Календарно-тематичне планування
Українська мова
7 клас
3,5 год. / тиждень
(Відповідно до навчальної програми: Українська мова. 5 -9 класи.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською
мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013
(зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804Календарно-тематичне планування
Українська мова
7 клас
3,5 год. / тиждень
(Відповідно до навчальної програми: Українська мова. 5 -9 класи.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською
мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013
(зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми
|
3 |
3 |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
твір |
–
|
1 |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
Говоріння:
І семестр |
ІІ семестр |
діалог – 1 |
читання вголос – 1 |
усний переказ – 1 |
усний твір – 1 |
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Прим |
|
|
Вступ. Літературна норма української мови |
|
|
|
|
РМ. № 1. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично). |
|
|
|
|
РМ. № 2. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Навчальне аудіювання тексту публіцистичного стилю. |
|
|
|
|
Повторення та узагальнення вивченого (3)
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях |
|
|
|
|
РМ. № 3. Написання есе («Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами |
|
|
|
|
Частини мови. Вивчені групи орфограм в іменниках і прикметниках |
|
|
|
|
РМ. № 4. Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом) |
|
|
|
|
РМ. № 5. Докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі. |
|
|
|
|
Правопис та вживання числівників і займенників |
|
|
|
|
Морфологія. Орфографія. Дієслово (18) Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
|
|
|
Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на -но, -то (загальне ознайомлення). |
|
|
|
|
Неозначена форма (інфінітив) та особові форми. |
|
|
|
|
Правопис -ться, -шся в кінці дієслів |
|
|
|
|
РМ. №6. Аналіз письмового переказу Читання мовчки тексту, визначення вжитих у ньому дієслів, з’ясування їхньої ролі в мовленні.Читання й аналіз тексту інструкції з використання побутового приладу, яка містить дієслова в неозначеній формі. |
|
|
|
|
Не з дієсловами |
|
|
|
|
Доконаний і недоконаний види дієслів |
|
|
|
|
Часи дієслова. Теперішній час |
|
|
|
|
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі. |
|
|
|
|
Майбутній час дієслів |
|
|
|
|
РМ. №7. Складання есе про значення родинних традицій з використанням дієслів у різних часових формах. |
|
|
|
|
Повторення та узагальнення вивченого. |
|
|
|
|
Контрольна робота № 1. Дієслово. Тест. |
|
|
|
|
Дієслова І і ІІ дієвідмін |
|
|
|
|
Букви е, и в особових закінченнях дієслів І-ІІ дієвідмін |
|
|
|
|
Дієвідмінювання дієслів теперішнього і майбутнього часу |
|
|
|
|
РМ. № 8-9. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій. |
|
|
|
|
||||
|
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий). |
|
|
|
|
Творення дієслів умовного й наказового способів. Знак м’якшення у дієсловах наказового способу. |
|
|
|
|
РМ. №10. Аналіз письмового переказу. Складання допису в соцмережі про важливу подію зі шкільного життя з використанням дієслів різних способів. Складання й розігрування діалогів, які містять прохання про допомогу й висловлення порад щодо проблемної життєвої ситуації (з використанням дієслів наказового та умовного способів). |
|
|
|
|
Безособові дієслова |
|
|
|
|
РМ. №11. Виразне читання художніх текстів, у яких наявні описи стану природи, з коментуванням ролі в мовленні безособових дієслів (наприклад: хмариться, дощить, сутеніє, світає та под.). Складання й розігрування діалогів «Розмова з лікарем про стан здоров’я») з використанням безособових дієслів (наприклад: лихоманить, нудить, не спиться та под.). |
|
|
|
|
Способи творення дієслів |
|
|
|
|
Повторення та узагальнення вивченого. |
|
|
|
|
Контрольна робота №2. Дієслово. Тест.
|
|
|
|
|
Дієприкметник (10) Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
|
|
|
РМ. №11. Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників |
|
|
|
|
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами |
|
|
|
|
РМ. №12. Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники |
|
|
|
|
Активні і пасивні дієприкметники. Творення й відмінювання активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу |
|
|
|
|
РМ. №13. Особливості будови опису зовнішності людини. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом) |
|
|
|
|
Правопис відмінкових закінчень дієприкметників |
|
|
|
|
Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх заміни |
|
|
|
|
РМ.№14. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом) |
|
|
|
|
Контрольний диктант № 1. |
|
|
|
|
Безособові дієслівні форми на -но, -то |
|
|
|
|
РМ. №15. Аналіз письмового твору. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога і т.ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то |
|
|
|
|
Правопис суфіксів дієприкметників |
|
|
|
|
-Н- у дієприкметниках та –нн- у прикметниках дієприкметникового походження |
|
|
|
|
Не з дієприкметниками |
|
|
|
|
Повторення та узагальнення вивченого. |
|
|
|
|
Контрольна робота №3. Дієприкметник. Тест |
|
|
|
|
РМ. №16. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування з елементами зауважень, пропозицій з використанням у реченнях-репліках дієприкметникових зворотів (наприклад: не розв’язані вчасно; не виконані належним чином; не звірені за словником, не згаяний (час) та ін.).
|
|
|
|
|
|
|||