8 КЛ ТЕСТИ _ПРОСТЕ РЕЧЕННЯ_ запитання

Про матеріал
Річна контрольна робота з української мови у 8 класі. Тема "Просте речення"
Перегляд файлу

 

КОНТРОЛЬНА РОБОТА  З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

8 КЛАС

РОЗДІЛ «СИНТАКСИС. ПРОСТЕ РЕЧЕННЯ»

 

1. Простим є речення

А Вона заспокоїлась, наче витерла хусткою очі, і, одіпхнувши Антонові руки, підвелась з крісла (М. Коцюбинський).

Б Край неба викотилась, ніби з моря випливла, блискуча вранішня зоря, а за нею почало червоніти небо (І. Нечуй-Левицький).

В Повечоріло, і на вулицях уже з’явилися люди із страсними свічками

 (З. Тулуб).

Г Сум’яття огорнуло його таке, що не міг навіть нічого сказати (П. Загребельний).

Д Наступало всеземне свято, якому, здавалось, не буде кінця (О. Гончар).

 

2. Простим є речення

А Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй

(Л. Костенко).

Б Молодий серпень, підперезаний світлим перевеслом, ішов гордою, спокійною ходою

(М. Сиротюк).

В Сонце лежало зовсім на обрії, ніби воно лагодилося котитися землею, як велике червоне колесо (Ю. Яновський).

Г Пусті ті люди, що звичаю не пильнують (Р. Кобальчинська).

Д Розпрягайте, хлопці, літаки; хай-но спочивають роботящі! (Б. Олійник).

3. Знайдіть односкладне речення:

А Прийшла пізня осінь.

Б Пролітає сніжок.

В Хмарно і сумно навкруги.

Г Он зірка в небі пролетіла (В.Сосюра).

4. До якого виду належить речення Сонцю над  світом  горіти (М. Нагнибіда)?

А  Означено-особове речення.

Б  Неозначено-особове речення.

В  Узагальнено-особове речення.

Г  Безособове речення.

 

5. До якого виду належить речення Там усе правильно записано (В. Сосюра)?

А  Означено-особове речення.

Б  Неозначено-особове речення.

В  Узагальнено-особове речення.

Г  Безособове речення.

 

6. Складений дієслівний присудок ужито в реченні

А З усіх вікон школи мусить синіти море (Ю.Яновський).

Б Все зроблять людські руки, коли захочуть (за Г. Тютюнником);

В Ніч здавалась днем (Л.Костенко).

Г Одного разу чулася я дуже нещасливою (О. Кобилянська).

7. Складений іменний присудок ужито в реченні

А Так, була моя пісня палка (Леся Українка).

Б Співано чумацьку пісню (М.Коцюбинський).

В Гнаний вітром, вогонь наступав з недалекого узвишшя (О.Гончар).

Г Ой казала мені мати І приказувала, Щоб я хлопців у садочок Не принаджувала (Нар.пісня).

8. Визначте речення з прямим додатком.

А Чубенко помалу взяв із стола свої папери й планшетку (Ю.Яновський).

Б А Оксана затулила руками обличчя і притихла (А.Головко).

В Все покориться мені, мов цариці (Леся Українка).

Г Як же вірять в весну ці обмерзлі гілки на деревах (В.Сосюра).

9. Визначте речення з узгодженим означенням.

А В очах дівчини світяться іскри любові (Ю.Яновський).

Б Чубенко подивився на годинника і дав наказ зупинитися (Ю.Яновський).

В У всякого своя доля і свій шлях широкий (Т.Шевченко).

Г Люблю хати Полісся (Леся Українка).

10. Визначте речення з неузгодженим означенням.

А Щось надломилось в голосі тремкому (Л. Костенко).

Б Там біля неї жінка Шибилиста, Ящиха теж лишилась, Кошова (Л. Костенко).

В Якась полтавська чепурушка вперед пропхалася з малим (Л. Костенко).

Г І сизий степ ще звечора в росі (Л. Костенко).

Д Його слова не мають тут ваги (Л. Костенко).

11. Прикладку вжито в реченні

А То що ж ми будем думати-гадати, як і про це закон є акурат (Л. Костенко).

Б Перелузали зиму, як насіння, удвох одні на тій-таки печі (Л. Костенко).

В Хати у нас і справді-то не хвацькі (Л. Костенко).

Г Якесь чар-зілля або привороти, і він не зміг його перебороти (Л. Костенко).

Д Іди, женись, хай буде не по-людськи (Л. Костенко).

12. Визначте речення з обставиною способу дії

А І раптом вголос заридали люди (Л. Костенко).

Б А вже шляхетство інеєм взялося, і вже охрипло панство від проклять (Л.Костенко).

В Я вже й варила зілля полинове, щоб мій Грицько від туги не зачах (Л. Костенко).

Г Коли я там і говорив, і клявся, я знав одне: збрешу — не помилюсь (Л. Костенко).

Д Там відступало військо Остряниці (Л. Костенко).

13. Визначте речення з обставиною причини.

А З тривожним почуттям входить Голик до інженера Тихого (О.Довженко).

Б І пада сонце пташкою до рук (А.Малишко).

В Женці схилились, потомились і від праці тяжкої потом вкрились (М.Рильський).

 

14. Визначте речення з обставиною мети.

А На випадок загибелі сержанта приймаю командування (О.Донченко).

Б Ми приходим у світ для любові (Г.Чубач).

В Вилітали запорожці на лан (Т.Шевченко).

Г Щосвята й щонеділі Шевченко зранку йшов до своїх нових друзів (З.Тулуб).

 

15. Визначте речення з обставиною мети.

А Не відступати на жоден крок!

Б Саме через тебе мені світ милий.

В Поїдемо переймати досвід.

Г Гомоніла Україна, довго гомоніла.

Д Все так відчайдушно, щасливо цвіте,

 

16. Визначте речення з обставиною умови.

А Величаво мріє над рікою Тарасова гора (О.Довженко).

Б Чіпка, наперекір світові й людям, якийсь веселий, радий (Панас Мирний).

В На могилі кобзар сидить та на кобзі грає (Т.Шевченко).

Г При вологій весні озимина буде доброю (Б.Компанієць).

17. Визначте речення з обставиною допустовості.

А З високої башти шлюзової камери лунає по радіо Четверта симфонія Бетхо­вена (О.Довженко).

Б Всупереч обставинам дівчина продовжувала багато читати (Ю.Збанацький).

В Попри всі злигодні і турботи переднього краю Хома навіть погладшав (О.Гончар).

Г Ти ореш, сієш і живеш для ясної мети (М.Рильський).

18. Однорідні означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)

А Надворі пахне молодим осокорячим листям.

Б Сині зеленкуваті фіолетові присмерки спадають степом.

В Під осінніми високими зорями затихають оселі.

Г В гарячий літній день ліс на горах сяє а в долинах чорніє.

Д Сльози радості збігають по чисто виголених худих щоках.

 

19. Установіть відповідність між видами односкладних речень та їх прикладами

1 безособове

2 означено-особове

3 неозначено-особове

4 узагальнено-особове

 

А Все тихше й тихше (Л. Костенко).

Б Свята печаль, печаль без гіркоти (Л. Костенко).

В А он розпинають вдову за подушне

(Т. Шевченко).

Г Готуй літом сани, а зимою воза (Нар. тв.).

 

1

 

2

 

3

 

4

 

 

Д Катуєм тишу пустодзвонами, себе не чуємо у хорі (В. Калашник).

 

 

 

20. Установіть відповідність між членами речення і виділеними у прикладах словами

1 підмет

2 присудок

3 означення

4 додаток

А Цiєї уваги до всього доброго, красивого вдiлила мати й менi  (М. Стельмах).

Б I як досадно буває, що таку любов дехто вважає пережитком чи сентиментами (М. Стельмах).

1

 

2

 

3

 

4

 

 

В Я й досi впевнений, що холодноокiсть збiднює i свiт, i душу навiть дуже розумним людям... (М. Стельмах).

Г Батько здивовано глянув на матір (М. Стельмах).

Д На устах матерi ворухнувся докiр чоловiковi i посмiшка дядьковi  (М. Стельмах).

 

 

 

21. Установіть відповідність між членами речення і виділеними у прикладах словами

1 підмет

2 означення

3 додаток

4 обставина

А Дiдова хата дiсталася дядьковi Iвану й дядинi Явдосi. (М. Стельмах).

Б Не всякий ось таку розкiш має (М. Стельмах).

В А може, то наша коняка дихає? (М. Стельмах).

Г Ви насмiшечки назбируєте, Панасе? (М. Стельмах).

1

 

2

 

3

 

4

 

 

Д Вiн сам не вмiв жартувати i люто ненавидiв чиїсь жарти… (М. Стельмах).

 

 

22. Установіть відповідність між ускладнювальним засобом і реченням,

що його містить

1 однорідні члени речення

2 вставне слово

3 звертання

4 відокремлені члени

речення

 

А Голосу не подавав, кажуть, ніколи і схожий був на вивернутий чорним хутром угору кожух

(О. Довженко).

Б Цвіте малина, смородина, тютюн, квасоля

(О. Довженко).

В Він прожив під сонцем коло ста літ, ніколи не ховаючись у холодок (О. Довженко).

1

 

2

 

3

 

4

 

 

 

 

Г А хто вона, діду, людина ота? (О. Довженко).

Д Цвіте малина…

 

 

 

23. Установіть відповідність.

Відокремлений член речення

1 обставина

2 додаток

3 означення

4 прикладка (різновид означення)

 

Приклад

А Не кинувши у глиб надійний якір, пливу й пливу повз береги краси.

Б У березні, у березні земля прощається з торішніми снігами.

В Овіяна степовими вітрами, стоїть на березі лиману хатина.

Г Не чути ніякого голосу, крім вівчарської трембіти на далекій полонині.

Д Ось вони, рідні озера та луки, в синім добрі солов'їних ночей.

1

 

2

 

3

 

4

 

 

 

24. Встановіть відповідність:  укажіть словосполучення  і його синтаксичний зв’язок.

1 узгодження

2 керування

3 прилягання

А гречно поводитися, дуже тепло, приїхав подякувати, говорити по-чеськи, уміння декламувати.

Б запам’ятати  правило, молоко в глечику, спогад про океан, зошит у клітинку, учитель за покликанням.

1

 

2

 

3

 

 

 

 

В твоя зоря, мій учитель, вивчене правило, гарний зошит

 

 

 

ДИФЕРЕНЦІЙОВАНИЙ ЗАЛІК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

8 КЛАС

РОЗДІЛ «СИНТАКСИС. ПРОСТЕ РЕЧЕННЯ»

ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА № 3 (ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ)

ІІ варіант(максимальний бал – 12 балів)

 

1. Простим є речення

А Тепер він ішов вузькою покрученою вуличкою, немов коридором, повним каміння та м’якого пилу (М. Коцюбинський).

Б Під стінами у хаті стояли масивні лави, на яких працювали господарі (Л. Орел).

В Усе зникало у вогнях світових потрясінь, навіть цілі народи й цивілізації

(Є. Колодійчук).

Г І тільки б знати, що немарно в світі цім топтав дорогу, сиву од століть

(Б. Олійник).

Д Він чує, ніби той голос, та пісня ллється на нього зверху (І. Нечуй-Левицький).

 

2. Простим є речення

А Звiрок ворухнув ушима i, дивлячись на неї, спустився нижче (М. Стельмах).

Б Вивiрка блискавкою майнула на друге дерево, а заєць сторчма кинувся у кущi

(М. Стельмах).

В Бiля куреня сушився сак, вiн пахнув зiллям i рибою (М. Стельмах).

Г Додому я приїхав пiзно, коли вже мiсяць росив на ясени вологе срiбло

(М. Стельмах).

Д Нащо менi когось лякати, коли сам у революцiю був ляканий (М. Стельмах).

3. Односкладним є речення в рядку:
A Мене сьогодні голуб розбудив (Л. Костенко).
Б Черешні тут росли високі й розкішні (О. Гончар).
B Треба бути щедрим і вимогливим до себе (О.Довженко).
Г Під вікнами насадила Ганна бузку, любистку, півників та півонії (І. Нечуй-Левицький).

4. До якого виду належить речення А в степу весніє, весніє…?

А  Означено-особове речення.

Б  Неозначено-особове речення.

В  Узагальнено-особове речення.

Г  Безособове речення.

 

5. До якого виду належить речення 

Погуляю понад морем та розважу своє горе… (Т. Шевченко)?

А  Означено-особове речення.

Б  Неозначено-особове речення.

В  Узагальнено-особове речення.

Г  Безособове речення.

 

6. Складений дієслівний присудок ужито в реченні

А Заміж вийти — не дощову погоду пересидіти.

Б А ось тепер будемо вечеряти всі разом.

В Любить людей мене навчила мати.

Г Моє серце прагне буять на просторі!
Д На дніпровській долині ромашка побита зів'яла.

7. Складений дієслівний присудок ужито в реченні

А Гірські печери затоплені водою (Ю.Бедзик).

Б Я хутко набираю повітря і перестаю дихати (О.Довженко).

В Загриміло, і полегшено зітхнув степ, і радісніше стало навкруги (О.Гончар).

Г Не безслідно пройти має те, що колись розцвітало, Що у ріднім краї піднімало бої, що до волі людей поривало (Панас Мирний).

 

8. Складений іменний присудок ужито в реченні

А Тепле повітря навкруги було напоєне густими пахощами степових квітів (О.Гончар).

Б Платон любив тихими вечорами виходити на полтавський шлях (Л.Гордієнко).

В Обличчя хлопчика світилося посмішкою (В.Собко).

Г Юрко вже волів не снідати, лиш аби до хати не йти (Лесь Мартович).

9. Визначте речення з прямим додатком.

А Хай буде вік прожито, як належить (Л.Костенко).

Б Вітер осені хилить тополі (В.Сосюра).

В У грудях шпигало за кожним подихом (О.Гончар).

Г Все, що тут написано, в майбутню кінокартину, звичайно, не ввійде (О.Довженко).

10. Визначте речення з узгодженим означенням.

А  Думкою в Остапа було тікати (М.Коцюбинський).

Б Сніданок був простенький – варена картопля, смажена яєчня, гаряче молоко (Ю.Збанацький).

В Почало з’являтися на столі і печене, і смажене, і парене (М.Стельмах).

Г Мені хочеться бути майстром на весь світ (Ю.Яновський).

 

11. Визначте речення з неузгодженим означенням.

А Воно як маєш серце не з льодини, розпяття — доля кожної людини (Л. Костенко).

Б Згадала все, кожнісіньку дрібничку (Л. Костенко).

В Пригаслий зір красою полонив (Л. Костенко).

Г Той берег наш, урослий очеретом (Л. Костенко).

Д Не говорив ніяких слів (Л. Костенко).

 

12. Прикладку вжито в реченні

А Бреде в снігах диякон-бородань (Л. Костенко).

Б Пісні у неї — то велика туга (Л. Костенко).

В Біжить-біжить, чаряпкається вгору (Л. Костенко).

Г Якісь он квіти сині-сині на голу цеглу повились (Л. Костенко).

Д Там же мої діти, чи живі-здорові? (Л. Костенко).

13. Визначте речення з обставиною способу дії.

А Червоно танув сніг в пожежах барикад (В.Сосюра).

Б Сльози градом котилися по обличчю (О.Кобилянська).

В З кохання плакав я, ридав (П.Тичина).

Г І синявою молодою сповняється ущерть душа... (М.Драй-Хмара).

14. Визначте речення з обставиною причини.

А Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх (Т.Шевченко).

Б З утоми він ледве на ногах держиться (О.Кобилянська).

В Вкраїну з краю в край проходили з боями (В.Сосюра).

Г За тим димом не видно, за громом не вчуєш (Ю.Федькович).

 

15. Визначте речення з обставиною мети.

А Не відступати на жоден крок!

Б Саме через тебе мені світ милий.

В Поїдемо переймати досвід.

Г Гомоніла Україна, довго гомоніла.

Д Все так відчайдушно, щасливо цвіте,

16. Визначте речення з обставиною умови.

А І страшенно хотів якнайшвидше вирости (В. Нестайко).

Б При щирості між людьми, при глибокій і міцній симпатії ніякий риск не страшний! (Леся Українка).

В Але ми вчасно не зрозуміли попередження (В. Нестайко).

Г При розподілі копиць ні одна майже косовиця не кінчалася миром (О. Довженко).

Д Так, ніби всі були народжені для любові і мали всі талант до неї (О. Довженко).

17. Визначте речення з обставиною допустовості.

А Без матері добра нема (Нар. тв.).

Б Було, незважаючи на травень, душно, як улітку (М.Коцюбинський).

В Далеко внизу в синьо-білій пітьмі вгадувалася Десна й ліси на Задесенні (Ю.Мушкетик).

Г Трохи вірить серце в забобон, логікам усім наперекір (М.Рильський).

 

18. Неоднорідні означення вжито в реченні (розділові знаки пропу­щено)

А То тут то там розсипані були червоні жовті й сині бризки.

Б Верхній шар чорнозему змінився твердою віками спресованою глиною.

В А мати жде і поглядом далеким шукає битий посивілий шлях.

Г Холодне молоде срібло сонця пізньої осені розлите по землі.

Д Вже здалеку бачу маленьку білу постать на обніжку.

 

19. Установіть відповідність між видами односкладних речень та їх

Прикладами

1 безособове

2 означено-особове

3 неозначено-особове

4 узагальнено-особове

 

А Катуєм тишу пустодзвонами, себе не чуємо у хорі

(В. Калашник).

Б Готуй літом сани, а зимою воза (Нар. тв.).

В А он розпинають вдову за подушне (Т. Шевченко).

Г Свята печаль, печаль без гіркоти (Л. Костенко).

1

 

2

 

3

 

4

 

 

Д Все тихше й тихше (Л. Костенко).

 

 

 

 

20. Установіть відповідність між членами речення і виділеними у прикладах словами

1 підмет

2 присудок

3 означення

4 додаток

А Наступила та незручна тиша, коли один мовчить, а другий не говорить (М. Стельмах).

Б Але вiн так зшив уста, наче й не думав їх розтуляти до якогось великого свята (М. Стельмах)

В Ці слова, неначе обух, приголомшили матір (М. Стельмах).

1

 

2

 

3

 

4

 

 

Г На перепечених щоках дядька Володимира з’явились першi мiдяки рум’янцiв (М. Стельмах).

Д — Чому ж ви ранiше не рубали, не катували грушу? — i бiль, i обурення закипали в материнiм голосi (М. Стельмах).

 

 

21. Установіть відповідність між членами речення і виділеними у прикладах словами

1 підмет

2 присудок

3 означення

4 додаток

 

А Земля там тлуста, наче масло (М. Стельмах).

Б Ти також проси батька, щоб нiкуди ми не їхали за тридев’ять земель (М. Стельмах).

В Нi, далекий незвiданий степ не радував душу малого лiсовика... (М. Стельмах).

1

 

2

 

3

 

4

 

 

Г Тiльки ой як не хочеться покидати свої статки!

Д Яблуня похитує гiллям, приколисує своїх дiток i мовчить

(М. Стельмах).

 

 

22. Установіть відповідність між ускладнювальним засобом і реченням,

що його містить

1 однорідні члени

речення

2 вставне слово

3 звертання

4 відокремлені члени

речення

 

А Буруниться за кормою подій важка хвиля, над головою дзвенить небесна сонячна безодня… (Р. Іваниченко).

Б Здається, не плив я човником тієї ночі по Десні (О. Довженко).

В Грав з телям, з поросятами, курми, грав з голубами й гусьми нашими й чужими (О. Довженко).

1

 

2

 

3

 

4

 

 

 

 

Г Щоб ти зів’яв був, невігласе, як ота морковочка зів’яла від твоїх каторжних рук! (О. Довженко).

Д Наївшись огіркових пуп’янків, натрапив я на моркву

(О. Довженко).

 

 

23. Установіть відповідність.

Відокремлений член речення

1 обставина

2 додаток

3 означення

4 прикладка (різновид означення)

 

Приклад

А Ніхто, крім тебе самого, цього не зробить.

Б У кімнату ллється повітря, напоєне пахощами літнього саду.

В І ми, поети атомного віку, останні трубадури на землі.

 Г Заночував туман у полі, уранці плакав над рікою.

Д Усю зиму підіймалися води Дніпра, заливаючи плавні, озера.

1

 

2

 

3

 

4

 

 

 

24. Встановіть відповідність:  укажіть словосполучення  і його синтаксичний зв’язок.

1 узгодження

2 керування

3 прилягання

А знати достеменно, зненацька вихопився, звести нанівець, кава по-турецьки.

Б знайти можливість, вищий за всіх, сподіватися на успіх, гідний подиву

1

 

2

 

3

 

 

 

 

В досвідчений майстер, легковажна поведінка,смачна страва, шкільний підручник

 

 

 

 

 

ДИФЕРЕНЦІЙОВАНИЙ ЗАЛІК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

8 КЛАС

РОЗДІЛ «СИНТАКСИС. ПРОСТЕ РЕЧЕННЯ»

ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА № 3 (ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ)

ІІІ варіант(максимальний бал – 12 балів)

 

1. Простим є речення

А Засинаючи, я чув, як батьки знову почали сперечатися, i в свiй сон захопив материнi сльози (М. Стельмах).

Б Тут я одразу став меншим, а свiт — більшим (М. Стельмах).

В Тим часом iз клунi ввiйшла мати, стала бiля печi, не то посмiхаючись, не то кривлячись (М. Стельмах).

Г Сон так долає мене, що я ледве доходжу до хати й падаю на тапчан (М.Стельмах).

Д А Люба радiсно подивилася на мене i вперше посмiхнулася в нашiй хатi, i посмiхнулися всi її насурмоненi гудзики...(М. Стельмах).

 

2. Простим є речення

А Чимало літ перевернулось, води чимало утекло; і в хутір лихо повернуло... (Т.Шевченко).

Б В парку є одна стежина, де ходила ти (І.Франко).

В А тут, не тобі кажучи, ростуть дочки так швидко, як на дріжджах  (І.Нечуй-Левицький).

Г Схід уже червонів малинове, але навколо ще стояла пітьма (Ю.Збанацький).

 

3. Односкладним є речення в рядку:
A Ніч – мов криниця без дна (М. Рильський).
Б Як любо йти коханою землею і рідний вітер пити без кінця (В. Сосюра).
B Жити – добро робити (Народна творчість).
Г Світло сяйною хвилею хлюпнуло по верхівках дерев, замиготіло, застрибало по кущах (Є. Гуцало).

4. До якого виду належить речення 

Після вечері зразу ж лягали спати (О. Довженко)?

А  Означено-особове речення.

Б  Неозначено-особове речення.

В  Узагальнено-особове речення.

Г  Безособове речення.

 

5. До якого виду належить речення Чесне діло роби сміливо?

А  Означено-особове речення.

Б  Неозначено-особове речення.

В  Узагальнено-особове речення.

Г  Безособове речення.

 

6. Складений дієслівний присудок у реченні

А Старі люди по дідовому кашлю вгадували навіть погоду (О. Довженко).

Б Кашель клекотів у нього в грудях, як лава у вулкані (О. Довженко).

В Тікаючи од дідового реву, одного разу стрибнув я з-під порічок прямо в тютюн

(О. Довженко).

Г Частіше починають вторгатися спогади (О. Довженко).

Д Перебрав я цілий ряд, та так і не знайшов ні одної (О. Довженко).

 

7. Складений іменний присудок ужито в реченні

А Будить спогад давня пісня, пада в трави і зника.
Б Художник щоразу все мусить відкривати заново.
В Сорок вісім могутніх струменів злилися в один велетенський водоспад.

Г А три покоління селянського лому вмістились на знімках старого альбому.

Д Благословенна кожна мить життя на цих всесвітніх косовицях смерті!

 

8. Визначте речення з прямим додатком.

А В печі топилося, сичало тихо, і в хаті потріскувало холодним димком (Г.Тютюнник).

Б Хороша в зірок мова, багата та ясна (Леся Українка).

В Я написав до їхньої шкільної газети спогади про громадянську війну(Ю.Яновський).

Г Склав пісень я багато про тебе, та найкращая пісня - це ти (В. Сосюра).

 

9. Визначте речення з узгодженим означенням.

А Ось ключ від міста (Л. Костенко).

Б Ото як вийде, як заграє брівками, очима стрельне і туди, й сюди, у чобітках із мідними підківками… (Л. Костенко).

В Ти, певно, ще була тоді малою, як пролітала зірка із мітлою (Л. Костенко).

Г Вона ж співала, наче голосила. (Л. Костенко).

Д Ми пишем плугом, шаблею, мечем… Могилами у полі без імен, дорогою до Києва з Лубен! (Л. Костенко).

 

10. Визначте речення з неузгодженим означенням.

А Багряний лист В гаях кружля, Шумлять отави молодо (Д. Луценко).

Б Надворі весна вповні (Панас Мирний).

В З рум’яного сходу линуло світло (М.Коцюбинський).

Г Всі мовчки думають свої дівочі думи (О.Довженко).

11. Прикладку вжито в реченні

А А згодом над ними по-дитячи нахиляють голiвки зволоженi туманом ягоди

(М. Стельмах).

Б Ще як навчиться руки-ноги мити, цiни йому не складеш! — пiдхвалив мене батько

(М. Стельмах).

В На Великому шляху з липами перемежовуються старі велетні-дуби (М. Стельмах).

Г Де вже тiй копiйцi взятися у бiдних, коли вона й з багатими не хоче родичатись

(М. Стельмах).

Д Дядечко поволеньки-поволеньки, наче з гамана червiнцi, видобуває з себе слова

(М. Стельмах).

 

12. Визначте речення з обставиною способу дії.

А Ще вчора не куріло, а сьогодні завихрюється вслід (О.Гончар).

Б Ілько хитро поглядає на тітку (Є.Гуцало).

В Остап не міг спати од того галасу (М.Коцюбинський).

Г Не спало в ту ніч стривожене село (М.Коцюбинський).

13. Визначте речення з обставиною причини.

А На небі сонце — серед нив я.

Б Син від розкоші вередує.

В Цього року вродило краще.

Г Зима крізь вії дивиться на світ.

Д Вражень вистачить на все життя.

14. Визначте речення з обставиною мети.

А На випадок загибелі сержанта приймаю командування (О.Донченко).

Б Ми приходим у світ для любові (Г.Чубач).

В Вилітали запорожці на лан (Т.Шевченко).

Г Щосвята й щонеділі Шевченко зранку йшов до своїх нових друзів (З.Тулуб).

15. Визначте речення з обставиною мети.

А Сторожа вслід подивиться йому (Л. Костенко).

Б Лише образи наберешся вщерть (Л. Костенко).

В Чиясь край шляху плаче наречена (Л. Костенко).

Г І спогади, сльозами не омиті, приходили прощатися з життям (Л. Костенко).

Д І тут, і там, і десь аж на горі далекі дзвони б’ють в монастирі (Л. Костенко).

 

16. Визначте речення з обставиною умови.

А Там зорі в небі чисті, як ромен (Л. Костенко).

Б Він раз у раз міняв тактику (В. Нестайко).

В При спогляданні лиха здалось мені на одну якусь мить, що загибає не село моє, а весь народ (О. Довженко).

Г Не було б перемоги без віри у безсмертя людського добра (Т. Масенко).

Д Що мені робити для поновлення святості? (О. Довженко).

17. Визначте речення з обставиною допустовості.

А Чомусь згадались ночі на Купала... (Л. Костенко).

Б Я зроду ненавидів тих, обережних (Л. Костенко).

В Трохи вірить серце в забобони, логікам усім наперекір (М. Рильський).

Г Як швидко ніч оця прогулькнула! (Л. Костенко)

Д Табір не спав, готовий піднятись щомиті (Л. Костенко).

 

18. Однорідні означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)

А Найвищі Карпатські гори на Івано-Франківщині.

Б З кленового пагона зірвався широкий жовтий лист.

В У хаті стояв густий передсвітанковий морок.

Г Випускники зібралися теплого з лагідними вечорами серпня.

Д Величезна скляна будівля виросла перед нашими очима.

 

19. Установіть відповідність між видами односкладних речень та їх

прикладами

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 називне

 

А Руйновище. Заглада (Л. Костенко).

Б Багато слів страшних тут наговорено            (Л. Костенко).

В Стрічайте зорі на світанні (В. Калашник).

Г Шануй учителя, як родителя (Нар. тв.).

1

 

2

 

3

 

4

 

 

Д Той монастир недавно збудували

(Л. Костенко).

 

 

 

20. Установіть відповідність між членами речення і виділеними у прикладах словами

1 присудок

2 означення

3 додаток

4 обставина

А На погребні любив спати дід (О. Довженко).

Б Святий Федосій більш скидався на батька (О. Довженко).

В Пахнув дід теплою землею і трохи млином (О. Довженко).

Г Любив дід гарну бесіду й добре слово (О. Довженко).

Д От колись була риба, щоб ви знали (О. Довженко).

1

 

2

 

3

 

4

 

21. Установіть відповідність між членами речення і виділеними у прикладах словами

1 підмет

2 означення

3 додаток

4 обставина

 

А Влітку дід частенько лежав на погребні ближче до сонця (О.Довженко).

Б Більш за все на світі любив дід сонце (О. Довженко).

В Велике тютюнове листя зразу обплутало мене

(О. Довженко).

1

 

2

 

3

 

4

 

 

Г Ніхто не дививсь (О. Довженко).

Д Навколо тільки дрімучий тютюн (О. Довженко).

 

 

22. Установіть відповідність між ускладнювальним засобом і реченням,

що його містить

1 однорідні члени

речення

2 вставне слово

3 звертання

4 відокремлені члени

речення

А Сипнули врозтіч галки чи ворони (Л. Kостенко).

Б Царице небесна, заступнице моя милостива, заступись за мене (О. Довженко).

В Причаївшись у малині за смородиною, я слухав бабиних молитов, як заворожений (О. Довженко).

Г А може, й справді було на Десні? (О. Довженко).

1

 

2

 

3

 

4

 

 

Д Не всіх тут називали по імені, і вона збагнула: тут зачаїлась люта зрада боярська (Р. Іваниченко).

 

 

23. Установіть відповідність між ускладнювальним засобом і реченням,

що його містить

1 однорідні члени

речення

2 вставне слово

3 звертання

4 відокремлені члени

речення

А Сипнули врозтіч галки чи ворони

 (Л. Kостенко).

Б Царице небесна, заступнице моя милостива, заступись за мене (О. Довженко).

В Причаївшись у малині за смородиною, я слухав бабиних молитов, як заворожений(О. Довженко).

Г А може, й справді було на Десні? (О. Довженко).

1

 

2

 

3

 

4

 

 

Д Не всіх тут називали по імені, і вона збагнула: тут зачаїлась люта зрада боярська (Р. Іваниченко).

 

 

24. Встановіть відповідність:  укажіть словосполучення  і його синтаксичний зв’язок.

1 узгодження

2 керування

3 прилягання

А наказано мовчати, вискочив не гаючись, зустрітися втретє, бігти наввипередки.

Б яскраве сонце, холодна вода, цікавий твір, гарна звичка

1

 

2

 

3

 

 

В класти в шухляду, розмовляти про справи, ближче до людей, знемагати від спраги.

 

 

 

docx
Додано
20 серпня 2019
Переглядів
1841
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку