"Вживання в мовленні односкладних речень".

Про матеріал
Тип уроку: систематизація й узагальнення знань. Мета: систематизувати й узагальнити знання учнів про види односкладних речень, удосконалювати навички синтаксичного розбору цих речень; використовувати різні за будовою речення у власному мовленні ; розвивати творчу рефлексію учнів, формувати вміння мовленнєво - мислительної діяльності ( умінь порівнювати і зіставляти, узагальнювати, виділяти головне);за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти естетичному розвиткові особистості восьмикласників.
Перегляд файлу

 

 

 Урок №3. «Вживання в мовленні односкладних речень»

Мета уроку:

навчальна:  систематизувати й узагальнити знання учнів про види односкладних речень, удосконалювати навички синтаксичного розбору цих речень; використовувати різні за будовою речення у власному мовленні ;

розвиваюча: розвивати творчу рефлексію учнів, формувати вміння мовленнєво - мислительної діяльності ( умінь порівнювати і зіставляти, узагальнювати, виділяти головне);за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти естетичному розвиткові особистості восьмикласників.

виховна: виховання пієтету до української мови; виховувати любов до рідної землі,  повагу до  професії журналіста.

Очікувані результати: учні вміють виділяти односкладні речення з-поміж інших видів речень; відрізняють односкладні речення від двоскладних; визначають типи односкладних речень; використовують різні за будовою речення у власному мовленні.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, таблиця «Типи односкладних речень», картки із завданнями.

Тип уроку: систематизація й узагальнення знань.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Визначення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1.Вступне слово вчителя.

Вибір професії - справа відповідальна і непростёа. Потребує вона чимало часу й роздумів. Готуватися до майбутньої професії треба заздалегідь. Не секрет, що багатьом із вас подобається професія журналіста. Тож попробуйте побути журналістом хоча б протягом одного уроку.

 Поринути у вир цієї складної професії допоможуть знання з теми «Односкладні та двоскладні речення». Отже, ви –журналісти.

Творче завдання

У редакції ви отримали завдання (домашнє завдання) написати твір-мініатюру на тему«Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину» ( з використання односкладних речень). Вашу роботу надрукують, але спочатку її треба її відредагувати. Щоб це зробити,  відвідайте прес-конференцію

Прес-конференція (актуалізація опорних знань)

Представники прес-центру ( їх обирають самі учні з-поміж найкращих знавців мови) відповідають на запитання «журналістів» з теми «Односкладні речення».

  Запитання:

1. Яке речення можна назвати односкладним?

2. Назвіть основні види односкладних речень.

3. За якими ознаками розрізняють односкладні називні, особові й безособові речення?

4.У чому полягає відмінність між означено-особовими і неозначено-особовими реченнями?

5.Назвіть основні засоби вираження головного члена безособового речення.

6.Який порядок слів може бути в реченні? У чому особливість зворотного порядку слів?

Конкурс між «журналістами»(розподільний диктант, пошук-редагування)

Завдання 1. Умовно поділити аркуш на 5 частин, виписати  реченя означено-особові, неозначено-особові, узагальнено-особові, безособові та називні (речення спроектовані на дошку).

1. Від добра добра не шукають.

2.Слава людині, гарній людині.

3.Пахне хлібом і землею.

4.Слався, наша Україно.

5.Зорі листопада. Тиша навкруги.

6.Справжня людина ніколи і ніде не стане відрізаною скибкою.

7.Любіть Вітчизну, єдину у світі.

Завдання 2. Знайти допущені помилки та пояснити їх суть.

1. Четверо науковців поділилося інформацією з журналістами про українознавство в США й Канаді. 2. Учень поклав матеріал на стіл, який збирався редагувати. 3. Написавши прекрасну роботу, мені хочеться відпочити.

 

Журналістський тренінг (пояснювальний диктант)

 Завдання: записати речення, зробити синтаксичний розбір.

Пізній вечір. Тихо й порожньо навколо.

Редакторська правка (пошук-міркування)

Завдання 1. Прочитайте і поясніть, чим відрізняються наведені пари речень. З якою метою в текстах використовують односкладні речення. Визначте односкладні речення.

1. Літній дощ. Дощ літній.2. У хаті затишно. Хата затишна. 3. Наша мета - перемогти. Перемогти - наша мета. 4. Твою красу літам не стерти. Твою красу літа не зітруть. 5. Надворі мрячить. Надворі мряка.

Завдання 2. Із поданих двоскладних речень утворіть односкладні, підкресліть головний член речення, визначте вид односкладних речень.

Ніч дихала грозою. Я сію хліб. Вітер тихо обносить безсонне цвітіння черемух.

Гра «Матеріал в номер» (пошук-конструювання)

Завдання 1. Складіть з поданими дієсловами означено-особове та неозначено-особове речення.

Працювати, читати, писати.

Завдання 2. Поширте безособові речення другорядними членами.

Морозить. Яснішає. Темніє.

Журналістська стаття. Редагування.

Учні обмінюються написаними творами, редагують  їх.

Перевірка творчого завдання ( однієї учнівської роботи), яке проектується на дошку. Рецензентом працює і вчитель. Решта робіт перевіряється вчителем самостійно.

ІІІ. Оцінювання роботи учнів на уроці.

ІV. Підсумок уроку

V. Домашнє завдання:

  1. Опрацювати  параграфи  22-23,
  2. Виконати вправу №259
  3. Підготуватись до контрольної роботи

 

docx
Додано
25 серпня 2019
Переглядів
677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку