ДТП; - користуватися побутовими газовими приладами; - евакуюватися з громадського приміщення; - користуватися засобами пожежогасіння. Ціннісний компонент усвідомлює: - вплив способу життя на здоров’я; - чому складно змінити звички; - значення життєвих принципів для здоров’я; - важливість взаємодії лікаря і пацієнта; - необхідність дотримання правил використання засобів безпеки в автомобілі |
Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека |
§1 проект на ст.8 |
|
2. |
|
Формування корисних звичок. Навички, сприятливі для здоров'я. |
|
§2 завд 1-9 на ст 12 усно |
|
||
3. |
|
Інфекційні та неінфекційні захворювання |
|
§3 ст 13-15 завд 1-4 на ст 17 усно |
|
||
4. |
|
Заходи профілактики інфекційних захворювань |
|
§3 ст 15-17 завд 5-8 на ст 17 усно |
|
||
5. |
|
Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику |
Оцінювання ризиків щоденного життя |
§4 завд 1-2 на ст 24 усно |
|
||
6. |
|
Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля |
|
§5 завд на ст 29 усно |
|
||
7. |
|
Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП |
Моделювання поведінки пасажира при ДТП.
|
§6 завд 4 ст32 усно |
|
||
8. |
|
Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням |
|
§7 завд 1-8 ст36 усно |
|
||
9. |
|
Правила пожежної безпеки у школі. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні. |
Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні |
§8 завд 1 ст 41 усно |
|
||
Розділ 2. Фізична складова здоров’я (5 години) |
|||||||
10. |
|
Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання. |
Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я |
Знаннєвий компонент називає: - ознаки підліткового віку; - чинники впливу на фізичний розвиток і здоров’я підлітка; - основні функції шкіри; - поширені косметичні проблеми підлітків; наводить приклади: - фізичних вправ для прискорення росту; - косметичних засобів для підлітків; пояснює: - виникнення косметичних проблем у підлітків; - негативний вплив куріння й алкоголю на здоров’я шкіри. Діяльнісний компонент Уміє: - визначати тип шкіри і волосся; - визначати індекс маси тіла, оцінювати рівень власного фізичного розвитку; - складати доцільне меню для контролю за масою тіла;
- захищати шкіру від несприятливих погодних умов; - звертатися по допомогу в разі виникнення косметичних проблем. Ціннісний компонент демонструє позитивне ставлення до змін, що відбуваються у підлітковому віці. Розпізнає основні ознаки біологічного, психічного, соціального і духовного дозрівання |
Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека |
§9 завд 4-5 ст 44 пис |
|
11. |
|
Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми |
|
§10 завд 1-3 ст 46 пис |
|
||
12. |
|
Функції шкіри. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри |
Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри (проект) |
§11 завд ст 46 пис |
|
||
13. |
|
Типи шкіри. Догляд за шкірою і волоссям |
Визначення типу шкіри і волосся |
§12 проект ст 53 |
|
||
14. |
|
Узагальнення з тем «Здоров’я людини. Фізична складова здоров’я» |
|
Завд 6 ст 53 пис |
|
||
15. |
|
Контрольна робота №1 з тем «Здоров’я людини. Фізична складова здоров’я» |
|
§ |
|
||
16. |
|
Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб |
|
§13 |
|
||
Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я (9 годин)
|
|||||||
17. |
|
Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я |
|
Знаннєвий компонент називає: - ознаки інтелектуального та емоційного розвитку підлітків; - ознаки психологічної рівноваги; - чинники виживання в екстремальних ситуаціях; - способи керування стресами; - стадії розвитку та способи розв’язання конфліктів; розпізнає: - відчуття, емоції, почуття; - конструктивну і неконструктивну критику; - конфлікти поглядів і конфлікти інтересів; пояснює: - вплив самооцінки на поведінку людини; - вплив стресу на здоров’я. Діяльнісний компонент уміє: - аналізувати свою систему цінностей; - активізувати свої інтелектуальні здібності; - адекватно реагувати на критику; - приймати зважені рішення; - застосовувати техніки самоконтролю; - розпізнавати ознаки стресу; - знижувати загальне стресове навантаження; – застосувати прийоми для кращого запам’ятовуванн. Аналізує: - вплив мислення на поведінку в екстремальних ситуаціях; - наслідки вживання стимуляторів для подолання стресу. Ціннісний компонент Усвідомлює роль цінностей у житті людини; запобігає розпалюванню конфліктів; демонструє уміння конструктивно розв’язувати конфлікти
|
Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека |
§14 Завд 1-4 ст 59 пис |
|
18. |
|
Умови успішного навчання. Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей |
Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви. Відпрацювання навичок планування часу
|
§15 ст 63 вправа 4 |
|
||
19. |
|
Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень |
Відпрацювання навичок самоконтролю |
§16 завд 3-4 ст 66 |
|
||
20. |
|
Поняття і види стресу. Реакція організму на стрес |
Самодопомога та допомога при стресі |
§18 Завд 1-8 ст 74 усно |
|
||
21. |
|
Чинники стресу в екстремальних ситуаціях. Чинники виживання в екстремальних ситуаціях |
|
§19 |
|
||
22. |
|
Стресова стійкість. Керування стресом. Самодопомога і допомога при стресі. |
Формування позитивної адекватної самооцінки |
§17,20 Завд 3 ст 80 усно |
|
||
23. |
|
Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів |
Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів |
§21 |
|
||
24. |
|
Способи конструктивного розв’язання конфліктів. |
|
§22 Завд 2 ст 85 усно |
|
||
Розділ 3. Соціальна складова здоров’я (9 годин) |
|||||||
25. |
|
Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. |
Складання списку телефонів медичних закладів психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри |
Знаннєвий компонент називає: - ознаки безпечного і небезпечного соціального середовища; - статті Кримінального кодексу України про відповідальність за злочини, пов’язані зі зберіганням та розповсюдженням наркотиків; - шляхи зараження туберкульозом; - ознаки активної форми туберкульозу. Наводить приклади: - позитивного і негативного впливу засобів масової інформації; - наслідків вживання наркотиків; - протитуберкульозних заходів на державному і особистому рівнях; розпізнає: - позитивні і негативні впливи соціального оточення; - стратегії комерційної реклами; - міфи і факти про наркотики; - ознаки наркотичної залежності; - психологічні прийоми залучення до вживання наркотиків Діяльнісний компонент аналізує: - зв’язок куріння з небезпекою виникнення раку; вплив комерційної реклами;
- чинники соціальної безпеки свого населеного пункту; - можливості реалізації своїх прав. Уміє: - обирати для перегляду фільми і телепередачі, які пропагують ціннісне ставлення до життя і здоров’я; - налагоджувати партнерські стосунки з родиною і друзями; - нейтралізувати можливий негативний вплив реклами; - відмовлятися від пропозиції вжити наркотики; - оцінювати ризики ВІЛ-інфікування у різних ситуаціях; - зменшувати ризик зараження туберкульозом. Ціннісний компонент демонструє: - негативне ставлення до вживання психоактивних речовин; - негативне ставлення до виявів стигми і дискримінації людей, які живуть з ВІЛ; усвідомлює: - небезпеку стигми і дискримінації; - зв’язок епідемії туберкульозу з епідемією ВІЛ-інфекції/СНІДу |
Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека |
§23 ст 87-90 |
|
26. |
|
Клініки, дружні для молоді. Вплив засобів масової інформації на здоров’я |
Створення реклами здорового способу життя)
|
§23 ст 91-92 Завд 1-4 ст 92 |
|
||
27. |
|
Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. |
Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями
|
§24 ст 93-94 |
|
||
28. |
|
Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. |
|
ст 94-95 |
|
||
29. |
|
Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». |
Способи протидії негативному соціальному впливу |
§25 Підготувати повідомлення про профілактику захворювань |
|
||
30. |
|
Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння |
|
Підготувати повідомлення про вживання наркотиків |
|
||
31. |
|
Наслідки вживання наркотиків. Міфи і факти про наркотики |
|
§26 |
|
||
32. |
|
Наркотична залежність. Протидія залученню до вживання наркотиків. |
|
§27 Підготувати повідомлення про ВІЛ |
|
||
33. |
|
Особливості поширення ВІЛ-інфекції в Україні і світі. ВІЛ/СНІД і права людини. |
|
§28,29 |
|
||
34. |
|
Туберкульоз: умови інфікування і розвитку, ознаки і профілактика захворювання |
|
§30 |
|
||
35. |
|
Контрольна робота №2 з тем Психічна і духовна складові здоров’я Соціальна складова здоров’я |
|
|
|