Матеріал допоможе перевірити знання учнів з теми "Дієприслівник". У роботі є завдання як тестового характеру, так і спрямовані на розвиток мовлення школярів.
1.Дієприслівник – це
2. Дієприслівниковий зворот – це
3. У якому рядку всі дієприслівники?
а) лежачи, ніяковіючи, бажаний, спалений;
б) заснувши, записаний, опинившись, бажаючи;
в) стихаючи, повеселівши, заснувши, соромлячись.
4. У якому рядку всі дієприслівники доконаного виду?
а) відпливши, темніючи, марнуючи;
б) намалювавши, згадавши,прочитавши;
в) добігши, написавши, беручи.
5. У якому реченні правильно вжито дієприслівниковий зворот?
а) Увійшовши в кімнату, сестра сиділа й читала книжку.
б) Не трудившись, не знайдеш щастя.
в) Розбивши вітер чорні хмари, ліг біля моря відпочить.
Відредагуйте неправильно побудовані речення.
6. У якому рядку усі дієприслівники з часткою не написані правильно?
а) не зачепивши, не плачучи, нехтуючи;
б) не сміючись, не сказавши, не навидячи;
в) незчувшись, неволячи, незітхаючи.
7. Зробити морфологічний аналіз дієприслівника:
Зметнувшись радісно в зеніт, в блакиті жайворон летить.
8. Придумати речення, ввівши у них дієприслівникові звороти:
засучивши рукава, не покладаючи рук, спіймавши облизня.
9. Скласти розповідь (5-6 речень) про подорож до річки (лісу, парку, моря й ін.), використовуючи у структурі тексту дієприкметникові та дієприслівникові звороти.